ΔΑΣ ΟΑΣΘ: 9ος θάνατος εργαζόμενου του ΟΑΣΘ λόγω covid.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 18-1-2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

θέμα : 9ος θάνατος εργαζόμενου του ΟΑΣΘ λόγω covid.

Στο “έμπα” του νέου έτους εμείς οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ χάσαμε ακόμα ένα
συνάδελφο λόγω covid.
Με τον ίδιο τρόπο δηλ. στο τέλος έκλεισε και ο προηγούμενος χρόνος.
Είναι ο 9ος συνάδελφος από την αρχή της πανδημίας και ο μακάβριος κατάλογος δεν έχει τελειωμό….
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ μιλούσε για ελεγχόμενη κατάσταση με 35 ενεργά κρούσματα και ότι θα εφαρμόσει σχέδιο έκτακτης ανάγκης ΕΑΝ χρειαστεί.

(https://www.voria.gr/article/oasth-schedio-ektaktis-anagkis-logo-tis-epelasis-tisomikron?fbclid=IwAR30L2w2J7oCxh-Asshh3UcJKTIE5gOYG68rBxSko_p-Gir5Ua-QTe9D1P4)
(https://www.youtube.com/watch?v=oywIrVKUyuU STATUS FM)

Βέβαια όσο κι αν διαβάσει κάποιος το σχετικό δημοσίευμα ή αν ακούσει την συνέντευξη δεν θα βρει πουθενά μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων όπως π.χ. εβδομαδιαία τεστ για όλους τους εργαζόμενους, χορηγία μασκών αυξημένης προστασίας κλπ.

Ούτε θα βρει μέτρα για την προστασίας των επιβατών όπως η επίταξη μεταφορικών μέσων και πύκνωση δρομολογίων.

Αντίθετα θα βρει μέτρα για περικοπές αδειών και μετάθεση των ρεπό των εργαζομένων.

Αφού αποψίλωσε τον Οργανισμό από οδηγούς ανοίγοντας την πόρτα των μετατάξεων τώρα η διοίκηση σκέφτεται να αποσπάσει από άλλες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ εργαζόμενους με δίπλωμα οδηγού για να επανδρώσουν την υπηρεσία κίνησης.
Όλα αυτά τα ημίμετρα σε αγαστή -πάντα- συνεννόηση με την πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου.
Σε άλλη συνέντευξη του λέει ψέματα ότι δίνονται συνέχεια μάσκες και αντισηπτικά, ότι ο Οργανισμός προσθέτει παράθυρα σε λεωφορεία που δεν έχουν, κι ότι έχει εφαρμόσει τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα για την προστασία των εργαζομένων και των επιβατών.
(https://www.typosthes.gr/thessaloniki/270859_skodras-sto-typosthes-agkaliasan-toysstasimoys-elegktes-toy-oasth)

Το πάνω από το 20% των κρουσμάτων επί του συνόλου των εργαζόμενων και οι 9 θάνατοι διαψεύδουν τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Σε δελτίο τύπου της παράταξης μας στις 15-10 με αφορμή την έξαρση των κρουσμάτων τότε σε χώρους του Οργανισμού είχαμε επισημάνει : «Είναι ψέμα ότι παίρνει μέτρα (σ.σ. η διοίκηση του ΟΑΣΘ) προστασίας, ακολουθεί τη λογική της κυβέρνησης ότι τα μέτρα είναι κόστος που οδηγεί τελικά στο «όσοι ασθενήσουν, όσοι ζήσουν, κι όσοι πεθάνουν» !
Το τελευταίο διάστημα εν μέσω 4ου κύματος η διοίκηση είχε τη φαεινή ιδέα να
εντατικοποιήσει τους ελέγχους εισιτηρίων βάζοντας τους ελεγκτές κομίστρου να έρχονται καθημερινά σε επαφή με εκατοντάδες κόσμο….

Τώρα να παρθούν μέτρα προστασίας της υγείας του λαού και των εργαζομένων:
-Επίταξη ιδιωτικών μέσων και πύκνωση των δρομολογίων τις ώρες αιχμής
-Εβδομαδιαία δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους
-Τακτική απολύμανση των λεωφορείων και των χώρων εργασίας πριν την ανάληψη της βάρδιας.
-Επισκευή των ιδιόκτητων λεωφορείων που έχουν παράθυρα σε αντίθεση με τα leasing που δεν έχουν.
-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα συνεργεία και στην υπηρεσία κίνησης.
-Χορήγηση μασκών υψηλής προστασίας και αντισηπτικών
-Κατάργηση της διακεκομμένης βάρδιας των οδηγών που είναι επιβαρυντική για την υγεία των εργαζομένων

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός