Με επιτυχία η σύσκεψη των εργαζομένων στο Αμαξοστάσιο ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ (VIDEO-ΦΩΤΟ)



 

 

Σε συγκέντρωση – σύσκεψη στο αμαξοστάσιο της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) στο Ελληνικό, στο οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζεται να βάλει λουκέτο, προκειμένου ο χώρος να παραδοθεί στον νέο ιδιοκτήτη και τα «επενδυτικά σχέδια» για τη συνολική περιοχή, προχώρησαν σήμερα, το πρωί εργαζόμενοι, σωματεία και φορείς.

Την πρωτοβουλία ανέλαβε η Επιτροπή Αγώνα του ΠΑΜΕ στο αμαξοστάσιο, με στόχο να αποτελέσει αφετηρία στην κατεύθυνση της οργάνωσης του αγώνα ενάντια στην εξέλιξη αυτή. Στο κάλεσμά της ανταποκρίθηκαν εργαζόμενοι του αμαξοστασίου, οι Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΕ από τα άλλα αμαξοστάσια, σωματεία από μια σειρά κλάδους, Λαϊκές Επιτροπές και φορείς της περιοχής.

Συγκεκριμένα, η Διοίκηση της ΟΣΥ έχει προγραμματίσει το κλείσιμο του αμαξοστασίου μέχρι το τέλος του Ιούνη, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για μετεγκατάσταση, με το στόλο και τους εργαζόμενους να μοιράζονται στα υπόλοιπα αμαξοστάσια. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με τα συνολικότερα σχέδια για τις δημόσιες συγκοινωνίες, τη συρρίκνωση του αριθμού των εργαζομένων και του στόλου, την επέκταση ιδιωτικών εργολαβικών συνεργείων και απέναντί της τα σωματεία και φορείς οργανώνουν τον αγώνα τους.

Η σημερινή κινητοποίηση κατέληξε σε ψήφισμα που συνυπέγραψαν τα σωματεία και οι φορείς που έδωσαν το «παρών» και στη συνέχεια επιδόθηκε στον διευθυντή του αμαξοστασίου. Με αυτό απαιτούν: Να μην κλείσει το αμαξοστάσιο Ελληνικού. Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών. 100% χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επισκευή και ανανέωση του στόλου. Ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική με τα μέσα να αλληλοσυμπληρώνονται. Φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Προσλήψεις προσωπικού.

Να πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους τον αγώνα

Οπως υπενθύμισε ο Γιάννης Κιούσης, εκ μέρους της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι το μεγαλύτερο, με περισσότερους από 800 εργαζόμενους και 450 οχήματα στη δύναμή του. Την ίδια στιγμή, που είναι φανερό πως το κλείσιμό του θα προσθέσει νέα προβλήματα στο συγκοινωνιακό έργο συνολικά στο Λεκανοπέδιο, η Διοίκηση της εταιρείας χαρακτηρίζει την εξέλιξη αυτή «αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου». Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι προκλητικοί, τόνισε ο Γ. Κιούσης, προσθέτοντας πως μόλις τις προηγούμενες μέρες «κόπηκαν» 19 δρομολόγια στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, καθημερινά το συγκοινωνιακό έργο συρρικνώνεται, ενώ οι επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που προοιωνίζεται νέες αυξήσεις στο ήδη «τσουχτερό» κόμιστρο.

«Καλούμε σήμερα από δω σε άμεση σύγκληση των Διοικητικών Συμβουλίων», είπε και τόνισε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να συζητήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις και να πάρουν αποφάσεις για απεργία τις επόμενες μέρες και κινητοποίηση. Επισήμανε, τέλος, πως οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν τον αγώνα στα χέρια τους, ξεπερνώντας τα εμπόδια που θέτουν οι πλειοψηφίες σε σωματεία του χώρου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη συγκέντρωση έλαμψαν διά της απουσίας τους τα δύο μεγαλύτερα συνδικάτα του χώρου των αστικών συγκοινωνιών, το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και το Σωματείο Τεχνιτών ΟΣΥ. Οπως σχολιάζουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, οι πλειοψηφίες τους έφτασαν στο σημείο να επικαλεστούν τη γιορτή του Αγίου Χριστόφορου (!), προστάτη των οδηγών, για να δικαιολογήσουν την απουσία τους. Μια μέρα νωρίτερα, καλούσαν τους εργαζόμενους να «μην ανησυχούν», καλλιεργώντας τον εφησυχασμό.

Στήριξη από σωματεία και φορείς

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν σωματεία εργαζομένων και συνταξιούχων, Σύλλογοι Γυναικών της ΟΓΕ και Λαϊκές Επιτροπές. Στη συγκέντρωση συμμετείχε αντιπροσωπεία της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, με επικεφαλής τον Γιώργο Πέρρο.

Η Γιώτα Ταβουλάρη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο Φάρμακο (ΟΕΦΣΕΕ), τόνισε πως το ζήτημα, από τη μια, αφορά το παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων και από την άλλη τη συνέχιση της εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών. Σημείωσε πως οι εργαζόμενοι στο Φάρμακο, που βλέπουν την ανάπτυξη των επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου να συμβαδίζει με τη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας τους και τη μετατροπή του Φάρμακου σε ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα για το λαό, θα σταθούν δίπλα στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες που αντιμετωπίζουν μια αντίστοιχη κατάσταση.

Την πείρα από τον κλάδο της Καθαριότητας, που λειτουργεί ως όχημα για την επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της εργολαβικής εργασίας και στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, μετέφερε η Χριστίνα Καραμαλίκη, πρόεδρος Σωματείου Καθαριστριών Πειραιά.

Από το χώρο των Συγκοινωνιών, στη συγκέντρωση πήραν μέρος και απηύθυναν χαιρετισμούς ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) και ο Στέλιος Ινεπέκογλου, γραμματέας της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.

«Ξεκινάμε αγώνα», διαμήνυσαν εκπρόσωποι των Επιτροπών Αγώνα του ΠΑΜΕ από άλλα αμαξοστάσια, ενώ χαιρετισμούς απηύθυναν και Λαϊκές Επιτροπές.

Ολόκληρο το ψήφισμα

Οι συγκεντρωμένοι εργαζόμενοι της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας, οι μαζικοί φορείς, τα συνδικάτα και οι κάτοικοι της περιοχής δηλώνουμε από τον χώρο του Αμαξοστασίου του Ελληνικού ότι θα παλέψουμε να μην κλείσει.

Η περιοχή του Ελληνικού βρίσκεται χρόνια στο στόχαστρο των πολυεθνικών για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ υλοποιεί τα προαπαιτούμενα και τους νόμους που ψήφισαν ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.

Η εποχή της κρίσης είναι πρώτης τάξεως πρόσχημα για την περιβόητη «ανάπτυξη» που συνοδεύεται από το παραμύθι για έξοδο από τα μνημόνια και καλύτερες μέρες για το λαό.

Μετά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, το σιδηρόδρομο, σειρά έχει η αστική συγκοινωνία. Η «αναδιάρθρωση» περιλαμβάνει το κλείσιμο του Αμαξοστασίου Ελληνικού, την χειροτέρευση του συγκοινωνιακού έργου.

Κάθε αντεργατική ενέργεια είναι κρίκος για την πλήρη απελευθέρωση των Μεταφορών. Είναι απαίτηση των επιχειρηματικών ομίλων να συρρικνωθεί και να τεμαχισθεί η αστική συγκοινωνία, για να γίνει πιο εύκολη η ιδιωτικοποίηση.

Η προώθηση του συγκεκριμένου έργου δεν είναι τυχαία, είναι ενταγμένη στο σχεδιασμό των μονοπωλιακών ομίλων, ντόπιων και ξένων, και έχει στόχο την ανάδειξη της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και φυσικά ως τουριστικό θέρετρο.

Το Ελληνικό είναι οικόπεδο – φιλέτο. Σε αυτήν την έκταση οι «επενδυτές» θέλουν να οικοδομήσουν πολυτελείς κατοικίες, ξενοδοχεία, ουρανοξύστες, καζίνο και ό,τι περισσεύει το βαφτίζουν μητροπολιτικό πάρκο.

Σε αυτήν την επένδυση δεν χωράνε όλοι. Οι υποδομές που εξυπηρετούν χιλιάδες λαϊκές ανάγκες, όπως το συγκοινωνιακό έργο των νοτίων προαστίων, δεν χωρούν στα σχέδιά τους με τη μορφή που έχουν σήμερα. Το κλείσιμο του μεγαλύτερου αμαξοστασίου της ΟΣΥ θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλο το συγκοινωνιακό έργο του Λεκανοπεδίου, θα δυσκολέψει την καθημερινότητα εργαζομένων και κατοίκων, θα μειωθούν κι άλλο τα δρομολόγια, θα μεγαλώσουν οι αναμονές στις στάσεις, θα μείνουν περισσότερες γειτονιές χωρίς συγκοινωνία.

Το αμαξοστάσιο του Ελληνικού με τον πρόσφατο εκσυγχρονισμό του, παράλληλα με το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας των εργαζομένων, έχει μεγάλες δυνατότητες για ολοκληρωμένη συντήρηση και επισκευή βαρέων οχημάτων, για την εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Την ώρα που κλείνουν το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, κλείνουν και τις μπάρες, εφαρμόζοντας το ηλεκτρονικό εισιτήριο που φέρνει μαζί του αυξήσεις, καταστολή, αποκλεισμό κοινωνικών ομάδων.

Οι ανατροπές στη συγκοινωνία, η «ανάπτυξη» που τάζει η κυβέρνηση, οι «επενδύσεις» τους βασίζονται στα συντρίμμια των μισθών και των δικαιωμάτων μας. Κανένα όφελος δεν υπάρχει για τους εργαζόμενους. Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις του κεφαλαίου, καμία αποδοχή στην απόφαση να κλείσει το αμαξοστάσιο.

Απαιτούμε:

Να μην κλείσει το αμαξοστάσιο Ελληνικού. Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών. 100% χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την επισκευή και ανανέωση του στόλου. Ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική με τα μέσα να αλληλοσυμπληρώνονται. Φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%. Προσλήψεις προσωπικού.

ΕΠΙΤΡ ΕΛΛ

20180509_103949

20180509_104213

32089165_124134131785702_8776078096651517952_n

32162164_124132241785891_5392849752486313984_n

20180509_104701

20180509_103709

20180509_104238

 

 

Οι εργαζόμενοι κατευθύνονται στα γραφεία της διοίκησης για την παράδοση του ψηφίσματος τους στον Διευθυντή του Α/Σ
20180509_112638

20180509_112733

20180509_112937

 

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός