Ποιοι είναι οι φίλοι και ποιοι οι εχθροί των εργαζομένων ;;



Θεσσαλονίκη 15/7/2024

Μετά το άδειασμα από τον Υπουργό Μεταφορών των παρατάξεων που ψήφισαν το σχέδιο της ΣΣΕ η μόνη παράταξη που έμεινε (όπως και τις άλλες φορές) να κρατάει τη σημαία του αγώνα ψηλά είναι η ΔΑΣ ΟΑΣΘ !

-Τους θυμίζουμε ότι αυτός ο Υπουργός ήταν που τον Αύγουστο του 2014 με απόφαση του έκοψε μέρος της μισθοδοσίας με αποτέλεσμα τον Απρίλη του 2015 να υποστούμε την πρώτη μείωση μισθού -7,5%.


-Τους θυμίζουμε ότι σε αυτόν τον Υπουργό είχαν στείλει συγχαρητήρια επιστολή για την ανάθεση των καθηκόντων του από τον πρωθυπουργό μετά τις εθνικές εκλογές του 2023.

-Τους θυμίζουμε ότι σε αυτόν τον Υπουργό (ΕΝΟΤΗΤΑ-ΔΡΟΜΕΑΣ-ΔΑΚΕ) έκαναν το χατίρι και βούτηξαν τα χέρια τους στον εργοδοτικό απόπατο και ψήφισαν το αίσχος της ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ δουλειάς σε ημέρα ρεπό και κανονικής άδειας.

Νόμιζαν ότι ο Σταικούρας είναι «φίλος» τους (όπως οι Γερμανοί στη γνωστή ταινία) και θα τους έδινε «Την καλύτερη ΣΣΕ από το 2017 μέχρι την επόμενη» (Ανακοίνωση ΔΡΟΜΕΑΣ 28-5)
Σέρβιραν ως τετελεσμένο γεγονός στη Γ. Συνέλευση την πρόταση τους βάζοντας τους συναδέλφους να ψηφίσουν χωρίς φάκελο και μυστική ψηφοφορία για να περάσουν αυτά που συμφώνησαν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ με τον Υπουργό. Έγραφαν (βλ. ανακοίνωση ΔΡΟΜΕΑΣ 6-6-2024) για «επικίνδυνους αερολόγους», «απεργιολάγνους» κι ότι οι εργαζόμενοι ήθελαν «εργασιακή ειρήνη», «σιγουριά και σταθερότητα».
Τώρα που πήγαν όλα αυτά ;; Μήπως τώρα και αυτοί έγιναν «επικίνδυνοι αερολόγοι» και «απεργιολάγνοι» ψηφίζοντας και συμμετέχοντας στις απεργιακές κινητοποιήσεις απεμπολώντας την «εργασιακή ειρήνη» και τη «σταθερότητα» που ευαγγελίζονταν ;;

Ακόμα κι όταν τρώνε καρπαζιές από τους Υπουργούς τους συνεχίζουν απτόητοι στη γραμμή συνεργασίας με την εργοδοσία και τα Υπουργεία. Αλλιώς δεν θα έχουν πρόσβαση στα βολέματα, στα ρουσφέτια, στις τακτοποιήσεις στελεχών τους, στα μεροκάματα της Κίνησης και πολλά άλλα.

Η «γραμμή» συνεργασίας με τον αντίπαλο, τους οδηγεί να τσαλαπατάνε το Καταστατικό στις Γ. Συνελεύσεις. Χαζογελάνε με ευαρέσκεια μετά -όταν η ΔΑΣ ζητάει το αυτονόητο δηλ. φάκελο στις ψηφοφορίες- γιατί πέτυχαν το σκοπό τους !

Τώρα όμως οι «φίλοι» τους, τους «άδειασαν» και μυξοκλαίνε ζητώντας άκουσον-άκουσον ΣΥΓΝΩΜΗ επειδή ως εργαζόμενοι κάναμε το αυτονόητο δηλ. απεργία !!

Από όλα αυτά πρέπει να βγουν συμπεράσματα για το ποια κατεύθυνση πρέπει να πάρει το Συνδικάτο.

Δεν μιλάμε για αλλαγή προσώπων ή παρατάξεων. Μιλάμε για αλλαγή «γραμμής» !!

Οι εκπρόσωποι μας δεν έχουν πρόβλημα αντίληψης, ούτε είναι κουφοί. Ιδεολογικό είναι το πρόβλημα τους. Έχουν αποδεχτεί ότι οι εργαζόμενοι θα ζουν με τα λίγα (ΟΧΙ αυξήσεις στους μισθούς αλλά τροφεία και δωροεπιταγές κλπ.) ενώ οι εργοδότες θα αρπάζουν τα εκατομμύρια (βλ. Παπαδάκης, ΚΤΕΛ κλπ.)

Για αυτό και δεν έκαναν ΟΥΤΕ ΜΙΑ μέρα απεργία για το περιεχόμενο της ΣΣΕ όπως πρότεινε η ΔΑΣ ενώ σε πρόσφατη Στάση Εργασίας που πραγματοποιήσαμε ως Συνδικάτο στις 26-4 και στην Πανελλαδική 24ωρη Απεργία στις 17-4 έστειλαν τους εργαζόμενους στο σπίτι τους μη προσδιορίζοντας χώρο συγκέντρωσης.

Αποδείχτηκε ότι οι αγώνες δεν κερδίζονται με «λευκές απεργίες» !

Μόνο ο αγωνιστικός προσανατολισμός μπορεί να βγάλει από το τέλμα και τα αδιέξοδα τους εργαζόμενους. Έτσι υπογράφηκε η ΣΣΕ του 2022 που από τα 750.000 ευρώ που έδινε ο τότε ο Υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης έφτασε στα 2,1 εκ. ευρώ που πάλι ήταν ένα πολύ μικρό ποσό. Έτσι θα υπογραφεί –αν υπογραφεί- και αυτή η ΣΣΕ, με απεργίες, με παραστάσεις διαμαρτυρίας, με πίεση στην κυβέρνηση.

Παράλληλα για να μην ζητάμε «συγνώμες» από τους επιβάτες επειδή απεργήσαμε (λες και κάναμε κάτι κακό) πρέπει να ενισχύσουμε τους δεσμούς αλληλεγγύης με το λαό μπαίνοντας μπροστά στον αγώνα για συγκοινωνία σύγχρονη, φθηνή και ποιοτική που να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες. Οι άθλιες υπηρεσίες προς το λαό πρέπει να καταγγέλλονται από το Συνδικάτο.

Η ΔΑΣ κόντρα στη λογική του συμβιβασμού και της ηττοπάθειας των άλλων παρατάξεων προβάλει όλες τις διεκδικήσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με αυξήσεις μισθών, αναγνώριση προϋπηρεσιών, μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, επιστροφή των χρωστούμενων από τον ΟΑΣΘ 7 εκ. ευρώ, αναγνώριση ότι οφείλονται στους εργαζόμενους διαφορές από την προσωπική διαφορά κ.α.

Συνάδελφοι-σσες, δυναμώστε το ρεύμα αμφισβήτησης της πολιτικής που θέλει τους εργαζόμενους να ζουν με ψίχουλα και πάρτε μέρος στις κινητοποιήσεις.
Είναι ο μόνος δοκιμασμένος δρόμος για να πετύχουμε τις διεκδικήσεις μας

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός