Λεωφορείο του ΟΑΣΘ χωρίς φρένα συγκρούστηκε με άλλο λεωφορείο του Οργανισμού με αποτέλεσμα τον τραυματισμό επιβάτη. (ΦΩΤΟ)



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    27-5-2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Λεωφορείο του ΟΑΣΘ χωρίς φρένα συγκρούστηκε με άλλο λεωφορείο του Οργανισμού με αποτέλεσμα τον τραυματισμό επιβάτη.

Πριν από ένα χρόνο είχαμε καταγγείλει με δελτίο τύπου το γεγονός ότι λεωφορείο του ΟΑΣΘ κινδύνεψε να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα λόγω βλάβης στα φρένα ενώ κινούνταν επί της οδού Μοναστηρίου.
Είχαμε θέσει και τότε διάφορα ζητήματα που αφορούσαν την διαδικασία συντήρησης των συγκεκριμένων λεωφορείων τύπου Scania αλλά και συνολικά όλων των λεωφορείων.

Επίσης κάναμε αναφορά στον τρόπο ελέγχου των λεωφορείων στα ΚΤΕΟ αλλά κυρίως είχαμε θέσει το βασικό ερώτημα πως μετά από 23 χρόνια λειτουργίας αυτά τα οχήματα που έχουν φτάσει και έχουν ξεπεράσει το όριο ηλικίας κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ;;
Είχαμε θέσει επίσης το ερώτημα για το ποιος θα αναλάβει το κόστος σε περίπτωση ατυχήματος.
Τότε πριν από ένα χρόνο από τύχη δεν τραυματίστηκε κανείς από τους επιβάτες.

Την Τετάρτη 26-5 νωρίς το μεσημέρι στην Νέα Πολιτεία Ευόσμου και στην οδό Σμύρνης λίγο πριν από τον τερματικό σταθμό των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ 21 και 32, λεωφορείο τύπου Scania (με ηλικία άνω των 23 ετών) χτύπησε στο πίσω μέρος άλλο λεωφορείο του ΟΑΣΘ που εκείνη την ώρα ήταν σταματημένο στη στάση.
Παρά την υπερπροσπάθεια του οδηγού να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα πέδησης του οχήματος (φρένα-χειρόφρενο) για να ακινητοποιήσει το όχημα αυτό στάθηκε αδύνατο.
Από τη σύγκρουση των δυο λεωφορείων τραυματίστηκε ελαφρά μια γυναίκα η οποία διακομίστηκε στο νοσοκομείο.
Τα θύματα δεν ήταν περισσότερα επειδή η σύγκρουση έγινε μια στάση πριν από το τέρμα και έτσι ο περισσότερος κόσμος είχε αποβιβαστεί.
Τα συγκεκριμένα τύπου λεωφορεία ο ΟΑΣΘ τα χρησιμοποιεί και τη νύχτα ως υπηρεσιακά για να μεταφέρει από και προς τη δουλειά τους εργαζόμενους οδηγούς δηλ. μερικά από τα σαπάκια κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο !!

Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι δεν πρόκειται για ακόμα ένα «μεμονωμένο περιστατικό» ή για κάποια «αστοχία υλικού» αλλά για ένα προμελετημένο έγκλημα εις βάρος επιβατών και εργαζομένων !
Πλήθος από παρόμοια περιστατικά έχουν επανειλημμένως συμβεί με λεωφορεία του συγκεκριμένου τύπου (Scania) αλλά δεν ιδρώνει το αφτί κανενός.
Το Υπουργείο και η διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για το νέο έγκλημα και να μην τολμήσουν ούτε να σκεφτούν να χρεώσουν το ατύχημα στον εργαζόμενο οδηγό ο οποίος στην προσπάθεια του να ακινητοποιήσει το όχημα τραυματίστηκε ελαφρά και αυτός.

Σε αυτούς τους εργαζόμενους που πασχίζουν και ρισκάρουν καθημερινά τη ζωή οδηγώντας λεωφορεία «νεκροφόρες» η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ το προηγούμενο διάστημα επέβαλε μονομερώς νέα μείωση μισθών ενώ πρόσφατα αφαίρεσε μέρος των ετήσιων αναπαύσεων τους και μετέτρεψε τη ζωή τους σε καθημερινό γολγοθά με εβδομαδιαίες αναπαύσεις μιας ημέρας !!
Η πολιτική της μείωσης του κόστους σε συντήρηση-ανταλλακτικά-μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων και της επιδότησης από το κράτος των ιδιωτικών εταιριών ενοικίασης αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν μπορεί ουσιαστικά να λύσει το πρόβλημα αλλά είναι η αιτία για το ότι ο λαός της πόλης δεν έχει αξιοπρεπή και ασφαλή συγκοινωνία.

Την αντιδραστική αυτή πολιτική την φορτώνουν στο λαό που πληρώνει διπλά από τη μια το αναπόσβεστο κόστος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που παροπλίζονται εσκεμμένα για να δουλεύει η εταιρία leasing, και από την άλλη το κόστος της ενοικίασης.
Ο ΟΑΣΘ έχει νοικιάσει εκατοντάδες –ακατάλληλα για τις συνθήκες της χώρας- λεωφορεία με leasing που κοστίζουν 5-6 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και παρόλα αυτά συνεχίζει να κυκλοφορεί σαπάκια 23 ετών στους δρόμους.

Να αποσυρθούν άμεσα από την κυκλοφορία όλα τα υπέργηρα λεωφορεία.
-Αγορά σύγχρονων καινούριων οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
(ηλεκτρικά, φυσικού αερίου κλπ) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα.
Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα.
-Σύγχρονα μέσα συντήρησης και ελέγχου των οχημάτων στα αμαξοστάσια
-Να σταματήσει η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της συγκοινωνίας και να επιστρέψουν στον ΟΑΣΘ όλες οι λεωφορειακές γραμμές
-Επίταξη των ιδιωτικών μέσων μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της συγκοινωνίας
-Άμεση κρατική χρηματοδότηση του Οργανισμού για την κάλυψη επειγουσών αναγκών σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα για την επισκευή και την ανάταξη του στόλου των λεωφορείων και την
αύξηση των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Επάρκεια και προμήθεια μέσων και ανταλλακτικών για την επισκευή των οχημάτων που βρίσκονται ακινητοποιημένα στις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ – ΟΧΙ στη μετατροπή των συνεργείων του
ΟΑΣΘ σε συνεργεία των ιδιωτών.
Έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία. Κατάργηση της ιδιωτικοποίησης της μεταφοράς (ΚΤΕΛ, leasing), επιστροφή όλων των λεωφορειακών γραμμών στον ΟΑΣΘ. Φθηνή και ποιοτική συγκοινωνία για τον λαό της πόλης.
Επιστροφή των περικοπών των μισθών στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ
-Επιστροφή των κομμένων ρεπό, 5ημερη εβδομάδα εργασίας με 7ωρο και 35ωρο
-Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις !
-ΟΧΙ στην κατάργηση του 8ωρου, να αποσυρθεί το αντεργατικό τερατούργημα Χατζηδάκη

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός