ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Συμπεράσματα από την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 4-8-2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και από τις συσκέψεις με υπηρεσιακούς και τοπικούς παράγοντες όπου συμμετείχε προκύπτει ότι όχι μόνο δεν θα δοθεί κάποια άμεση λύση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια το λαό της πόλης αλλά θα συνεχιστεί η λογική του «πάμε κι όπου βγει» τουλάχιστον μέχρι την εκκίνηση του ΜΕΤΡΟ και βλέπουμε…

ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης
Για το συγκεκριμένο έργο και την ολοκλήρωση του αναφέρθηκε ότι αυτό θα γίνει κάπου το 2024 χωρίς όμως να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. «Ζήσε Μάη μου» δηλαδή για ένα έργο που ξεκίνησε με χρονοδιάγραμμα τα 6 χρόνια και έχει ξεπεράσει τα 16 !

ΟΑΣΘ
Με βάση τα Οργανογράμματα του Οργανισμού για το χειμερινό πρόγραμμα οι ανάγκες για μια σχετικά καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού απαιτούν πέρα από τους 850 που εργάζονται σήμερα επιπλέον 400 οδηγούς και την ένταξη ακόμα 130 λεωφορείων στο στόλο.
Ο Υπουργός είπε ότι θα προσληφθούν 200 οδηγοί και μάλιστα μέσω ενοικίασης από τα ΚΤΕΛ ή της εταιρίας που νοικιάζει τα λεωφορεία στον ΟΑΣΘ !
Δηλαδή ενώ ο ΟΑΣΘ θα συνεχίσει να υπολειτουργεί και ο κόσμος θα εξακολουθεί να μην μπορεί να προγραμματίσει υποτυπωδώς τις μετακινήσεις του, ο Υπουργός πρωτοστατεί και μπαίνει μπροστά για το σπάσιμο της μονιμότητας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και τη δημιουργία εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων στην πλέον κρίσιμη ειδικότητα των οδηγών με μισθούς…..ΚΤΕΛ.
Το ότι μέσα στο κατακαλόκαιρο στα μισά λεωφορεία τα κλιματιστικά υπολειτουργούν δεν απασχόλησε τον Υπουργό και τους αρμόδιους.

ΚΤΕΛ
Πολύ καλή βρήκαν αυτοί που ενημέρωσαν τον Υπουργό την εξυπηρέτηση στις αστικές γραμμές που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ.
Τα 6-7 καμένα λεωφορεία μέσα σε 3 χρόνια είναι η καλή συγκοινωνία ;
Μήπως είναι η καλή συγκοινωνία αυτό που γίνεται αυτό το καλοκαίρι στην τοπική γραμμή 66 (Χαριλάου-Θέρμη) όπου λόγω βλαβών το ΚΤΕΛ δεν δρομολογεί όλα τα λεωφορεία με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε και με βάση το πρόγραμμα δρομολόγησης ;
Επίσης υπάρχει δημοσίευμα περιστατικού για το ΚΤΕΛ που λειτουργεί την τοπική γραμμή 77 (Επανομή-Μηχανιώνα) που λόγω βλαβών των οχημάτων του αδυνατούσε να δρομολογήσει λεωφορείο και αυτό έγινε εκτάκτως από τον ΟΑΣΘ !
Όσο περνούν τα χρόνια και γερνάει ο στόλος των μεταχειρισμένων λεωφορείων αυτά τα φαινόμενα θα πολλαπλασιαστούν γιατί για τους ιδιώτες η σωστή συντήρηση είναι κόστος το οποίο δεν θέλουν να αναλάβουν γιατί αυτό μειώνει το κέρδος τους και επειδή δεν τους ελέγχει κανένας αυτό θα αποβαίνει σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών και των εργαζόμενων οδηγών.

Ηλεκτρικά λεωφορεία
Θα έρθει 1 (ΕΝΑ) στη φετινή 87η ΔΕΘ ενώ υπόσχονταν ότι το Σεπτέμβρη του 2023 θα έρχονταν 120 !
Μας δουλεύουν και μας το λένε και κατάμουτρα !

Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ
Σε ανακοινώσεις του το προεδρείο του Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ ζητούσε συνάντηση με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου για να συζητηθούν τα θέματα που απασχολούν τη συγκοινωνία και τους εργαζόμενους σε αυτήν.
Αν και η ηγεσία του Υπουργείο βρέθηκε σύσσωμη στην πόλη μας αυτή η συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε.
Δυστυχώς και παρόλο που έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια τους εργαζόμενους του βασικού συγκοινωνιακού φορέα το προεδρείο των εργαζομένων σε Δελτίο Τύπου (1-8-2023) αποτιμά «θετική» την επίσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου και συμπεραίνει ότι αυτή «γεννά ελπίδες στους πολίτες της πόλης μας»!
Μάλιστα η πλειοψηφία του Συνδικάτου αναφέρεται στη δημιουργία ενός νέου «Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών».
Ένα το κρατούμενο είναι ότι όλοι αυτοί που υπερθεμάτιζαν υπέρ των μετόχων του ΟΑΣΘ όλες τις προηγούμενες δεκαετίες και λοιδορούσαν τη θέση της ΔΑΣ θυμήθηκαν τώρα τον «Δημόσιο Φορέα».

Προφανώς η συγκοινωνία, το νερό, η υγεία, η παιδεία, η ενέργεια κλπ που είναι κοινωνικά αγαθά πρέπει να παρέχονται με ευθύνη του κράτους.
Όμως τι σόι «Δημόσιο Φορέα» θέλουμε ;
-«Δημόσιο Φορέα» χωρίς προσλήψεις μόνιμου και έμπειρου προσωπικού αλλά με ενοικιαζόμενους «φθηνούς» εργαζόμενους ;
-«Δημόσιο Φορέα» χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς ανταλλακτικά, χωρίς δικό του ιδιόκτητο στόλο που να βασίζεται σε ενοικίαση μεταχειρισμένων και πανάκριβων και ακατάλληλων λεωφορείων ή σε δωρεές λεωφορείων όπως αυτών της Λειψίας που δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν το καλοκαίρι λόγω έλλειψης κλιματιστικών μηχανημάτων ;
-«Δημόσιο Φορέα» που η κάθε κυβέρνηση θα κόβει κάποιο κομμάτι του και θα το παραδίνει στους ιδιώτες ;

Η μόνη και πραγματική ελπίδα του λαού και των εργαζομένων είναι η πάλη για:

• Κατάργηση των εργολάβων και κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας στη συγκοινωνία με επιστροφή όλων των γραμμών που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ στον κύριο συγκοινωνιακό φορέα που είναι ο ΟΑΣΘ και με ένταξη των εργαζομένων των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ
• Άμεση χρηματοδότηση του ΟΑΣΘ για να κυκλοφορήσει τα 520 λεωφορεία στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης που προβλέπονται με βάση τα ωράρια των γραμμών στο χειμερινό πρόγραμμα.
• Ένταξη στην κυκλοφορία όσων λεωφορείων μπορούν να επισκευαστούν και αγορά νέων σύγχρονων οχημάτων
• Προσλήψεις μόνιμων και έμπειρων οδηγών και τεχνιτών
• Φθηνή, ποιοτική, ασφαλή και σύγχρονη συγκοινωνία για όλο το λαό

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός