Εξελίξεις για τη νέα ΣΣΕ στη ΣΤΑ.ΣΥ.



13-5-2024

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Τα πέντε (5) από τα οχτώ (8) σωματεία στη ΣΤΑ.ΣΥ. έσπευσαν να μονογράψουν την πρόταση της διοίκησης, χωρίς να ενημερώσουν τους εργαζόμενους, να πουν γνώμη, να καταλήξουν μέσα από τη συλλογική διαδικασία της Γενικής Συνέλευσης.
Ως ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να υπογράφονται Συλλογικές Συμβάσεις, χωρίς καμία κρατική παρέμβαση. Για αυτό και έχει καίρια σημασία να ανατραπεί ο νόμος «Βρούτση – Αχτσιόγλου» που βάζει φραγμούς στις διεκδικήσεις και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, βάζοντας ως όριο τη δημοσιονομική δυνατότητα της εκάστοτε κυβέρνησης.

Παλεύουμε όμως έμπρακτα και όχι στα λόγια, ενημερώνοντας, οργανώνοντας παρεμβάσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας και κινητοποιήσεις. Καταθέσαμε ολοκληρωμένο σχέδιο πρότασης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ), που μοιράστηκε πλατιά στους εργαζόμενους, ενώ με κάθε πρόσφορο μέσο γνωστοποιήθηκε και στα Δ.Σ. των σωματείων. Προτεραιότητα για εμάς είναι να μπουν μπροστά οι εργαζόμενοι, να γίνουν πρωταγωνιστές των εξελίξεων και να αποφασίσουν το περιεχόμενο της διεκδίκησης αλλά και το πλαίσιο πάλης για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.
Το σχέδιο που κατέθεσε η ΔΑΣ είναι η μόνη πρόταση που “έπεσε στο τραπέζι” και εκφράζει τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων. Βάζει στο επίκεντρο τη διεκδίκηση αύξησης στον βασικό μισθό. Είναι η μοναδική πρόταση που σπάει τη λογική των αντοχών της οικονομίας, των χαμηλών απαιτήσεων, της προσπάθειας συμβιβασμού με ψίχουλα. Η πρόταση της ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ θέτει επί τάπητος αυτό που θα έπρεπε να είναι βασικός στόχος. Επιστροφή εδώ και τώρα του 13ου και 14ου μισθού, που για περισσότερο από μια δεκαετία μας κλέβουν όλες οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει. Τώρα είναι ώριμη όσο ποτέ αυτή η απαίτηση γιατί εκφράζει όλους τους εργαζόμενους, γιατί θα δώσει ουσιαστική ανάσα στο εισόδημά μας. Θέλουν να μας κάνουν ζητιάνους, να παρακαλάμε για ψίχουλα και αυτά σε δωροεπιταγές. Με δωροεπιταγές θα πληρώνουμε το ρεύμα, το νερό, το τηλέφωνο, το ενοίκιο σπιτιού και άλλα καθημερινά έξοδα;
Θα ρωτήσει κάποιος “μα δεν έχει αυξήσεις” η πρόταση που μονογράφηκε; Εκτός από τις προσαυξήσεις των αργιών και σε συγκεκριμένες νυχτερινές βάρδιες, τα οδοιπορικά και το ΚΕΑΠ όλα τα υπόλοιπα είναι σε δωροεπιταγές. Επίσης δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι τα περισσότερα αφορούν ξεχωριστές κατηγορίες – ειδικότητες εργαζομένων και όχι καθολικά όλους τους εργαζόμενους, μετατρέποντας τον υπολογισμό των όποιων ελάχιστων αυξήσεων σε παζλ για δυνατούς λύτες. Στόχος των διαπραγματεύσεων θα έπρεπε να είναι μια συνολική και ουσιαστική αύξηση στο μισθό που να καλύπτει την τεράστια απώλεια του εισοδήματός μας από την ακρίβεια για όλους και συμπληρωματικά να ενισχυθούν οι ειδικότητες με αντικειμενική επιβάρυνση (βάρδιες, υπόγειο, βαριές χειρωνακτικές εργασίες). Δυστυχώς, για άλλη μία φορά επιλέχθηκε να γίνει ένα “κόψε – ράψε” από τα λιγοστά χρήματα που είχε προαποφασίσει η διοίκηση να δώσει.
Και βέβαια συνάδελφοι, είναι κυριολεκτικά επικίνδυνο και ανεύθυνο από τις πλειοψηφίες των σωματείων που μονόγραψαν τη συγκεκριμένη πρόταση να αποκρύπτουν τη σύνδεση των μισθών μας με τους στόχους της εταιρείας. Δημόσια άλλωστε η διοίκηση έχει παραδεχτεί ότι αυτά τα άρθρα αποτελούν επιβολή της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση αποφάσισε να κόψει την πενιχρή χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό και να συνδέσει κάθε ευρώ που θα δίνει, με την παραγωγικότητα και την επίτευξη των στόχων της εταιρείας. Και σε αυτούς τους άθλιους όρους η πλειοψηφία του ΣΕΛΜΑ και των άλλων 4 σωματείων, βάζουν φαρδιά – πλατιά την υπογραφή τους. Είναι μια ακόμα απόδειξη ότι αποτελούν τους ανθρώπους της κυβέρνησης και της εργοδοσίας μέσα στον κλάδο μας, που «ξεπλένουν» την αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης και γίνονται δεκανίκια της διοίκησης.
Η σύνδεση μισθού με τους στόχους της εταιρείας ενισχύει την εντατικοποίηση της εργασίας, προωθεί τη λειτουργία των συγκοινωνιών στη λογική του κόστους – οφέλους και την κατάτμηση του συγκοινωνιακού έργου. Δεν θα κουραστούμε να το τονίζουμε : ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. Απαιτούμε να πληρωνόμαστε για τη δουλειά μας και ο μισθός μας να καλύπτει τις ανάγκες μας. Δεν έχουμε τους ίδιους στόχους με την εταιρεία. Αυτοί νοιάζονται για τους τζίρους, τα κέρδη. Εμείς θέλουμε μέσα από την Σ.Σ.Ε. να καλύπτονται οι ανάγκες μας που καθημερινά αυξάνονται.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να διεκδικήσουμε αυτά που έχουμε ανάγκη κόντρα στο χαμήλωμα των απαιτήσεων που προωθούν οι εργοδοτικοί και κυβερνητικοί συνδικαλιστές. Κόντρα στη γραμμή της κυβέρνησης, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. που από τη μία δίνει πακτωλό δις για στρατιωτικούς εξοπλισμούς και πολεμικές αποστολές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορά μας, χαρίζει φόρους σε εφοπλιστές, τραπεζίτες και λοιπούς επιχειρηματίες, τους επιδοτεί από το Ταμείο Ανάκαμψης που το πληρώνουμε εμείς οι εργαζόμενοι και απαιτεί επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ από την άλλη για εμάς, τους εργαζόμενους, που από την εργασία μας παράγεται όλος ο πλούτος και μας φοροληστευουν κιόλας, δεν περισσεύει ούτε σεντ αύξηση στο μισθό μας.
Οι όποιες αυξήσεις προβλέπονται στην πρόταση της διοίκησης είναι πολύ πιο κάτω από τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων όπως αυτές διαμορφώνονται με την εκτόξευση του κόστους διαβίωσης λόγω της έκρηξης της ακρίβειας. Ποιος πιστεύει ότι με αυτά που περιλαμβάνει το σχέδιο της Σύμβασης που θέλουν να υπογράψουν, ότι θα πάρει ουσιαστική ανάσα; Ποιος πιστεύει ότι ο μισθός δεν θα συνεχίζει να εξαϋλώνεται χωρίς ποτέ να βγάζει το μήνα; Ποιος πιστεύει ότι με αυτά που περιλαμβάνει αυτό το σχέδιο θα καλυφθούν οι ανάγκες μας για να ζήσουμε με αξιοπρέπεια την οικογένειά μας; Είναι απαραίτητο να βγουν συμπεράσματα για το ρόλο των πλειοψηφιών των σωματείων, ιδιαίτερα του πιο αντιπροσωπευτικού σωματείου του ΣΕΛΜΑ. Σε αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση το προεδρείο πήρε πάνω του την υπογραφή της ΣΣΕ, αποδεικνύοντας ότι ο ρόλος του είναι ο κατευνασμός, η καλλιέργεια της μοιρολατρίας και της ηττοπάθειας και η προώθηση των εντολών της κυβέρνησης και της εργοδοσίας μέσα στον κλάδο μας. Καταργώντας κάθε έννοια δημοκρατικής και συλλογικής λειτουργίας του σωματείου, “διαφημίζουν” την πρόταση της διοίκησης ως βέλτιστη προσπαθώντας να φέρουν τους εργαζόμενους προ τετελεσμένων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Τώρα πια εσείς γνωρίζετε πολύ καλά ότι το μόνο ρεαλιστικό σχέδιο ΣΣΕ από πλευράς συμφερόντων των εργαζομένων, που αποτελεί ουσιαστική απάντηση στην ακρίβεια και που βάζει πάνω και μπροστά απ’ όλα τις ανάγκες των συναδέλφων, είναι το σχέδιο ΣΣΕ της ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ. Γιατί συνάδελφοι αυτά τα ελάχιστα χρήματα, με όλες αυτές τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στην πρόταση της διοίκησης, το οποίο γίνεται αποδεκτό με φανφάρες και πανηγυρισμούς από το εργοδοτικό και κυβερνητικό προεδρείο του ΣΕΛΜΑ αλλά και τα αντίστοιχα σωματεία των υπολοίπων τεσσάρων (4) σωματείων του χώρου, είναι χρήματα δικά μας. Δουλεμένα και βγαλμένα από τον κόπο και τον ιδρώτα μας και μας τα έχουν αρπάξει από την τσέπη εδώ και 15 χρόνια. Και όχι μόνο αυτά αλλά τόσα κι άλλα τόσα απαιτούμε γιατί αυτά είναι τα ελάχιστα απ’ όσα δικαιούμαστε.
Εδώ και τώρα Γενικές Συνελεύσεις με στάση εργασίας για να υπάρχει απαρτία, η οποία απαιτείται για να εγκριθεί ή όχι ένα σχέδιο ΣΣΕ. Για να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις με ουσιαστικό περιεχόμενο, συζήτηση, προτάσεις και ψηφοφορία όλων των προτάσεων που θα κατατεθούν και να αποφασίσουν οι εργαζόμενοι με την ψήφο τους ποια εγκρίνουν. Όχι σε συγχώνευση δύο Συνελεύσεων σε μία (εκλογοαπολογιστική και έγκριση σχεδίου ΣΣΕ) και fast track αντιδημοκρατικές διαδικασίες όπως θέλουν οι εργοδοτικοί και κυβερνητικοί συνδικαλιστές της πλειοψηφίας του ΣΕΛΜΑ για να ξεμπερδεύουν γρήγορα απαξιώνοντας τους εργαζόμενους μέλη του.
Υ.Γ. : Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση έχει μοναδικό θέμα τα πεπραγμένα του σωματείου και την προκήρυξη εκλογών για νέο Δ.Σ., ενώ η συνέλευση για έγκριση σχεδίου ΣΣΕ είναι μία εξίσου σημαντική και διαφορετικού περιεχομένου διαδικασία που απαιτεί το δικό της χρόνο. Όσοι λοιπόν σχεδιάζουν μια ανάμικτη Γ.Σ. χυλό, καλό θα ήταν να το ξεχάσουν από τώρα.

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός