Με «fast track» διαδικασίες η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών



Άλλο ένα νομοσχέδιο περνά η κυβέρνηση με διαδικασίες «fast track» και αυτή τη φορά αφορά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών της χώρας.

Σήμερα, κατατέθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και ήδη ψηφίστηκε από την πλειοψηφία της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών το οποίο ενσωματώνει αυτούσια την οδηγία 2012/34/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Ένωσης «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί αύριο Παρασκευή από την Ολομέλεια.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ο διαχωρισμός της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου, από το μεταφορικό έργο.

Ως διαχειριστής ορίζεται ο ΟΣΕ ο οποίος πλέον δεν έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο, ενώ «παρέχεται η δυνατότητα» στον ΟΣΕ, δηλαδή το διαχειριστή, το «έργο» του να το εκπληρώνει και σε συνεργασία με ιδιωτικές επιχειρήσεις, δηλαδή Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Ταυτόχρονα ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να παρέχει κάθε δυνατότητα για την ελεύθερη πρόσβαση των σιδηροδρομικών μεταφορικών εταιρειών από κάθε ευρωπαϊκή χώρα, από κάθε κράτος μέλος της ΕΕ και όχι μόνο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς εκτός των άλλων, να αναφέρονται σαφώς οι προϋποθέσεις και οι όροι ασφαλείας που θα πρέπει να πληρούν για την αδειοδότησή τους. Η αδειοδότηση των εταιρειών αυτών θα γίνεται από την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία θα λειτουργεί εντελώς ανεξέλεγκτα.

Επίσης, ο ΟΣΕ ως διαχειριστής θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση τον εκσυγχρονισμό και επέκταση του δικτύου, βέβαια με κρατικό χρήμα. Όπως αναφέρεται στη σχετική διάταξη, τουλάχιστον για μία 5ετία ο ΟΣΕ θα χρηματοδοτείται ετησίως με 45 εκατομμύρια ευρώ.

Για τη διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης του δικτύου των σιδηροδρομικών μεταφορών μεταφορών της χώρας και για να «πέσουν» οι τελικές υπογραφές της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.», στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου προβλέπεται η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!

Οι εκπρόσωποι των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι, υποδέχτηκαν με επευφημίες το νομοσχέδιο, γιατί προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις που θα φέρουν επενδύσεις, ανάπτυξη κοκ. Η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχτηκε για την Ολομέλεια. Η ΧΑ αντιτάχθηκε με το σκεπτικό ότι η κυβέρνηση ιδιωτικοποιεί τη δημόσια περιουσία, όπως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «έναντι πινακίου φακής», δηλαδή αν έπαιρνε κάτι παραπάνω δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων, καταψήφισε επί της αρχής και κατήγγειλε το νομοσχέδιο. Όπως σημείωσε όλες οι διατάξεις είναι κομμένες και ραμμένες στα κέρδη των μονοπωλίων του κλάδου».

«Αποτελεί πρόσθεσε χαρακτηριστικό παράδειγμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που επιδιώκετε η συγκυβέρνηση και οι εταίροι σας η ΕΕ και τα μονοπώλια» και τα άλλα αστικά κόμματα. Δηλαδή «παράδοση υποδομών λαϊκής περιουσίας που έχει χρυσοπληρώσει ο εργαζόμενος λαός και θα εξακολουθήσει να την πληρώνει ακριβά και να την συντηρεί και να την επεκτείνει για δωρεάν χρήση των επιχειρήσεων του κλάδου. Δημιουργία όλων των προϋποθέσεων για την εγγυημένη κερδοφορία των επιχειρήσεων. Ο λαός μέσα από τη σκληρή εκμετάλλευση και την λεηλασία του εισοδήματός του χρηματοδοτεί αδρά τα κέρδη του κεφαλαίου».

ΠΗΓΗ: http://www.902.gr

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός