Ποιος θα καταργούσε ενώ εφαρμόζει στην πράξη τον νόμο Χατζηδάκη ;



14-3-2022

Ποιος θα καταργούσε ενώ εφαρμόζει στην πράξη τον νόμο Χατζηδάκη ;

Η ΟΣΜΕ δηλ. η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας που είναι και το αντιπροσωπευτικότερο δευτεροβάθμιο όργανο στο χώρο των Μεταφορών -και που η πλειοψηφία του προεδρείου της πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ- είχε προκηρύξει για την Τρίτη 15-3-2022 24ωρη κλαδική απεργία για τους συγκοινωνιακούς φορείς της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ με αίτημα την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις επιχειρήσεις αυτές.

Να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα :
Πότε η ηγετική ομάδα της ομοσπονδίας έκανε συμβούλιο για την απεργία που ανακοίνωσε ;;
Πότε ενημέρωσε τα σωματεία ότι πάρθηκε απόφασή για απεργία ;;
Πως θα προετοίμαζε την απεργία, στέλνοντας για ενημέρωση 4 μέρες πριν το εξώδικο στα σωματεία ;;
Θα μπορούσε να γίνει απεργία με αυτό τον τρόπο και τι απεργία θα ήταν αυτή;;

Στο εξώδικο που έστειλε η ΟΣΜΕ στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων δήλωνε μεταξύ των άλλων
ότι : «……θα διαθέσουμε κατά τη διάρκεια της απεργίας, το απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας και ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας»

https://www.osme.org.gr/drastiriotites/2102-eksodiki-dilosi-proeidopoiisi-prosklisi-24ori-apergia-ergazomenon-oasth-osy-15-3-2022

Τι έκανε στην ουσία η πλειοψηφία της ΟΣΜΕ;
Αντέγραψε, εισηγήθηκε και εφάρμοσε η ίδια το άρθρο 95 του ν 4808 (νόμος Χατζηδάκη) που μιλάει για την «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» και στην ουσία υπονόμευσε την 24η απεργία που η ίδια προκήρυξε αφού είναι γνωστό ότι για τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ο νόμος Χατζηδάκη προβλέπει ότι το ποσοστό των εργαζομένων που πρέπει να παρέχουν την «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» φτάνει το 33% !!
Τι σόι απεργία θα ήταν αυτή όταν θα εργάζονταν το 1/3 των εργαζομένων ;;

Η ιστορία όμως έχει και συνέχεια αφού η ΟΣΥ και ο ΟΑΣΘ προσέφυγαν στα δικαστήρια για να βγάλουν την απεργία «παράνομη», το δικαστήριο δέχθηκε τις αιτιάσεις των δυο εταιριών και η ΟΣΜΕ αμέσως
τα «μάζεψε» !

Η ΔΑΣ ΟΣΜΕ έχει στείλει έγγραφο εδώ και 4 μήνες και ζητάει σύγκληση του διοικητικού συμβουλίου. Tους τελευταίους 22 μήνες έχουν γίνει μόνο 2 συνεδριάσεις ενώ τα προβλήματα στο κλάδο είναι τεραστία (απολύσεις στα ΚΤΕΛ, υπογραφή ΣΣΕ κλπ) αλλά το προεδρείο κωφεύει.

Με βάση τα παραπάνω δεν μας προκαλεί εντύπωση η τακτική του «αδειάσματος» των εργαζομένων έτσι όπως λειτουργεί το προεδρείο της Ομοσπονδίας.

Τον εκφυλισμό των εργατικών αγώνων κατάφερε η ηγεσία της ομοσπονδίας
για να γελάνε οι εργοδότες !
Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη !

Εξάλλου τους μόνους “αγώνες” που έχει δώσει το προεδρείο είναι οι αγωγές στα δικαστήρια με τις οποίες οι εργοδότες κερδίζουν άφθονο χρόνο για να συνεχίζουν ανενόχλητοι να τσαλαπατάνε τα δικαιώματα των εργαζομένων τους.

ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΕΛΥΣΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ !

Να πως οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στα σωματεία βάζουν πλάτη για να εφαρμοστεί το αντεργατικό τερατούργημα της ΝΔ που υποτίθεται θα καταργήσουν όταν και εάν έρθουν στην κυβέρνηση.

Οι συνάδελφοι στις αστικές συγκοινωνίες και στη μεταφορά αλλά και γενικότερα οι εργαζόμενοι της χώρας :

1. Nα βγάλουν συμπεράσματα για την πολιτική του ενός (ΝΔ) με την ψήφιση του απεργοκτόνου νόμου Χατζηδάκη και του άλλου (ΣΥΡΙΖΑ) με την εφαρμογή του στους χώρους εργασίας και να γυρίσουν την πλάτη στις συνδικαλιστικές τους παρατάξεις (ΔΑΚΕ-ΕΑΚ) αλλά και στα κόμματα τους που προσπαθούν να υπονομεύσουν και να καταργήσουν στην πράξη κάθε αγωνιστική πρωτοβουλία που παίρνουν οι εργαζόμενοι.

2. Ο νόμος Χατζηδάκη ψηφίστηκε για να απονεκρώσει το εργατικό κίνημα, να διώκονται και να απολύονται τα πρωτοπόρα συνδικαλιστικά στελέχη που παλεύουν για τα δικαιώματα των εργαζομένων, να βάλει στο γύψο τους εργατικούς αγώνες και να επιβάλει την «άκρα του τάφου σιωπή» μέσα στους χώρους δουλειάς.
Οι εργαζόμενοι της χώρας να οργανώσουν τον αγώνα και την πάλη τους μη εφαρμόζοντας τα σχετικά άρθρα του και να τον καταργήσουν στην πράξη για να έχουν αποτελεσματικότητα οι αγώνες τους.

Για αυτό είναι ανάγκη να αλλάξει ο συσχετισμός στα σωματεία, για να λειτουργούν με μαζικές διαδικασίες και με τους εργαζομένους μπροστά.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ο.Σ.Μ.Ε ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΤΙΣ 6 ΑΠΡΙΛΗ, ΓΙΑ ΤΑ ΟΞΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΛΑΔΟ, ΓΙΑ Σ.Σ.Ε. ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ , ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ Κ.Ο.Κ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός