ΔΑΣ ΗΛΠΑΠ: Ανακοίνωση



22-11-2023

Ανακοίνωση

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι την περασμένη εβδομάδα συνεδρίασε το νέο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου μας. Το πρώτο διοικητικό συμβούλιο με τη φωνή των εργαζομένων (ΔΑΣ) να είναι απών. Δυστυχώς αυτό που διαπιστώσαμε είναι αυτό που εκτιμούσαμε και πριν τις αρχαιρεσίες του σωματείου μας.

Κανένας άλλος συνδυασμός δεν μπορεί να θέσει στο επίκεντρο της πάλης του σωματείου τη διεκδίκηση για την ουσιαστική λύση των προβλημάτων μας.

Για να γίνει πιο κατανοητό σας παραθέτουμε ορισμένα από αυτά που συζητήθηκαν.

Πρώτο: Το νέο διοικητικό συμβούλιο πήρε απόφαση να διεκδικήσουμε δικαστικά το πλέον του 25% και τους απλήρωτους πέντε μήνες από το βαρύ και ανθυγιεινό του 2013. Την ώρα που το συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ με 3.500 μέλη σταμάτησε αυτή τη διαδικασία διότι μέχρι τον Άρειο Πάγο δεν δικαιώθηκε προσφυγή εργαζομένων. Την ώρα που η διοίκηση της ΟΣΥ (για την ιστορία θυμίζουμε ότι βρίσκονται στο ίδιο κόμμα) ζητάει να επιστρέψουν πίσω και με τόκο τα λεφτά που έδωσε σε μερικές εκατοντάδες εργαζόμενους όταν εκδικάστηκαν οι αποφάσεις τους πριν 5 χρόνια για το βαρύ και ανθυγιεινό , ενώ τώρα που βγήκε τελεσίδικη απόφαση ορίζεται ότι δεν έπρεπε να τα έχουν πάρει. Προφανώς έχουν δικηγόρο και σκέψεις για δικαστήρια στην Σελήνη. Συνδικαλιστική δράση, κινητοποίηση, πάλη για να διεκδικήσουμε τα λεφτά μας δεν ακούσαμε.

Δεύτερο: Προμήθεια νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. Είναι σε εξέλιξη η αγορά 140 οχημάτων για τις συγκοινωνίες της Αθήνας από το υπουργείο μεταφορών. Αυτά θα αντικαταστήσουν ένα μέρος του στόλου που θα αποσυρθεί φέτος και το επόμενο έτος. Θα πάνε σε τρία Α/Σ της ΟΣΥ, ένα εξ αυτών ακούγεται πως είναι και το Ρουφ. Αυτό δεν σημαίνει διαφύλαξη της λειτουργίας των τρόλεϊ ούτε φυσικά και της ΟΣΥ. Πόσο μάλλον δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα μετακίνησης του λαού της Αττικής και φυσικά των εργαζομένων σε αυτά. Πρόκειται για αγορά σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις ανάγκες που υπάρχουν και βέβαια ενταγμένη στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και όχι της προστασίας του περιβάλλοντος. Την στιγμή μάλιστα που η εταιρεία ανήκει στο υπερταμείο, την στιγμή που από το νέο έτος αλλάζει η δυνατότητα για προσλήψεις ορισμένου χρόνου τίποτα δεν διασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι που θα τα οδηγούν και θα τα συντηρούν θα έχουν συγκροτημένα δικαιώματα. Επιβεβαίωση αυτού είναι το γεγονός πως είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την εκποίηση των γραμμών της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής . Με αυτούς τους όρους του κόστους οφέλους θα δίνεται το συγκοινωνιακό έργο. Αυτούς τους νόμους που ψήφισαν υλοποιούν τώρα. Απέναντι σε αυτά πλήρη σιγή από το Δ/Σ

Τρίτο: Η εντατικοποίηση σπάει κόκκαλα. Σε συνέχεια με την ακρίβεια που κατατρώει το εισόδημα μας. Επεκτείνεται γραμμή με τους χρόνους των δρομολογίων να παραμένουν οι ίδιοι με πριν (2-4-11) ενώ είναι ζήτημα το ότι γίνονται με κονδύλια που βρίσκονται αυθημερόν προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα, ενώ όταν ζητάνε οι εργαζόμενοι δεν υπάρχει σεντς. Επεκτάσεις που θα καλύψουν οδηγοί που δουλεύουν μέχρι και όλες τις ημέρες του μήνα χωρίς ρεπό. Άσε αυτούς που κάνουν δεύτερη δουλειά. Να γιατί είναι μονόδρομος η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού εδώ και τώρα.

Τέταρτο παράδειγμα: Το ζήτημα της ομαδικής ασφάλισης. Δεν μας βρίσκει αδιάφορους η ανάγκη για κάτι τέτοιο. Όμως θα ήταν περιττή μια τέτοια συζήτηση αν διαφυλασσόταν η λειτουργία των ιατρείων μας. Αν παλεύαμε σαν σωματείο για καθολική πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας. Και τελικά συναδέλφισσες και συνάδελφοι, θα μπορούσε η υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις και όρους που θα διασφαλίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων να βάλει φρένο σε αυτό τον κατήφορο της αθλιότητας που έχει βρεθεί η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων.

Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο είναι μακριά έστω και από τις συζητήσεις αυτού του Δ/Σ. Ούτε θέλει ούτε μπορεί.

Για αυτούς και για πολλούς ακόμα λόγους καλούμε κάθε συνάδελφο να σκεφτεί, να προβληματιστεί, να κάνει υπόθεση δική του το σχέδιο διεκδίκησης και τις μορφές πάλης του σωματείου μας.

Καλούμε την διοίκηση του σωματείου να ορίσει γενική συνέλευση για να αποφασίσουν οι εργαζόμενοι τα επόμενα βήματα.

Σε τέτοια βήματα θα είμαστε πλάι πλάι όλοι οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός