Για την αναστολή των κινητοποιήσεων
Συνάδελφοι-σσες, ο Υπουργός Μεταφορών κυριολεκτικά «σαν τον κλέφτη» κατέθεσε νύχτα στη Βουλή τροπολογία για ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ. Σε Δ.Σ. στις 3-10 πάρθηκε ομόφωνα η απόφαση για κινητοποιήσεις.
Στο Δ.Σ. στις 4-10 ενώ η πλειοψηφία αρχικά τοποθετήθηκε υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων με 24ωρη απεργία αλλά μετά από διάλειμμα που έγινε άλλαξε την αρχική της θέση με νέα πρόταση για στάση εργασίας στην έναρξη και λήξη Α’ και Β’ βάρδιας.
Η Ε.ΣΥΣ πρότεινε ΑΝΑΣΤΟΛΗ των κινητοποιήσεων!!!
Στο έκτακτο Δ.Σ. στις 5-10 πάρθηκε η απόφαση για ΑΝΑΣΤΟΛΗ ακόμα και αυτής της –απογευματινής-στάσης εργασίας. Η ΔΑΣ ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ και η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία!
Στην ουσία αντί για κλιμάκωση έχουμε το θάψιμο των κινητοποιήσεων!!
Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά: Έτσι λειτουργεί ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός.
Στην αρχή «επανάσταση» και μετά ξεπούλημα.
Στο Δ.Σ. στις 4-10 η ΔΑΣ ΟΑΣΘ πρότεινε πρόγραμμα δράσης και κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων:
- Παρασκευή 5 Οκτώβρη 24ωρη απεργία – Έκτακτη Γ. Συνέλευση στο ΕΚΘ για κατάθεση προτάσεων και λήψη αποφάσεων.
Μετά τη Γ. Συνέλευση συγκέντρωση και διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης
- Σάββατο και Κυριακή κανονική λειτουργία των λεωφορείων. Το Σάββατο λόγω αγοράς να ορίζονταν πανεξόρμηση με ανακοίνωση του Συνδικάτου προς το επιβατικό κοινό για τις συνέπειες της τροπολογίας με συνεργεία των εργαζομένων στα κεντρικά σημεία της πόλης.
- Δευτέρα νέες δράσεις ανάλογα με το τι θα αποφάσιζε η Γ. Συνέλευση της Παρασκευής
- Κορύφωση των κινητοποιήσεων μέσα στη εβδομάδα με Πανθεσσαλονίκειο Συλλαλητήριο για το συγκοινωνιακό με συμμετοχή των εργαζομένων, τοπικών φορέων, σωματείων, συλλόγων και λαού.
Τα παραπάνω απορρίφθηκαν από την πλειοψηφία στο όνομα επικείμενης συνάντησης στο Υπουργείο. Γνωρίζουμε καλά με βάση και την εμπειρία μας από τις προηγούμενες κινητοποιήσεις ότι με τους εργαζόμενους στο δρόμο η διαπραγματευτική ικανότητα είναι ισχυρότερη ενώ η αποκλιμάκωση οδηγεί τελικά στο να διαπραγματευόμαστε στο αν αυτά που θα χάσουμε είναι λιγότερα ή περισσότερα.
Η τροπολογία που αποτελεί πλέον άρθρα του νόμου και πατάει στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 1370/2007 για την «απελευθέρωση των Μεταφορών» άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για τα δικαιώματα των εργαζομένων και των επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Με λίγα λόγια «απελευθέρωση» σημαίνει παράδοση μέρους ή και ολόκληρου του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες με σκοπό το κέρδος και με κρατική επιδότηση. Με την ουσία της Ευρωπαϊκής οδηγίας διαφωνεί ΜΟΝΟ η ΔΑΣ η πλειοψηφία συμφωνεί ενώ άλλες παρατάξεις δεν έχουν κατάθεση καν ποια είναι η θέση τους.
Αυτό θα επιφέρει:
- Απότομη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου-σύμπτυξη γραμμών.
- Συρρίκνωση –με διάφορους τρόπους-του αριθμού των εργαζομένων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και μπάσιμο εργαζομένων δεύτερης και τρίτης ταχύτητας οι οποίοι μπορεί στο μέλλον να αξιοποιηθούν και ως απεργοσπαστικός μηχανισμός εάν οι μόνιμοι απεργήσουν για κάποιο λόγο.
- Σύμπραξη του Δημόσιου με τον ιδιωτικό φορέα (ΚΤΕΛ)
- Τμηματική ανάθεση του έργου από τον ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ ΑΕ με ότι αυτό συνεπάγεται
- Παραπέρα χτύπημα των Συλλογικών Συμβάσεων.
- Αύξηση των εισιτηρίων και των καρτών.
Συνάδελφοι-σσες, κάντε πέρα τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό που μας πούλησε ακόμα μια φορά και συσπειρωθείτε με τις ταξικές δυνάμεις της ΔΑΣ και του ΠΑΜΕ για να απαντήσουμε σε κυβέρνηση και ιδιώτες με αγώνα για Ενιαίο Δημόσιο Φορέα με κοινωνικό χαρακτήρα που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες του λαού για φθηνές και αξιόπιστες συγκοινωνίες με μόνιμο προσωπικό με μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα.