3-4-2025
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες δυστυχώς, ακόμη ένα περιστατικό έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα Τέμπη καραδοκούν καθημερινά στη ζωή μας.
Την Τρίτη 2 Απρίλη στη γραμμή Β5 και κατά τη διάρκεια του δρομολογίου «έφυγε» το καπάκι πάνω από τον οδηγό και έπεσε στον ώμο του συναδέλφου ενώ στη συνέχεια σφήνωσε ανάμεσα στο κάθισμα και το τιμόνι το οποίο και μπλόκαρε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορεί ο συνάδελφός μας να χειριστεί το τιμόνι και το λεωφορείο να βγει και να σταματήσει στο αντίθετο ρεύμα, όπου ευτυχώς δεν ερχόταν άλλο όχημα. Δηλαδή, καθαρά από θέμα τύχης δεν υπήρξε κάποια σύγκρουση που θα μπορούσαμε να θρηνήσουμε μέχρι και θύματα.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο που οδηγούσε ο συνάδελφος ήταν μάρκας Mercedes 18μ. κατασκευής 1998. Ένα όχημα δηλαδή, 27 χρόνων, επιβαρυμένο με εκατομμύρια χιλιόμετρα στο οδόμετρο.
Όμως και τα νέα λεωφορεία που έχουν έρθει και μάλιστα κατά την άφιξή τους στα αμαξοστάσια διοργανώθηκαν φιέστες από κυβέρνηση, διοίκηση και τις φιλοκυβερνητικές παρατάξεις του Συνδικάτου μας, υπάρχουν συγκεκριμένα ζητήματα για ελλιπή μέτρα ασφάλειας. Συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά 12μετρα αλλά και στα midi που νοικιάζουνε από τους ιδιώτες (επενδυτές) δεν υπάρχει μπάρα οριοθέτησης του χώρου των επιβατών στο εμπρός μέρος τους οχήματος με αποτέλεσμα να γεμίζει από κόσμο να περικόπτεται η ορατότητα του οδηγού, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των μετακινήσεων. Αντίστοιχα στα 18μετρα ΙVECO που είναι σε εξέλιξη η παραλαβή τους δεν υπάρχει η μπάρα οριοθέτησης επιβατών και επιπλέον το κουμπί έκτακτης ανάγκης που υπάρχει σε κάθε πόρτα είναι εκτεθειμένο χωρίς κάλυμμα, με αποτέλεσμα να γίνεται χρήση από τους επιβάτες σε ανύποπτο χώρο και χρόνο, εκτός στάσης, χωρίς να μπορεί ο οδηγός να παρέμβει.
Εν¨ ολίγοις να ανοίγει η πόρτα και όποιον πάρει ο χάρος.
Αυτές οι ελλείψεις έχουν επισημανθεί, τις γνωρίζει η εταιρεία και έχει την καθολική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.
Με αυτή την άθλια κι επικίνδυνη κατάσταση ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά, εργαζόμενοι και επιβάτες. Με τον απαρχαιωμένο στόλο, με τα ατελείωτα δρομολόγια στη βάρδια, ορισμένοι ακόμη και με 30 μέρες συνεχόμενης δουλειάς, με ψυχολογική πίεση, με άγχος, με τους ίδιους τους επιβάτες που περιμένουν ατελείωτες ώρες αναμονής στις στάσεις. Επιπρόσθετα σ’ αυτές τις αντίξοες συνθήκες, που καθημερινά χειροτερεύουν, δίνουμε καθημερινά αγώνα για το μεροκάματο, με τσακισμένους μισθούς εδώ και πάνω από μια δεκαετία παίζοντας τη ζωή μας και τις ζωές των επιβατών στα ζάρια.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα των αντεργατικών – αντιλαϊκών νόμων που διέπουν τις αστικές συγκοινωνίες, που έχουν ψηφίσει όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά και συνεχίζουν μέχρι σήμερα.
Πρόκειται για νόμους που εξειδικεύουν τις οδηγίες της Ε.Ε. για τις μεταφορές με βασικό κριτήριο τη λογική του κόστους- οφέλους. Με αυτό τον τρόπο κρατάνε χαμηλά το κόστος για να αυξάνει η κερδοφορία διαφόρων επιχειρηματικών ομίλων και εργολάβων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.
Πρόκειται για την ίδια αιτία που προκάλεσε το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη.
Στις 9 Απρίλη 2025, όλοι κι όλες οι εργαζόμενοι στην Ο.ΣΥ. απαντάμε με μαζική συμμετοχή στην 24ωρη, Πανελλαδική, Πανεργατική Απεργία, στην απεργιακή συγκέντρωση στα Προπύλαια, στις 10:30 το πρωί.
Με οργάνωση κι αγώνα απαντάμε στις πολιτικές που δημιουργούν νέα Τέμπη καθημερινά και στο δίλλημα τα κέρδη τους ή οι ζωές μας
επιλέγουμε τις ζωές μας..