ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ του ΠΑΜΕ με αφορμή τις εξελίξεις στις Αστικές Συγκοινωνίες



ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ1 logo

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι                                                        ΑΘΗΝΑ 7 ΜΑΡΤΗ 2017

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΘΥΕΛΛΑ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ.

ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ ΝΕΟ ΞΕΖΟΥΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΙΑΡΗ, ΤΟΥ ΧΑΜΗΛΟΜΙΣΘΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ, ΤΟΥ ΑΝΕΡΓΟΥ  ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ.

Αυτό το διάστημα κλιμακώνεται η επίθεση της Ε.Ε, της κυβέρνησης, των «θεσμών», με την στήριξη της Ν.Δ και των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, ενάντια στα εργατικά δικαιώματα.

Νέο μπαράζ αντεργατικών μέτρων έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα. Αιχμή του δόρατος οι νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, νέα φοροεπιδρομή, παραπέρα ανατροπή εργασιακών σχέσεων, ισοπέδωση της κοινωνικής ασφάλισης.

Επιταχύνεται η εφαρμογή των μέτρων για το διευθυντικό δικαίωμα σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των απολύσεων. Κατ’ εντολή της εργοδοσίας και των κομμάτων τους όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ, προετοιμάζουν νέο και πιο αντιδραστικό συνδικαλιστικό νόμο με κύριο σκοπό να χτυπήσουν το δικαίωμα της εργατικής τάξης στην οργάνωση και στους απεργιακούς αγώνες.

Δεν τους νοιάζει ο λαός που υποφέρει, κύριο μέλημα τους είναι η μεγιστοποίηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων. Γι’ αυτό και τα περιβόητα «αντισταθμιστικά» μέτρα της κυβέρνησης δεν αφορούν παρά νέες χρηματοδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους

Στην αστική συγκοινωνία κλιμακώνεται η επίθεση και οξύνονται όλα τα προβλήματα.

  • Στην κυκλοφορία βγαίνουν λιγότερα από τα μισά οχήματα, περίπου 1.200 με 1.300 από τα συνολικά 2.500 λεωφορεία και τρόλεϊ
  • Από τους 31 συρμούς του ΗΣΑΠ κυκλοφορούν 19 με 21.
  • Προβλήματα συντήρησης αντιμετωπίζουν και οι συρμοί πρώτης γενιάς του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ.
  • Σημαντικά έχει μειωθεί το προσωπικό σε όλο το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών.

Άμεσες είναι οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους που μετακινούνται με τα μέσα μεταφοράς.

Περισσότερος χρόνος αναμονής, μεγαλύτερη ταλαιπωρία, χειροτέρευση συνθηκών μετακίνησης.

Κατάργηση γραμμών, απανωτές αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια.

Σε αυτή την σφοδρή επίθεση οι εργαζόμενοι στην αστική συγκοινωνία έχουμε χρέος να αντεπιτεθούμε μαζί με τους άλλους κλάδους εργαζομένων που χτυπιούνται αντίστοιχα.

Να συνεδριάσουν τα διοικητικά συμβούλια και να ορίσουν άμεσα γενικές συνελεύσεις όλα τα σωματεία.

Προτείνουμε σχέδιο κλιμάκωσης αξιοποιώντας κάθε μορφή πάλης, από την συνέλευση, την σύσκεψη, την παράσταση διαμαρτυρίας, την μαζική συγκέντρωση που θα προετοιμάζει όλον τον κλάδο για αποφασιστική, μαχητική, απεργιακή απάντηση στα σχέδια κυβέρνησης – ΕΕ – εργοδοσίας.

Να ενημερωθεί καλά όλος ο κλάδος για τα νέα μέτρα που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση για να προστεθούν στο αντεργατικό νομοθετικό οπλοστάσιο που παρέλαβε και εφαρμόζει από τις κυβερνήσεις Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ.

Οι πλειοψηφίες στο συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου, οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ, του ΜΕΤΑ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ,  την ώρα της αντεργατικής επίθεσης παλεύουν για τα κέρδη του εργοδοσίας, συνδέοντας τα έσοδα της εταιρίας με την μισθοδοσία των εργαζομένων έχοντας υπογράψει Σ.Σ.Ε που περιλαμβάνει αντίστοιχο άρθρο.

Την ίδια στιγμή που κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ βιάζονται να κλείσουν τη 2η αξιολόγηση και να υλοποιηθούν τα νέα αντεργατικά μέτρα, αυτές οι δυνάμεις δε βγάζουν τσιμουδιά. Έχουν λουφάξει στη γραμμή της ΓΣΕΕ και προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον κλάδο, καλλιεργώντας αυταπάτες ότι με μια καλύτερη επιχειρηματική διαχείριση από τη διοίκηση των «κρατικών» ομίλων στις αστικές συγκοινωνίες, θα δούμε άσπρη μέρα. Προσπαθούν να εμπλέξουν τους εργαζόμενους στην διαμάχη των επιχειρηματικών ομίλων για τον έλεγχο και την εκμετάλλευση των υποδομών και των εργαζομένων.

Δεν λένε κουβέντα οι πλειοψηφίες των σωματείων σε ΣΤΑ.ΣΥ και Ο.ΣΥ ποιος μας έφερε σε αυτή την κατάσταση. Τα τελευταία  χρόνια: Έχουμε υποστεί μειώσεις πάνω από 45% στους μισθούς μας. Κατάργησαν τον 13ο και 14ο μισθό.

Έχουν καταργηθεί στην πράξη το βαρύ και το ανθυγιεινό και δεν αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ασθένειες.

Οι εργολάβοι σε μια σειρά υπηρεσίες (π.χ. καθαριότητα, συντήρηση, φύλαξη) αλωνίζουν εκμεταλλευόμενοι απάνθρωπα τους συναδέλφους μας.

Όσο οι αστικές συγκοινωνίες λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος δεν πρόκειται να δούμε ουσιαστική βελτίωση στη ζωή μας οι εργαζόμενοι του κλάδου, ούτε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του λαού στο συγκοινωνιακό έργο.

Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες έχουμε χρέος να μην πέσουμε στην παγίδα που θέλει να μας βάλει η κυβέρνηση και να παλέψουμε ώστε να μην περάσουν τα νέα αντιλαϊκά μέτρα. Να παλέψουμε με γνώμονα τις ανάγκες μας, τα συμφέροντα των εργαζομένων του κλάδου αλλά και του λαού της Αττικής που διεκδικεί φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς, τακτικές αστικές συγκοινωνίες.

Διεκδικούμε:

  • 100% ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
  • ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΤΑ 50%. ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΙΣ ΩΡΕΣ ΑΙΧΜΗΣ.
  • ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΟΛΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΑΜΕΑ, ΧΑΜΗΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ.
  • ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ, ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ).
  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΦΘΗΝΗ ΣΥΧΝΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ.
  • ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΠΩΛΕΙΩΝ ΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.
  • ΕΞΩ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ.

 

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός