ΑΠΟ ΤΥΧΗ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ



7-5-2022

Το ατύχημα που συνέβη , το πρωί της Παρασκευής 6 Μάη, στην παραλιακή λεωφόρο με την πρόσκρουση λεωφορείου των Αστικών Συγκοινωνιών (Ο.ΣΥ.) σε στύλο και τον τραυματισμό έξι επιβατών και του οδηγού του οχήματος , δυστυχώς, αποδεικνύει την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας με τη διαρκή υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και την ιδιωτικοποίησή τους.

Πιο συγκεκριμένα, το λεωφορείο που ήταν εμπλεκόμενο στο ατύχημα είναι ένα λεωφορείο που το προμηθεύτηκε η Ο.ΣΥ. με leasing, δηλαδή, είναι ένα από τις εκατοντάδες ενοικιαζόμενα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και έχουν νοικιαστεί από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου των μεταφορών, έναντι χιλιάδων ευρώ μηνιαίως. Αντί, λοιπόν, αυτά τα χρήματα που προέρχονται από την άγρια φορολογία των εργαζομένων και του φτωχού λαού να γίνονται αγορά καινούριων, σύγχρονων και ασφαλών λεωφορείων, αυτά κατευθύνονται στις τσέπες κάποιων ιδιωτών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και νοικιάζουν στην Ο.ΣΥ. μεταχειρισμένα οχήματα τουλάχιστον μιας δεκαετίας, επιβαρυμένα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στις χώρες προέλευσής τους. Λεωφορεία ακατάλληλα για την Αττική, αφού τα περισσότερα είναι μόνο με δύο πόρτες, άλλα είναι ημιαστικά με σκαλοπάτια που δυσκολεύουν τους επιβάτες να επιβιβαστούν και να αποβιβαστούν σε αυτά, λεωφορεία που παρουσιάζουν συχνές και πολλές βλάβες, που η συντήρηση τους είναι ελλιπής και που οι καταγγελίες είναι καθημερινές από εργαζόμενους οδηγούς για προβλήματα στην λειτουργεία των ηλεκτρόφρενων και άλλων πολύ σημαντικών συστημάτων ασφαλείας.

Πρόκειται για λεωφορεία τα οποία όταν ταξινομήθηκαν με απόφαση του υφυπουργού εξαιρέθηκαν από την υποχρέωση υποβολής τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού και έλεγχο!

Άμεσα να γίνει τεχνικός έλεγχος όλων των οχημάτων leasing, έλεγχος, για το αν γίνεται σωστή συντήρηση αλλά και έλεγχος στα έγγραφα που τα συνοδεύουν.

Η απαξίωση, η συνειδητή και διαρκής υποχρηματοδότηση που έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη ανταλλακτικών με τα οποία θα μπορούσαν να επισκευαστούν τα εκατοντάδες λεωφορεία που μένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, η λειτουργία με τη σχέση κόστους – οφέλους , οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων που επιφέρει εντατικοποίηση της εργασίας, δουλειά ακόμα και των ημερών ρεπό των εργαζομένων με αποτέλεσμα την εξουθένωσή τους, η ψήφιση νόμων που προωθούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών από όλες τις κυβερνήσεις είναι οι κύριες αιτίες για το ατύχημα που συνέβη το πρωί της 6ης Μάη.

Η Δ.Α.Σ. – Ο.Α.Σ.Α., εδώ και χρόνια, όχι μόνο έχει προειδοποιήσει τους αρμόδιους για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών από την υλοποίηση της παραπάνω πολιτικής αλλά με την οργάνωση δεκάδων δράσεων και κινητοποιήσεων των εργαζομένων έχει απαιτήσει μεταξύ άλλων αιτημάτων, κρατική χρηματοδότηση στο 100% των αστικών συγκοινωνιών, προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων, διαμόρφωση οργανογραμμάτων που να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης του λαού και των εργαζομένων της Αθήνας με συνέπεια και ασφάλεια. Να σταματήσει τώρα η εντατικοποίηση της εργασίας των εργαζομένων, να πεταχτούν τώρα έξω οι ιδιώτες από το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών.

Αν σήμερα από καθαρή τύχη δεν συνέβη το μοιραίο και δε θρηνήσαμε θύματα, το επόμενο διάστημα, με αυτήν την τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση και η διοίκηση, κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι δεν θα έχουμε ξανά τέτοιο ή και χειρότερο συμβάν.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός