ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ στον ΟΑΣΘ



 

ΔΑΣ ΟΑΣΘ Logo

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    20-3-2018

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνάδελφοι-σσες, η σωστή και έγκυρη ενημέρωση είναι ουσιαστική διαδικασία στα πλαίσια λειτουργίας ενός συνδικάτου εργαζομένων. Εάν αυτό πιστεύεται και εσείς σας ενημερώνουμε ότι κάνετε λάθος!!

Αυτό που συμβαίνει εδώ και 5 μήνες σχετικά με την εφαρμογή των νέων μισθολογικών δεδομένων είναι ότι από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων λίγοι γνωρίζουν κάποια πράγματα.

Άλλα ειπώθηκαν και ψηφίστηκαν στη Γ. Συνέλευση και άλλα υπογράφηκαν και εφαρμόζονται τελικά.

Σε κάθε Δ.Σ. «ανακαλύπτουμε» και καινούργια ζητήματα που δεν έχουν ειπωθεί ποτέ επίσημα σε Δ.Σ. ή ακόμα και στη Γ. Συνέλευση!! Έτσι λοιπόν στην προηγούμενη ανακοίνωση μας -που γράφτηκε με βάση την πρόταση της πλειοψηφίας, την απόφαση της Γ. Συνέλευσης και την υπογεγραμμένη τελικά ΣΣΕ- αναφέραμε την χρηματική διαφοροποίηση στο ανθυγιεινό επίδομα κατά ειδικότητα και αναφερθήκαμε και σε μισθολογικές απώλειες. ΛΑΘΟΣ ΜΑΣ!!
Σε συζήτηση που προκαλέσαμε στο Δ.Σ. στις 9-3 για το ανθυγιεινό επίδομα «ανακαλύψαμε» εκ των υστέρων  ότι στα εξοφλητήρια συγκεκριμένων συναδέλφων (π.χ. σταθμάρχες) μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καν ξεχωριστός κωδικός για το Ανθυγιεινό Επίδομα! Σας φαίνεται απίστευτο; Και όμως είναι αληθινό!

Τι και αν προβλέπετε ότι όσοι ανήκουν στα ΒΑΕ πρέπει να παίρνουν και το ανάλογο ανθυγιεινό επίδομα….για κάποιους αυτά είναι λεπτομέρειες που μπορούν να λυθούν εκ των υστέρων. 

Η αιτιολόγηση από πλευράς προεδρείου είναι ότι το ανθυγιεινό επίδομα έχει υπολογιστεί στην «προσωπική διαφορά»  και ότι τελικά θα τους δοθεί ανθυγιεινό επίδομα ύψους 35 ευρώ –σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου- το οποίο όμως θα αφαιρεθεί από την «προσωπική διαφορά» και ότι σε συνδυασμό με το επίδομα «θέσης ευθύνης» (π.χ. 120 ευρώ) θα συμπληρώνει τελικά το ποσό των 150 ευρώ που παίρνουν άλλες ειδικότητες (π.χ. οδηγοί, τεχνίτες)  Βέβαια υπάρχουν και συνάδελφοι που είναι στα ΒΑΕ και δεν παίρνουν το επίδομα

«θέσης ευθύνης».  Αλχημείες χωρίς τέλος….

Στη συνέχεια του Δ.Σ. ανοίξαμε τη συζήτηση -αυτή τη φορά για τις ειδικές άδειες (Άδεια σχολικής επίδοσης, Άδεια φροντίδας παιδιών)- και θέσαμε το ερώτημα γιατί εδώ και μήνες ισχύουν οι μειώσεις μισθών αλλά δεν ισχύουν τα θεσμικά; Η πλειοψηφία απάντησε  ότι τελικά από αυτό το μήνα θα ισχύσουν και τα θεσμικά. 

Τα συμπεράσματα δικά σας…..  

Στην ίδια συζήτηση και στην αναφορά μας ότι ειδικά την άδεια για τη σχολική επίδοση οι εργαζόμενοι έπρεπε –με βάση το νόμο- να την παίρνουν εδώ και 15 χρόνια μας απάντησε (ποιος λέτε;) -ο νυν επικεφαλής της Ε.ΣΥΣ και πρώην αντιπρόεδρος του Συνδικάτου- ότι παλαιότερα (όταν πριν 10 χρόνια είχε ανακινήσει το θέμα η ΔΑΣ)  είχε γίνει συμφωνία Συνδικάτου – ΟΑΣΘ και ο τότε Γ. Διευθυντής (Γ. Τσούφης) είχε βγάλει σχετική εγκύκλιο ότι τη συγκεκριμένη άδεια θα την έπαιρναν μόνο όσοι εργάζονται σε σταθερό ωράριο. Αυτό για να γνωρίζουν οι συνάδελφοι οδηγοί και να βγάζουν συμπεράσματα για ορισμένους και τον ρόλο που έπαιζαν και παίζουν…

«Ομάδες εργασίας» εξήγγειλε η πλειοψηφία που θα επεξεργαστούν τις προτάσεις του ΟΑΣΘ για συγχωνεύσεις λεωφορειακών γραμμών και διαμόρφωση νέων ωραρίων.
Οι «ομάδες εργασίας» (με τις όποιες «προτάσεις» τους) στην ουσία θα νομιμοποιήσουν την κεντρική κατεύθυνση της Κυβέρνησης, του Υπουργείου, και της διοίκησης του ΟΑΣΘ για παραπέρα μείωση του λειτουργικού κόστους του Οργανισμού – αφού προς το παρόν «καθάρισαν» με τους μισθούς μας.
Η πλειοψηφία του συνδικάτου σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΘ προετοιμάζει την επόμενη μέρα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μετά την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (1370/2007).

Ο νέος –ιδιώτης- ανάδοχος  πρέπει να βρει τον ΟΑΣΘ – ΑΣΥΘ με μικρό λειτουργικό κόστος (ωράρια, λεωφορεία) και «έτοιμους» φθηνούς εργαζόμενους (βλ. ΣΣΕ)

Όλα τα παραπάνω θα εντείνουν την πίεση προς τους εργαζόμενους οδηγούς και θα μονιμοποιήσουν την κακή κατάσταση στην συγκοινωνιακή παροχή προς τους επιβάτες.

Εργαζόμενοι και επιβάτες σε κοινωνική συμμαχία πρέπει να διεκδικήσουμε εργασιακές συνθήκες -μισθολογικές αποδοχές και συγκοινωνιακή παροχή σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες μας.

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός