ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ



9-10-2024

Δεν υπάρχει μέρα, κυριολεκτικά, που οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ να μην έρχονται αντιμέτωποι με μια ανυπόφορη και επικίνδυνη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που καθημερινά συνθλίβει την προκλητική προπαγάνδα της κυβέρνησης για δήθεν “εκσυγχρονισμό” των αστικών συγκοινωνιών, ταλαιπωρώντας και βάζοντας σε κίνδυνο ζωές.

Το περιστατικό που συνέβη την Πέμπτη 24 Οκτώβρη 2024, είναι μία ακόμα απόδειξη όλων των προαναφερθέντων. Σε ώρα αιχμής, λίγο μετά τις 8 το πρωί, δύο διαδοχικά τρένα βγήκαν, με βλάβη, εκτός λειτουργίας στη Γραμμή 3 του Μετρό. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα αραιά δρομολόγια που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν, δημιούργησε με μία λέξη : ΧΑΟΣ.

Σε έναν από τους πιο κεντρικούς σταθμούς του δικτύου, στο Σύνταγμα, δημιουργήθηκαν απίστευτες καταστάσεις συνωστισμού με τον κόσμο να φτάνει μέχρι τις κυλιόμενες σκάλες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, πέρα από τη βασανιστική ταλαιπωρία των χιλιάδων επιβατών σε όλο το δίκτυο, να υπάρχει και άμεσος κίνδυνος τραγικού δυστυχήματος. Την επόμενη κιόλας μέρα δημιουργήθηκαν παρόμοιες σκηνές στο σταθμό Αττική, αφού αποσύρθηκε ξανά τρένο με βλάβη στη γραμμή 1, έχοντας ήδη προηγηθεί μεγάλη αναμονή των επιβατών.

Τα παραπάνω έρχονται ως συνέχεια άλλων περιστατικών που συνέβησαν μόλις πριν λίγες μέρες όπως οι διαδοχικές αποσύρσεις τρένων στη γραμμή 1, η πυρκαγιά στις ράγες κάτω από το τρένο επίσης στη γραμμή 1 και βέβαια το περιστατικό με το τρένο του Προαστιακού που μπήκε στο δίκτυο του Μετρό και που αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή ένα ατύχημα με σοβαρές και ανυπολόγιστες συνέπειες

Όλα αυτά τα επισημαίνουμε γιατί η συνεχώς αυξανόμενη συχνότητα τέτοιων περιστατικών αποδεικνύει ότι τα “Τέμπη είναι εδώ”. Ότι αυξάνεται συνεχώς ο κίνδυνος ενός μεγάλου δυστυχήματος με τραγικές συνέπειες, ότι το “πάμε και όπου βγει” είναι καθημερινό φαινόμενο στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.

Οι αιτίες είναι συγκεκριμένες, χρόνιες και γνωστές πια σε όλους, αφού η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ τις έχει επισημάνει εδώ και πολλά χρόνια. Η λειτουργία των συγκοινωνιών με τη σχέση κόστους – οφέλους και η εμπορευματοποίησή τους δημιουργούν τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, την υποχρηματοδότηση και τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά, τον απαρχαιωμένο και επιβαρυμένο με εκατομμύρια χιλιόμετρα στόλο και τα ελλιπέστατα μέσα προστασίας της υγείας και της ζωής επιβατών και εργαζομένων.

Η σημερινή κυβέρνηση υποστηρίζει ότι “λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν” για να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα και να μην μπαίνουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, αλλά από ότι φαίνεται βρίσκει “λεφτόδεντρα” για αγορά Νατοϊκών εξοπλισμών που στοιχίζουν 7,2 δις το χρόνο, για ενεργή συμμετοχή σε δύο πολέμους, για αποστολή φρεγάτας 3,5 χιλ. χλμ μακριά από τα σύνορά μας, που κοστίζει μισό εκατομμύριο την ημέρα, για υπερκάλυψη των πρωτογενών πλεονασμάτων και φοροαπαλλαγές δισεκατομμυρίων σε εφοπλιστές, τραπεζίτες και βιομηχάνους.

Η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες σας το λέμε ξεκάθαρα και με κάθε τρόπο : Εδώ και τώρα πάρτε μέτρα για ασφαλή, σύγχρονη, τακτική συγκοινωνία ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες μετακίνησης με τα ΜΜΜ των εργαζομένων και του λαού της Αττικής χωρίς να διακινδυνεύουν καθημερινά τη σωματική τους ακεραιότητα ακόμα και την ίδια τους τη ζωή.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός