Την Κυριακή 15 Μάη πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών», παρά την προσπάθεια αλλοίωσης του αποτελέσματος, σημείωσε μεγάλη αύξηση σε ψήφους, έδρες και ποσοστό.
Η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών – Συνεργαζόμενοι» πήρε 87 ψήφους, από 36 και κατέλαβε 2 έδρες, από 1, που είχε λάβει στις προηγούμενες εκλογές το 2013. Επίσης, κατέλαβε έδρα στην Εξελεγκτική και την Πειθαρχική Επιτροπή. Η παράταξη, που βρισκόταν στη διοίκηση της Εταιρείας, «ΕΝΟΤΗΤΑ – ΟΡΑΜΑ, Νέα Εποχή» έλαβε 7 έδρες.
Η αύξηση της «Δημοκρατικής Ενότητας Σκηνοθετών – Συνεργαζόμενοι» είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα ειδικά σε συνθήκες εξόντωσης του ελληνικού κινηματογράφου και από την τωρινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που στη χρόνια υποχρηματοδότηση που μαστίζει τον κλάδο, ήρθε να προσθέσει την κατάργηση του «ειδικού φόρου εισιτηρίων για την ανάπτυξη της κινηματογραφίας» και την εκτίναξη του ΦΠΑ στο 23% του κινηματογραφικού εισιτήριου με κίνδυνο τόσο το κλείσιμο των μικρών αιθουσών, όσο και την πρόσθεση ενός ακόμα δυσβάστακτου εξόδου στον ήδη εξανεμισμένο προϋπολογισμό της λαϊκής οικογένειας.
Η αύξηση της «Δημοκρατικής Ενότητας Σκηνοθετών – Συνεργαζόμενοι» δείχνει ότι δυναμώνει η διάθεση αντίστασης απέναντι σε αυτήν την πολιτική, αλλά και απέναντι στη γραμμή της διοίκησης της Εταιρείας, που ακολουθεί τη γραμμή της συνδιαλλαγής και των ευκαιριακών τακτικισμών, υπονομεύοντας τη συλλογική λειτουργία και δράση.
Το επόμενο διάστημα, μπροστά στους μικρούς και μεγάλους αγώνες που έρχονται, η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών – Συνεργαζόμενοι» θα δείξει συνέπεια, θα κρατήσει αγωνιστική στάση και θα παλέψει για τη συσπείρωση των σκηνοθετών, για να «δώσουμε» – όπως σημείωνε και στη διακήρυξή της – «έντιμο αγώνα μαζί με τα άλλα μαχόμενα τμήματα των εργαζομένων τόσο για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, όσο και για το ευρύτερο δικαίωμα της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης, ενάντια στην πολιτική που επιβάλλει με πολλαπλούς τρόπους τον απόλυτο έλεγχο των σκηνοθετών από τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους κρατικούς φορείς, ακριβώς γιατί γνωρίζουμε το μέγεθος της αφυπνιστικής επίδρασης που μπορεί να ασκήσει η τέχνη μας στην ανθρώπινη συνείδηση».