Φίλοι επιβάτες,
Aπό την Δευτέρα 4 Μαΐου που υπάρχει μερική άρση περιορισμού κυκλοφορίας έγιναν ακόμα πιο ορατοί οι κίνδυνοι για την υγεία σας όπως και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία είναι συνυφασμένη με τη σχέση κόστους κέρδους.
Η κυβέρνηση συνεχίζοντας αυτή την πολιτική, αδιαφορεί απέναντι στο βασικό αίτημα των ταξικών δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, για πύκνωση των δρομολογίων και αύξηση του αριθμού των οχημάτων που βγαίνουν σε κυκλοφορία, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των επιβατών και των εργαζομένων.
Μόνο με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων μπορεί να διασφαλιστεί η μεταφορά μικρού αριθμού επιβατών, ώστε να μπορεί να τηρηθεί η απόσταση που απαιτείται για την προστασία μας από τον κορονοϊό.
Για την υλοποίηση αυτού αιτήματος χρειάζεται:
α) Να συντηρηθούν τα οχήματα (τρόλεϊ-λεωφορεία-συρμοί)που παραμένουν σε βλάβη εδώ χρόνια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προσωπικού.
β) Αγορά νέων οχημάτων.
γ) Προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού.
Κόστος για την κυβέρνηση είναι η επισκευή των οχημάτων και οι προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου με βάση τις ανάγκες του λαού, ενώ κέρδος είναι οι αυξήσεις της τιμής του εισιτηρίου, το κυνήγι των μεροκαματιάρηδων της φτωχής λαϊκής οικογένειας με πρόστιμα και οι μειώσεις μισθών των εργαζομένων.
Στο βωμό κόστους κέρδους αφήνει η κυβέρνηση να λειτουργήσει η ανοσία της αγέλης με τον συγχρωτισμό που παρατηρείται καθημερινά στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Προκειμένου να μην χαλάσει η εικόνα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, οι διοικήσεις σε Ο.ΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ, αποκρύπτουν παρατηρήσεις, καταγγελίες και προτάσεις των ταξικών δυνάμεων που αναδεικνύουν την πραγματική κατάσταση μέσα στα οχήματα, ειδικά τις ώρες αιχμής.
Φίλοι επιβάτες, κάθε ημέρα που περνάει η κατάσταση θα χειροτερεύει επειδή τα οχήματα είναι μεγάλης ηλικίας και βγάζουν συνεχώς βλάβες. Ο στόχος της κυβέρνησης να κυκλοφορούν 1.000 οχήματα για την εξυπηρέτηση των αναγκών είναι καθαρά για λόγους επικοινωνιακούς, για να κρύψει ότι υπάρχουν άλλα 1.000 οχήματα που με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής, δεν επισκευάζονται και παραμένουν σε ακινησία.
Σε κάθε περίπτωση τα 1.000 οχήματα (ΟΣΥ) σε συνδυασμό με την αραιή δρομολόγηση των συρμών (ΣΤΑΣΥ) δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του λαού της πρωτεύουσας σε φυσιολογικές συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας που απαιτούνται επιπλέον οχήματα ως μέτρο αποφυγής του συγχρωτισμού. Τα 1.000 οχήματα αντιστοιχούν σε πρόγραμμα μειωμένων αναγκών μετακίνησης που εφαρμόζεται την θερινή περίοδο, γι’ αυτό απευθύνουν εκκλήσεις στους επιβάτες να προτιμούν τα δικά τους μέσα για τις μετακινήσεις τους και να αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Φίλοι επιβάτες μαζί μπορούμε να επιβάλλουμε να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας μας και την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας για μετακίνηση.
Απαιτούμε άμεσα:
1) Επισκευή των οχημάτων που παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω βλάβης και απομόνωση της καμπίνας του οδηγού σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
2) Αγορά νέων σύγχρονων οχημάτων με προδιαγραφές στη βάση των νέων δεδομένων για την προστασία εργαζομένων και επιβατών.
3) Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (τεχνικών και οδηγών) με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
4) Η επιβολή υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε εργαζόμενους και επιβάτες να διασφαλιστεί δωρεάν από το κράτος.
5) Όσο διαρκούν τα μέτρα να εφαρμοστεί η δωρεάν μετακίνηση για όλους.
Συνεχίζουμε να παλεύουμε για τη ζωή μας.
Έχουμε ανοιχτό λογαριασμό με την κυβέρνηση, το υπουργείο μεταφορών, τις διοικήσεις των ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ και τα τσιράκια τους στο συνδικαλιστικό κίνημα για την υπογραφή ΣΣΕ με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς, με όρους που θα διασφαλίζουν την υγεία των εργαζομένων και των επιβατών. Για ασφαλή, συχνή, φθηνή συγκοινωνία για τις σύγχρονες ανάγκες του λαού για μετακίνηση.
Γραμματεία αστικών συγκοινωνιών του Π.Α.ΜΕ