Να αποσυρθεί η τροπολογία για την οργανική σύνθεση πλοίων σε βάρος των ναυτεργατών



Φωτό αρχείου

Φωτό αρχείου


Να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία-έκτρωμα σε βάρος των ναυτεργατών σχετικά με την οργανική σύνθεση πλοίων, απαιτούν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Ειδικότερα όπως αναφέρουν τα ναυτεργατικά σωματεία, «η κυβέρνηση της ΝΔ, ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης συνεχίζουν την πολιτική τους στις κατευθύνσεις των εφοπλιστών, σε τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος επαναφέρει την κατάργηση ακόμα και των ελάχιστων θέσεων εργασίας από ναυτεργάτες με ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, στα ποντοπόρα καράβια. Με πρόσχημα την πανδημία και τις αντικαταστάσεις για την παλιννόστηση των χιλιάδων ναυτεργατών που βρίσκονται σε πολύμηνο εγκλωβισμό στα ποντοπόρα καράβια και με ευθύνη των εφοπλιστών της κυβέρνησης χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο μέχρι σήμερα για την αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος, επαναδιατυπώνεται το άρθρο 76 του ν.4745/2020.

Συγκεκριμένα στην τροπολογία αναφέρει:

Οργανική σύνθεση πλοίων του άρθρου 13 του νδ 2687/1953

1. Για το χρονικό διάστημα από την 1η.10.2021 έως και την 31η.12.2021, στα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 3.000 κ.ο.χ., που έχουν νηολογηθεί σύμφωνα με το άρθρο 13 του νδ 2687/1953 (Α’ 317), δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις οργανικής σύνθεσης των παρ. ΑΙ και Α2 του όρου 8 της οικείας εγκριτικής απόφασης και δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται παρ. Β3 του ως άνω όρου 8.

2. Η χρονική περίοδος που προβλέπεται στην παρ. 1 δύναται να παρατείνεται, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) από το πέρας του χρονικού διαστήματος της παρ. 1, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος έξαρσης πανδημίας του κορονοϊού COVID-19».

«Αποτελεί συνέχεια του αντεργατικού ν.4714/2020 που κατάργησε την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στα ποντοπόρα καράβια και αναδεικνύει για άλλη μια φορά ότι το αδηφάγο εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις που το υπηρετούν για την ενίσχυση των κερδών του, δεν διστάζει να γίνεται πιο βίαιο, πιο επιθετικό, να αυξάνει διαρκώς την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών». «Καταγγέλλουμε και απαιτούμε τώρα να αποσυρθεί η αντεργατική τροπολογία», τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία.

Υπογραμμίζουν επίσης ότι «διαρκής και ολομέτωπη είναι η επίθεση των εφοπλιστών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, όπως καταγράφηκε και στην χτεσινή συνάντηση για την ανανέωση της ΣΣΕ στα Πορθμεία, με τους εφοπλιστές να προτείνουν 0% αύξηση για το 2020 και το 2021, ενώ δεν δίστασαν να απαιτήσουν και τη μείωση του χρόνου αδείας από 3,5 ημέρες/μήνα σε 2,5 μέρες/μήνα!!!».

Και καταλήγουν επισημαίνοντας ότι «οι εξελίξεις επιβάλλουν την άμεση συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ, για τα οξυμένα προβλήματα σε ΣΣΕ, συνθήκες εργασίας, ανεργία, Κοινωνική Ασφάλιση και τη λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων. Καλούμε τα ΔΣ των ναυτεργατικών σωματείων να συνεδριάσουν και να συντονίσουμε την πάλη μας με Σωματεία, Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα, να συμμετάσχουμε στο παναττικό συλλαλητήριο στις 4 Νοέμβρη, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και στην εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη (ν.4808/2021)».

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός