ΔΑΣ-ΟΑΣΘ: Μέτρα προστασίας ενάντια στην πανδημία του Κορονοϊού



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 17-3-2020

Μέτρα προστασίας ενάντια στην πανδημία του Κορονοϊού

Η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε, και όσο περνάει ο χρόνος θα αναδεικνύει ακόμη περισσότερο, τη χρεοκοπία της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων που αποδόμησαν (έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό και μέσα) τον ενιαίο χαρακτήρα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας υπέρ των ιδιωτικών κλινικών.

Στα δύσκολα οι ιδιώτες έδειξαν το πρόσωπο τους χρεώνοντας μέχρι και 300 ευρώ για ένα τεστ κορονοϊού και έτσι, όλο το σύστημα βασίζεται αποκλειστικά στα μισοδιαλυμένα ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ.
Αυτή είναι η δήθεν «ελεύθερη αγορά» και ο ανταγωνισμός που υποτίθεται λειτουργεί υπέρ του «πελάτη».
Το παράδειγμα της Ιταλίας (8 η οικονομία στον κόσμο με ΑΕΠ 2 Τρις ευρώ) αποδεικνύει ότι στον καπιταλισμό -ακόμα και στα πιο προηγμένα κράτη- η ανθρώπινη ζωή και υγεία αντιμετωπίζεται ως κόστος και όχι ως
αγαθό. Καταλήγει έτσι να είναι ατομική η ευθύνη, ενώ θα έπρεπε η πρόληψη και η υγεία να είναι συλλογική παροχή του κράτους σε όλους !

Το ίδιο θα διαπιστώσουμε αν ρίξουμε μια ματιά στο χώρο του ΟΑΣΘ. Η διοίκηση του Οργανισμού και το κράτος μέχρι τώρα δεν έχουν θεσπίσει το πιο απλό, την υποχρεωτική χρήση γαντιών μιας χρήσης σε όσους εργαζόμενους εργάζονται στην κίνηση (οδηγοί, ελεγκτές κομιστρου), στην πώληση καρτών κλπ ενώ τα
αντισηπτικά δόθηκαν από χορηγία «ατόμων» (χορηγών) όπως ανέφερε ανακοίνωση της πλειοψηφίας του συνδικάτου !!
Είναι δυνατόν η δημόσια υγεία του λαού σε ένα σύγχρονο κράτος να βασίζεται σε «άτομα» και χορηγίες;;
Αυτό που προέχει για την πρόληψη και την υγεία των εργαζομένων είναι τα μέτρα προστασίας τους !
Τα μέτρα προστασίας δεν μπορεί να είναι ατομική υπόθεση αλλά συλλογική.
Οι εγκύκλιοι και οι ανακοινώσεις καλές είναι, αλλά είναι γενικές και αόριστες ενώ θα έπρεπε να εξειδικεύουν τις περιπτώσεις των εργαζομένων που έρχονται σε επαφή με το επιβατικό κοινό.
Σωστό και θετικό είναι το μέτρο της εισόδου των επιβατών μόνο από τις πίσω πόρτες των λεωφορείων και όποιο ανάλογο μέτρο παρθεί (π.χ. φύλλο πλέξιγκλας πίσω από την θέση του οδηγού).
Τι γίνεται όμως με τα μέσα ατομικής καθαριότητας (γάντια μιας χρήσης, ατομικό αντισηπτικό κλπ.) που ο ΟΑΣΘ υποχρεούται να παρέχει;;

Στα πλαίσια αυτά απαιτούμε:

● Χορήγηση στα σταθμαρχεία και στους χώρους εργασίας αντισηπτικό υγρό σε ΚΑΘΕ ΕΝΑ
εργαζόμενο και ΟΧΙ ΕΝΑ για ΟΛΟΥΣ!
● ΓΑΝΤΙΑ μιας ΧΡΗΣΗΣ σε όλους τους εργαζόμενους με προτεραιότητα σε όσους έρχονται σε επαφή
με το επιβατικό κοινό (οδηγοί, ελεγκτές κομίστρου, πωλητές καρτών κλπ.)
● Μείωση των ωρών εργασίας των εργαζομένων (χωρίς μείωση αποδοχών) ώστε να μειωθεί η
καταπόνηση του οργανισμού για να είναι σε κατάσταση να αντιμετωπίσει τον ιό.
● Για όσους εργαζόμενους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες -και ανάλογα με την σοβαρότητα κάθε περίπτωσης- να αλλάζουν θέση εργασίας, και σε ειδικές περιπτώσεις να δίνεται ειδική άδεια με πλήρεις αποδοχές και δικαιώματα για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται απαραίτητο με βάση τις
αποφάσεις του ΕΟΔΥ
● Απολύμανση και εφαρμογή του συστήματος της «νεφελοποίησης» (σύστημα που εφαρμόζεται και στα χειρουργεία) σε όλα τα οχήματα. Απολύμανση όλων των χώρων αναμονής (όχι ψεκασμός του
δαπέδου αλλά ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ)

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ τα ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΩΣΤΕ:

● Να πυκνώσουν τα δρομολόγια για να ελαττωθούν τα φαινόμενα συνωστισμού των επιβατών
● Να γίνεται προγραμματισμός ώστε τα λεωφορεία να μένουν με ανοιχτές πόρτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ώστε να αερίζονται
● Επάρκεια κατάλληλων φαρμάκων στους χώρους εργασίας σε περίπτωση ανάγκης
● Αποκλειστικά Ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Υγείας Πρόνοιας που να καλύπτει τις σύγχρονες αλλά και τις έκτακτες ανάγκες του λαού

Τέλος σχετικά με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (11-3-2020) της κυβέρνησης και τις εγκυκλίους του
Υπ. Εσωτερικών και του ΟΑΣΘ σχετικά με την «Άδεια Ειδικού Σκοπού» έχουμε να πούμε σε όλους αυτούς ότι η πολιτική τους είναι αισχρή και απαράδεκτη καθώς στην περίπτωση που ο εργαζόμενος χρησιμοποιήσει από
1 έως 3 μέρες τη συγκεκριμένη άδεια, χρεώνουν τις μέρες αυτές ως κανονική άδεια.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός