2-4-2024
Συνάδελφοι-σσες
Μπήκαμε ήδη στον Απρίλιο και δεν υπάρχει κανένα σχέδιο ΣΣΕ ούτε κάποια ενημέρωση από τα προεδρεία των σωματείων της Ο.ΣΥ για την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης και την υπογραφή νέας ΣΣΕ. Από τις 31-3-2024 έληξε και η νόμιμη μετενέργεια της ΣΣΕ που ίσχυε για τα έτη 2022-2023.
Δεν σπέρνουμε φόβο ότι πλέον δεν έχουμε σύμβαση και τάχα δεν θα πληρωθούμε τέλος του μήνα και διάφορες τέτοιες κινδυνολογίες. Όμως συνάδελφοι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι «χαρτί» υπέρ της διοίκησης της ΟΣΥ. Άλλωστε υπάρχει και η ίδια η πείρα από περασμένα έτη που διάφορες υποχρεώσεις της εταιρείας που ορίζονται μέσα από τη ΣΣΕ δίνονταν είτε με καθυστέρηση είτε όταν σύμφερε την διοίκηση και την κυβέρνηση.
Γνωρίζουμε ότι έχουμε την δύναμη να διεκδικήσουμε και να επιβάλλουμε το δίκιο μας.
Όμως συνάδελφοι και συναδέλφισσες δεν υπάρχουν περιθώρια εμείς όλοι οι εργαζόμενοι του κλάδου να είμαστε στην άκρη χωρίς την ενεργή συμμετοχή όλων μας σε αυτό το σοβαρό ζήτημα, γι’αυτό και πρέπει μέσα από μαζικές, συλλογικές διαδικασίες να γίνει η υπόθεση της υπογραφής ΣΣΕ υπόθεση όλων.
Καλούμε τα σωματεία του χώρου να ορίσουν άμεσα Γ.Σ. για ενημέρωση, για διαμόρφωση πρότασης από πλευράς των εργαζόμενων για τη νέα ΣΣΕ και βεβαίως μορφές πάλης που θα αναγκάσουν την διοίκηση και την κυβέρνηση να κάνουν αποδεκτή την πρόταση των εργαζομενων.
Ως πρώτη αγωνιστική απάντηση προτείνουμε και την συμμετοχή μας στην απεργία στις 17 /04.
Η διαπραγμάτευση της ΣΣΕ έχει να κάνει με τον συσχετισμό δύναμης, και για να πετύχουμε μια ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις πρέπει συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, να διεκδικήσουμε, να αγωνιστούμε, να δείξουμε τη τεράστια δύναμη που έχουμε στα χέρια μας .
Η δύναμη αυτή βρίσκεται στην οργάνωση των ίδιων των εργαζομένων.
Δεν περιμένουμε από όψιμους σωτήρες ότι θα προασπίσουν τα δικαιώματα μας, που δήθεν έχουν λύσεις για εμάς χωρίς εμάς.
Να σπάσουμε στη πράξη το αφήγημα τις κυβέρνησης και τις εργοδοσίας για το ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ, και να πάρουμε αυξήσεις, με βάση τη δυσκολία της δουλειάς μας, τις βάρδιες , την επικινδυνότητα στους δρόμους και τα Α/Σ, τις 8 ώρες πάνω στο τιμόνι και τις κατσαρές για τους οδηγούς, για να πάρουν οι νέοι συνάδελφοι την προϋπηρεσία που άδικα δεν τους αναγνωρίζεται .
Η περίοδος στην οποία γίνεται η διεκδίκηση της νέας ΣΣΕ έχει να κάνει με τα εξής :
Μετά τα μνημόνια που υποτίθεται τελείωσαν και μετά την περίοδο της πανδημίας το πραγματικό λαϊκό εισόδημα έχει δεχθεί συνδυασμένα πλήγματα.
Η ακρίβεια ήρθε για να μείνει
Στο 15,5% ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, στο φυσικό αέριο 50%, στα αεροπορικά εισιτήρια 36,7%, στα κόμιστρα των ταξί 32,9%, στα εισιτήρια των πλοίων 26,7%, στα γαλακτοκομικά και τα αυγά 25,6%, η βενζίνη στα 2 ευρώ , στα έλαια και τα λίπη 21,7%, ενώ στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού 18,1%.
Οι δόσεις στα στεγαστικά δάνεια έχουν ανέβει αρκετά ,ενώ το ενοίκιο για μια γκαρσονιέρα έχει φτάσει τα 500 ευρώ .
Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε να έρχεται σε εμάς ο λογαριασμός των ανατιμήσεων στα Super Market, να περιμένουμε τις δωροεπιταγές για τα Χριστούγεννα, το Πάσχα, πότε θα μπουν τα τροφεία για να βγει με το ζόρι ο μηνάς.
Αυτή είναι η πραγματικότητα! Αυτή είναι που οδηγεί κάθε εργατικό -λαϊκό σπίτι να μην μπορεί να βγάλει τον μήνα, να δουλεύουν οι συνάδελφοι σχεδόν όλα τα ρεπό, να κάνουν δεύτερη δουλειά και οι νέοι συνάδελφοι να οδηγούνται στη παραίτηση γιατί ο μισθός είναι εξευτελιστικός.
Την ίδια στιγμή καλούμαστε να πληρώσουμε απογευματινά χειρουργεία και τα «νόμιμα» φακελάκια που πρόσφατα νομοθέτησε η κυβέρνηση και προχωρά σε περαιτέρω εμπορευματοποίηση υπηρεσιών που μέχρι τώρα παρείχε δωρεάν το δημόσιο σύστημα Υγείας,
Στον αντίποδα την ώρα που στενάζουμε στις δαγκάνες της ακρίβειας και απουσιάζουν κρίσιμες υποδομές στις κοινωνικές υπηρεσίες, η κυβέρνηση αφαιρεί από τον ιδρώτα μας 7 δισ. ευρώ το χρόνο σε ΝΑΤΟϊκούς εξοπλισμούς και πολεμικές αποστολές όπως με τη φρεγάτα ΥΔΡΑ που εμπλέκουν ακόμα πιο βαθιά τη χώρα μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ , ενώ σχεδόν καθημερινές είναι οι επιδοτήσεις και ενισχύσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους .
Σήμερα οι ελλείψεις στις αστικές συγκοινωνίες είναι τεράστιες.
Ελλείψεις σε προσωπικό, ελλείψεις σε οχήματα και σε ανταλλακτικά , με τα ιδιωτικά οχήματα LEASING να παρουσιάζουν συνεχώς βλάβες, με τις καθημερινά ανεπάνδρωτες βάρδιες, με τους επιβάτες να περιμένουν με μεγάλες αναμονές στις στάσεις και να πληρώνουν τελικά το μάρμαρο οι εργαζόμενοι οδηγοί. Υπάρχουν μέρες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως στη Καισαριανή, στο 224, που ο χρόνος αναμονής φτάνει και τα 50 λεπτά και η κυβέρνηση βάζει όλο και πιο βαθιά τους ιδιώτες-κοράκια στο συγκοινωνιακό έργο .
Η ΔΑΣ έχει καταθέσει στους εργαζόμενους και στο ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ σχέδιο ΣΣΕ προς συζήτηση (http://das-oasa.gr/?p=23982)
Αυτο το σχέδιο έχει μοιραστεί στους εργαζομενους σε Α/Σ, σε αφετηρίες και τέρματα , και από τη συζήτηση προκύπτει η συμφωνία με τα αιτήματα και η ανάγκη να παλέψουν για τη διεκδίκηση της.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΣΕ ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
17 ΑΠΡΙΛΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ