ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Γ. Συνέλευση Τρίτη 3 Σεπτέµβρη



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 26-8-2024

Γ. Συνέλευση Τρίτη 3 Σεπτέµβρη

Είναι κοινή διαπίστωση ότι µε όσα συνέβησαν µε τη ΣΣΕ η πλειοψηφία των συναδέλφων έχει απογοητευτεί από τη «γραµµή» που ακολούθησε το προεδρείο. Αυτό όµως ήταν πάντα το
συγκεκριµένο προεδρείο της ΕΝΟΤΗΤΑΣ και τώρα και του ΔΡΟΜΕΑΣ που υποτίθεται ότι διασφάλισε την καλύτερη ΣΣΕ από το 2017 !!

Τα παραπάνω δεν πρέπει να απογοητεύουν κανένα συνάδελφο γιατί υπάρχει κι άλλος δρόµος τον οποίο οι εργαζόµενοι του ΟΑΣΘ πρέπει να ακολουθήσουν αν θέλουν να κερδίζουν κι όχι να σέρνονται πίσω από τις διαθέσεις του κάθε υπουργού.
Για παράδειγµα οι εργαζόµενοι στην Ελληνικός Χρυσός θα υπογράψουν ΣΣΕ µε αυξήσεις 15% !
Οι εργαζόµενοι στη γαλακτοβιοµηχανία ΔΕΛΤΑ θα πάρουν αυξήσεις 6% και 12,5% στον κατώτατο
µισθό. Δεν είναι διαφορετικοί οι συνάδελφοι εκεί µε εµάς απλά άλλαξαν «γραµµή» στο σωµατείο τους και δοκίµασαν το δρόµο της αγωνιστικής διεκδίκησης και όχι της «συνεργασίας» µε την εργοδοσία όπως χρόνια τώρα συµβαίνει στον ΟΑΣΘ. Τώρα είναι η ώρα να πάρουµε τις σοβαρές αποφάσεις για το µέλλον µας σε σχέση µε το επερχόµενο νοµοσχέδιο για το νέο συγκοινωνιακό φορέα και τα δικαιώµατα µας σε αυτόν. Η συζήτηση που πρέπει να ανοίξει είναι όχι µόνο για το «γάλα» που κόπηκε αλλά για τα µεγάλα θέµατα που απασχολούν νέους και παλιούς εργαζόµενους.

Η ΔΑΣ στη συζήτηση για τη συµπληρωµατική ΣΣΕ θα προτείνει :
• Προσωπικές διαφορές. Άρθρο που να διασφαλίζει ότι ο ΟΑΣΘ αναγνωρίζει ότι χρωστάει ποσά από προηγούµενα έτη. Είναι ο µόνος σίγουρος τρόπος που διασφαλίζει τα χρήµατα µας πέρα από τα δικαστήρια στα οποία θα προσφύγει το Συνδικάτο. Επίσης διασφάλιση των εργαζοµένων που είχαν αρνητικές διαφορές καθώς δεν ευθύνονται αυτοί για αυτό.
• Αναγνώριση προϋπηρεσίας των νέων συναδέλφων µε συµβάσεις ορισµένου χρόνου, των συναδέλφων που ήρθαν από την ΟΣΥ και των συναδέλφων από την ΕΛΒΟ.
• Επιπλέον αύξηση σε όσους εργάζονται κυλιόµενες βάρδιες. 20 ευρώ επιπλέον ως µη µισθολογική παροχή-βοήθηµα για κάθε εξαιρέσιµη και αργία σε οδηγούς, τεχνίτες, σταθµάρχες ελεγκτές κοµίστρου για να κλείσει η ψαλίδα που επέφερε το ενιαίο µισθολόγιο
µεταξύ όσων εργάζονται Δευτέρα-Παρασκευή και και σε όσους δουλεύουν «κύκλωµα».
• Αύξηση της αποζηµίωσης του ν. 2112/1920 λόγω συνταξιοδότησης σε όσους προσλήφθηκαν µετά το 1994 και λόγω του νόµου Βρούτση δεν θα πάρουν τα 15.000 ευρώ όταν βγουν στη σύνταξη. Ο νόµος προβλέπει ότι µε ΣΣΕ δύναται να αυξηθεί το ποσό της
αποζηµίωσης και η ΔΑΣ προτείνει να διαµορφωθεί άρθρο που να ορίζει ότι µετά από 20 συναπτά χρόνια εργασίας ο εργαζόµενος να δικαιούται τα 15.000 ευρώ της αποζηµίωσης.
• Πρόστιµα για rapid test. Άµεση επιστροφή µε άρθρο στη ΣΣΕ των παράτυπων προστίµων.
• Μερισµατικός Λογαριασµός Συνταξιοδότησης. Σταδιακή Επιστροφή των χρηµάτων που χρωστά ο ΟΑΣΘ από παρελθόντα έτη στους εργαζόµενους δηλ. των 7 εκ. ευρώ για την ανάταξη του λογαριασµού που έκλεισε µε ευθύνη της τότε διοίκησης Σκόδρα και που η πλειοψηφία του Συνδικάτου δεν έβγαλε άχνα !
• Ωράριο εργασίας. 5ηµερο 7ωρο 35ωρο για όσους εργάζονται στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.
Απαγορεύεται η απασχόληση του προσωπικού σε ηµέρες ανάπαυσης και κανονικής άδειας.
• Νοµοθετική ρύθµιση για όσους προσλήφθηκαν µε Συµβάσεις Ορισµένου Χρόνου ώστε να µετατραπούν αυτές σε Αορίστου Χρόνου.
Η ΔΑΣ σε προηγούµενο Δ.Σ. ζήτησε για ακόµα µια φορά η ψηφοφορία να γίνει µε βάση το Καταστατικό δηλ. µυστική και µε φάκελο. Το προεδρείο δεσµεύτηκε ότι αυτό θα γίνει
αλλά θα παρακολουθήσουµε το πως αυτό θα εφαρµοστεί γιατί δεν έχουµε καµία εµπιστοσύνη σε αυτούς που εκβιάζουν χρόνια τώρα τους συναδέλφους.
Καλούµε τους συναδέλφους να πάρουν µαζικά µέρος στη Γ. Συνέλευση και να
ψηφίσουν την πρόταση της ΔΑΣ που είναι και η µόνη ρεαλιστική πρόταση που δίνει διέξοδο στα αδιέξοδα που έχουν περιέλθει λόγω των πολιτικών και της <<γραμμής>> της πλειοψηφίας.

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός