Τις προκλητικές αυξήσεις στα εισιτήρια των επιβατηγών πλοίων που ξεπερνούν το 16% και αποτελούν πρόσθετα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη για την εργατική – λαϊκή οικογένεια καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Επισημαίνοντας ότι μεταξύ 2010 – 2019 τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 40% τονίζουν ότι τα προνόμια και οι επιδοτήσεις στους εφοπλιστές από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις είναι διαρκή, ενώ για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, διαρκή είναι η επίθεση στο σύνολο των δικαιωμάτων τους.
Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία σημειώνουν:
«Ακόμα και την περίοδο της πανδημίας το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα για τους εφοπλιστές μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί, αναλόγως της πορείας της πανδημίας, με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021.
Αντίστοιχα οι εφοπλιστές επωφελούνται με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ με το ν.4832/2021, που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβρη προβλέπεται:
Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με 370.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Παράλληλα για τους ναυτεργάτες η ένταση της εκμετάλλευσης συνεχίζεται και με την υπογραφή για πρώτη φορά τριετούς ΣΣΕ μεταξύ ΣΕΕΝ και της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, με αυξήσεις κοροϊδίας, 0% για το 2020, 0% για το 2021 και 3% για το 2022».
Τα Σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους κάτοικους των νησιών, να δυναμώσουν τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες φθηνές, ασφαλείς, σύγχρονες και με ναυτεργάτες που θα εργάζονται με μισθούς, κοινωνική ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους.