ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Νέος θάνατος εργαζόμενου του ΟΑΣΘ από covid-19



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    5-1-2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : Νέος θάνατος εργαζόμενου του ΟΑΣΘ από covid-19

Λίγο πριν φύγει το 2021 οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ μετράμε ακόμα μια απώλεια συναδέλφου λόγω covid, ο όγδοος κατά σειρά. Ήταν 58 ετών.
Είναι γνωστό ότι βασικοί χώροι διασποράς του κορονοϊού είναι οι μεγάλοι χώροι εργασίας, τα σχολεία κλπ. και μεταξύ αυτών και τα μέσα μαζικής μεταφοράς που έχουν μείνει ανοχύρωτα με υγειονομικά πρωτόκολλα (πληρότητα λεωφορείων στο 85%) τα οποία δεν ανταποκρίνονται σε ουσιαστικά μέτρα πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω η κυβέρνηση αλλάζει διαρκώς τα ιατρικά πρωτόκολλα για τις επαφές με κρούσματα μειώνοντας το χρόνο για τις καραντίνες και πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους μετάδοσης.

Δυστυχώς η γνωστή καθημερινή κατάσταση στον ΟΑΣΘ επαναλαμβάνεται και είναι τραγική με ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό, με μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, και τον τεράστιο συγχρωτισμό τις ώρες αιχμής.
Μέσα σε όλα αυτά η διοίκηση του ΟΑΣΘ «στήνει παγίδες» στους εργαζόμενους της επιβάλλοντας παράτυπα πρόστιμα εκατοντάδων και χιλιάδων ευρώ για τα rapid test και εξοντωτικές ποινές για «ψύλλου πήδημα».
Ακόμα και αυτές τις μάσκες υψηλής προστασίας οι εργαζόμενοι τις πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι, όταν και αν διεκπεραιωθούν οι δαιδαλώδεις διαγωνισμοί προμηθειών.

Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσει το safari της είσπραξης κομίστρου.
Έτσι με ιδιοκατασκευές στην πόρτα του οδηγού -που είναι και επικίνδυνες και δεν έχουν καμία έγκριση τύπου από κανέναν φορέα- θέλει να ανοίξει την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων ενώ έχει ήδη δώσει εντολή στους ελεγκτές κομίστρου για έλεγχο εντός των λεωφορείων με ότι κινδύνους συνεπάγεται αυτό.

Διοίκηση και κυβέρνηση κρύβουν τις ευθύνες τους της πίσω από την “ατομική ευθύνη” και τον ανορθολογισμό που καλλιέργησαν.

Τώρα μέτρα προστασίας του λαού από την πανδημία

• Μαζικά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους
• Οργάνωση της επιδημιολογικής επιτήρησης και της ουσιαστικής ιχνιλάτησης στους χώρους εργασίας με ευθύνη του κράτους.

• Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους εργαζόμενους βγαίνουν θετικοί, νοσούν, σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους, με το κόστος να επιβαρύνει αποκλειστικά το κράτος και την εργοδοσία.
• Μέτρα για τακτικά και ασφαλή δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες, με προσλήψεις προσωπικού, επίταξη λεωφορείων, πύκνωση δρομολογίων και αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός