Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ

Γ. Βαρδάκης: Δηλώνουμε πως δεν μπορούμε να παίζουμε άλλο πια τη ζωή μας κορόνα-γράμματα (VIDEO)



Μιλώντας στη συγκέντρωση σωματείων και φορέων και στη συνέντευξη τύπου έξω από το υπουργείο Υγείας, ο Γιώργος Βαρδάκης, μέλος του ΔΣ Σωματείου Τεχνικών ΟΑΣΑ, ανάφερε τα εξής:

«Συναδέλφισσες -φοι συναγωνιστές-στριες βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να διεκδικήσουμε, έστω και τώρα να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της υγείας μας. Ειδικότερα εμείς ως εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, αυτό που πλέον είναι αποδεκτό από όλους, ότι τα λεωφορεία, οι συρμοί, αποτελούν υγειονομικές βόμβες υπέρ μετάδοσης του κορονοϊού.

Από το ξέσπασμα της πανδημίας θέσαμε στην εργοδοσία και την κυβέρνηση συγκεκριμένα μέτρα για να προστατευτούν όχι μόνο οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά όλος ο λαός της Αττικής που τα χρησιμοποιεί. Γιατί η πανδημία βρήκε τις αστικές συγκοινωνίες σε φάση απαξίωσης από την πολιτική που προωθούσε την ιδιωτικοποίηση τους. Από 2200 λεωφορεία σήμερα μαζί με τα νοικιάρικα 1045 είναι διαθέσιμα.

Ενδεικτικά να πούμε ότι οι προσλήψεις προσωπικού είχαν να γίνουν από το 2008 ενώ τα τελευταία οχήματα αγοράστηκαν το 2009, ενώ στην σταθερή τροχιά οι ίδιοι ή και λιγότεροι συρμοί πρέπει να σηκώσουν περισσότερο κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό η κατάργηση της λεωφορειακής γραμμής Β-Γ18 που επιφόρτισε το νέο σταθμό στη Νίκαια ενώ ταυτόχρονα άφησε μεγάλες περιοχές με ένα μέσο. Αν κάνεις προσθέσει και το κλείσιμο του μεγαλύτερου αμαξοστασίου αυτό του Ελληνικού από την προηγούμενη κυβέρνηση και κάνει μία πολύ μικρή αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν θα θυμηθεί τις απαράδεκτες ώρες αναμονής στις στάσεις προτού ακόμα το ξέσπασμα της πανδημίας. Άρα το πρώτο αίτημα ως αυτονόητο που ζητήσαμε και ζητάμε ακόμα είναι η πύκνωση των δρομολογίων ώστε όσο αυτό είναι δυνατό να μην συγχρωτίζεται ο κόσμος μέσα στα λεωφορεία και τους συρμούς, καθώς επίσης και μέτρα για την προστασία των εργαζομένων όπως τα δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ, η συχνή απολύμανση των οχημάτων και των εγκαταστάσεων.

Όμως δύο χρόνια τώρα η κυβέρνηση αρνείται να προβεί σε κάτι τέτοιο διότι αποτελούν για αυτούς κόστος. Επί της ουσίας δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο αφήνοντας τους εργαζόμενους και τους επιβάτες εκτεθειμένους, παστωμένους τον έναν επάνω στον άλλο και από πάνω μας κουνάει και το δάχτυλο της ατομικής ευθύνης ενώ προκλητικά διαθέτει πακτωλό χρημάτων για την ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων. Τα όποια μέτρα πήρε δεν μπορούν με τίποτα να ανατρέψουν αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που βιώνουμε σήμερα. Οι προσλήψεις προσωπικού που έγιναν ήταν σταγόνα στον ωκεανό και εξανεμίστηκαν μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια μόνο από τις συνταξιοδοτήσεις. Η είσοδος των ΚΤΕΛ με κριτήριο καθαρά και μόνο το κέρδος το μόνο που έφεραν είναι 12 ώρα και 16 ώρα πάνω στο τιμόνι, με οχήματα που ούτε τα ελέγχει κανείς και φυσικά ούτε λόγος για απολύμανση! Αντίστοιχα τα περιβόητα νοικιάρικα, leasing, που συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι αγόρασαν από 15 έως 25.000 ευρώ από ότι κυκλοφορούσε στην Ευρωπαϊκή αγορά και θα τα πληρώσει ο ελληνικός λαός από 130 έως 160 χιλιάδες στα τέσσερα χρόνια χωρίς και αυτά βεβαίως να διαθέτουν στο σύνολό τους τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Συναδέλφισσες συνάδελφοι πλέον βρισκόμαστε στις αρχές του 2022, μετράμε ήδη 3 συνάδελφους μας νεκρούς από covid και τη δοσμένη στιγμή τα κρούσματα λόγω της μετάλλαξης ο έχουν εκτιναχθεί σε χιλιάδες. Την εβδομάδα που διανύουμε που επανέρχεται όλη η πόλη σε φυσιολογικούς ρυθμούς με το άνοιγμα των σχολείων των πανεπιστημίων και όλων των δραστηριοτήτων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και φαίνεται πως θα οξυνθεί. Ήδη σε κάποια αμαξοστάσια τμήματα συντήρησης κλείνουν αφού νοσούν ομαδικά οι συνάδελφοι τεχνίτες. Αυτή την εβδομάδα περίπου 100 οδηγοί είναι εκτός δουλειάς γιατί είτε νοσούν είτε είναι σε καραντίνα. Αυτό θα επιφέρει νέα μείωση στο ήδη λειψό συγκοινωνιακό έργο πού στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στα δεδουλευμένα ρεπό και την εντατικοποίηση της δουλειάς.

Η κυβέρνηση λέει ψέματα ότι μπορεί να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΑ τις αυξημένες ανάγκες γιατί στην καλύτερη περίπτωση και αν ακόμα έχει διαθέσιμα 1200 Λ/Φ και τρόλεϊ δεν θα έχει οδηγούς. Έτσι και πέρυσι με τέτοια τερτίπια προχώρησε μέχρι και στην ανάκληση αδειών για να παρουσιάσει αυξημένο έργο. Η πραγματικότητα όμως είναι αυτή που γνωρίζουμε εμείς οι ίδιοι ως εργαζόμενοι και ως επιβάτες που τα χρησιμοποιούμε. Ο συνάδελφός μας ο οδηγός που αλλάζει μες στη μέση του δρόμου το συνάδελφο και μετά από λίγο τον παίρνουν τηλέφωνο και του λένε ότι αυτός που άλλαξε βγήκε θετικός και πρέπει να συνεχίσει να εργάζεται γιατί απλά δεν υπάρχει πρόληψη για απολύμανση. Εμείς που βρισκόμαστε σήμερα εδώ δηλώνουμε πως δεν μπορούμε να παίζουμε άλλο πια τη ζωή μας κορώνα γράμματα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Επίταξη των ιδιωτικών μέσων και ένταξη τους στον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ για όσο καιρό διαρκεί η πανδημία.

Καθημερινά επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλο το προσωπικό εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.

Καθημερινή απολύμανση όλων των οχημάτων και των εγκαταστάσεων πριν από την ανάληψη εργασίας.

Κατάργηση της διακεκομμένης βάρδιας που καταπονεί το προσωπικό και το καθιστά ευάλωτο στην πανδημία.

Προσλήψεις προσωπικού –επισκευή και ανανέωση του στόλου».

Τελευταία άρθρα

Εργαζόμενοι σε Κίνηση

DAS_Efim

Χρήσιμα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός

Πολυμέσα

Στατιστικά

  • 816899Συνολικές αναγνώσεις:
  • 53Αναγνώσεις σήμερα:
  • 380356Συνολικοί επισκέπτες:
  • 47Επισκέπτες σήμερα:
  • 0Επισκέπτες τώρα:

Web Radio του ΠΑΜΕ



Ακουστε live το Web Radio του ΠΑΜΕ