Φ. ΚΑΫΜΑΚΗΣ – ΗΣΑΠ: Μεγάλα ερωτηματικά οι έλεγχοι ασφάλειας στο ανεξέλεγκτο όχημα (AUDIO)



«Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει» με τους ελέγχους ασφάλειας και τα πιστοποιητικά συντήρησης του οχήματος που προκάλεσε το θάνατο ενός εργαζόμενου στις γραμμές του «Ηλεκτρικού», σημείωσε ο Φώντας Καϋμάκης, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στον ΗΣΑΠ. Πρόσθεσε ότι τα μεγάλα ερωτηματικά σχετίζονται με το ποιος κάνεις του ελέγχους καθώς το συγκεκριμένο μηχάνημα, με βάση τη συμφωνία που έκανε με την εταιρεία εργολάβο, η ΣΤΑΣΥ δεν είχε καμία αρμοδιότητα να το ελέγξει.

Μιλώντας το απόγευμα της Τρίτης, στον Real FM και στον δημοσιογράφο Νίκο Μπογιόπουλο, ο Φ. Καϋμάκης, περιέγραψε αναλυτικά τις συνθήκες που σημειώθηκε το εργατικό δυστύχημα, σημειώνοντας ότι ενώ γίνονταν εργασίες λείανσης της γραμμής οι εργαζόμενοι διαπίστωσαν ότι η συγκεκριμένη λοκομοτίβα (όχημα) δεν είχε καθόλου πέδηση, δηλαδή δεν φρέναρε, ότι χειρισμό και αν έκαναν. Και εδώ, συνέχισε ο Φ. Καϋμάκης, είναι το μεγάλο ερωτηματικό, καθώς όλα τα μηχανήματα έχουν και σύστημα emergency, που ούτε αυτό δεν λειτούργησε, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη λοκομοτίβα να ξεκινήσει μια τρελή πορεία από το Μαρούσι κατευθυνόμενη προς τον Πειραιά και την ώρα που είχε φτάσει στο σταθμό «Ειρήνη» είχε αναπτύξει ταχύτητα περίπου 50 χιλιόμετρα. Εκεί στον σταθμό, πρόσθεσε ο Φ. Καϋμάκης, μπόρεσαν και πήδηξαν δύο εργάτες. Ο εργάτης που τελικά σκοτώθηκε, μαζί με τον οδηγό συνέχισαν την τρελή πορεία. Κάποια στιγμή είδαν ότι δεν μπορούν να σταματήσουν την λοκομοτίβα και ο άτυχος εργάτης πήδησε μεταξύ «Ειρήνης» και Νέου Ηρακλείου. Καταλαβαίνεται, επεσήμανε ο Φ. Καϋμάκης, ότι αναγκάστηκε να πηδήξει μήπως και γλιτώσει γιατί όσο περνούσε η ώρα και το όχημα κατευθυνόταν προς τον Πειραιά ανέπτυσσε και μεγαλύτερη ταχύτητα.

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν με βάση την συμφωνία που έχει κάνει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ με τις εξωτερικές εργολαβίες υπάρχουν προδιαγραφές ασφαλείας, ο Φ. Καϋμάκης τόνισε ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα η ΣΤΑΣΥ δεν είχε καμία αρμοδιότητα ούτε να το ελέγξει, ούτε να ελέγξει τι πιστοποιητικά έχει, που αυτά αποτελούν μεγάλα ερωτήματα, ούτε αν γινόταν η συντήρηση και ποιοι την έκαναν την συντήρηση σε αυτό το μηχάνημα και υπέγραφαν τα πρωτόκολλα τα οποία προβλέπονται.

Όλοι οι εργαζόμενοι είναι ανάστατοι, είναι εξαγριωμένοι με αυτό που έχει γίνει. Ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα γιατί τα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής το τελευταίο διάστημα έχουν φτάσει σε ανεπίτρεπτα στάδια. Στις 10 το πρωί της Τετάρτης όλα τα σωματεία θα κάνουμε συντονιστικό όπου θα πάρουμε περαιτέρω αποφάσεις, κατέληξε ο Φ. Καϋμάκης.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός