8-3-2022
Δυστυχώς η επιδίωξη όλων των κυβερνήσεων να παραχωρήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες στο ιδιωτικό κεφάλαιο, έχει άμεσες συνέπειες στην εργασιακή μας καθημερινότητα αλλά και στην αξιοπιστία και ασφάλεια μετακίνησης των επιβατών. Τόσο οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες όσο και οι επιβάτες βιώνουμε από πρώτο χέρι τις συνέπειες των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό, σε οχήματα, σε ανταλλακτικά.
Η αδυναμία να πάρουμε άδειες, η υπερεργασία για να καλύψουμε κενά, οι εργασίες που γίνονται με ελλιπές προσωπικό κ.α. έρχονται να προστεθούν στην έλλειψη ανταλλακτικών και την κάλυψη των διαρκώς αυξημένων αναγκών με αμφιβόλου καταλληλότητας ανταλλακτικά. Τα αποτελέσματα τα
έχουμε δει με λεωφορεία να παίρνουν φωτιά στη μέση του δρόμου αλλά και τρένα να βγαίνουν εκτός γιατί παρουσιάζονται διαρκώς προβλήματα στη λειτουργία τους.
Για όλα αυτά όμως οι διοικήσεις αλλά και το υπουργείο ακολουθούν την ίδια τακτική. Πίεση για να βγει η δουλειά ακόμα κι αν εκφράζονται επιφυλάξεις από τους εργαζόμενους για την ποιότητα των ανταλλακτικών, ενστάσεις για το πρόγραμμα βαρδιών, αντιδράσεις για την εντατικοποίηση της εργασίας. Διαρκώς μεταθέτουν την ευθύνη στους εργαζόμενους, καλύπτονται πίσω από το διευθυντικό δικαίωμα να δίνουν εντολές χωρίς να αναλαμβάνουν καμία ευθύνη για τυχόν αστοχίες, ακόμα και ατυχήματα.
Παραδείγματα μπορούμε να βρούμε πολλά. Ένα εξ αυτών είναι το έγγραφο που έστειλε η Διεύθυνση Λειτουργίας Γραμμής Τραμ προς τους οδηγούς συρμών σχετικά με τους χρόνους δρομολογίων και την αξιοπιστία στην ανταποκρίσεις των γραμμών. Με περίσσιο θράσος η διεύθυνση ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγορεί τους οδηγούς ως υπεύθυνους για όλα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Ξεχνά όμως να αναφέρει τις τεράστιες ελλείψεις σε κατάλληλα ανταλλακτικά ώστε να μπορούν οι συρμοί λειτουργούν πραγματικά με αξιοπιστία και ασφάλεια, ξεχνά να αναφέρει ότι από τους καινούργιους συρμούς, οι οποίοι παρελήφθησαν πριν μερικούς μήνες οι 16 απο τους 25 είναι παροπλισμένοι
με τεχνικό θέμα στο αμαξοστάσιο, ξεχνά να αναφέρει τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη λειτουργία της τηλεματικής, ξεχνά τις τεράστιες ευθύνες της διοίκησης για το αλαλούμ και τις λανθασμένες οδηγίες που δόθηκαν κατά την πρόσφατη κακοκαιρία με αποτέλεσμα να βρεθούν οι οδηγοί αποκλεισμένοι σε διάφορα σημεία της Αττικής.
Παρόμοια κατάσταση υπάρχει και στη συντήρηση των συρμών του Μετρό, με τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά να χτυπάνε κόκκινο. Δυστυχώς και εδώ αυτοί που βρίσκονται εκτεθειμένοι είναι οι εργαζόμενοι. Η διοίκηση με υπεκφυγές επιδιώκει να διώξει κάθε ευθύνη και να βγει η δουλειά, να βγουν οι συρμοί στην κυκλοφορία για να φαίνεται προς τα έξω ότι όλα λειτουργούν καλώς,
αδιαφορώντας για την αξιοπιστία των ανταλλακτικών, αδιαφορώντας για το αν μετά από λίγο οι συρμοί θα βγουν εκτός κυκλοφορίας. Με έκδοση διαδικασιών που έχει ως στόχο την αποποίηση ευθυνών, η διοίκηση αρνείται πεισματικά να παραδεχθεί την οφθαλμοφανή έλλειψη ανταλλακτικών.
Απέναντι σε όλα αυτά η στάση των εργαζομένων πρέπει να είναι μία. Συσπείρωση και οργάνωση στα σωματεία τους, ανάδειξη των προβλημάτων, εμπιστοσύνη στις ταξικές δυνάμεις, αγώνας για την υπεράσπιση της υγείας και της ασφάλειας τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβατών. Προειδοποιούμε τη διοίκηση να μην σκεφτεί να στραφεί εναντίον εργαζομένων για τις δικές της ευθύνες. Να πάρει άμεσα μέτρα για την αγορά σύγχρονου και κατάλληλου εξοπλισμού, να
προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, που να καλύπτουν τις ανάγκες για εύρυθμη, ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗΕΥΘΥΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
ΚΑΛΥΨΗ ΣΤΟ 100% ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΩΝ
ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ