17-2-2025
Φιέστες, κορδέλες και αλήστου μνήμης εποχές… Όσο και να θέλουν (κυβέρνηση, διοίκηση και διάφοροι υποτελείς) να χρυσώσουν το χάπι η πραγματικότητα τους διαψεύδει καθημερινά.
Η αναμονή στις στάσεις και η ταλαιπωρία του κόσμου δεν θα μειωθεί ακόμα και αν τα διαθέσιμα λεωφορεία είναι όλα τού “κουτιού” και βέβαια μένει αυτό να γίνει σε βάθος χρόνου, γιατί τα καινούργια λεωφορεία έρχονται στην καλύτερη περίπτωση να αντικαταστήσουν τα παλιά χωρίς να αυξάνεται ο στόλος.
Το δεύτερο γεγονός που επιβεβαιώνει τα παραπάνω είναι η τεράστια έλλειψη οδηγών, που και να ενταχθούν άμεσα στο δυναμικό οι νέες προσλήψεις, δεν επαρκούν να καλύψουν ούτε τους συνταξιούχους των τελευταίων ετών.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδιάζεται από το υπουργείο και τον ΟΑΣΑ δεν έρχεται να λύσει τις ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και οι χιλιάδες επιβάτες.
Με το νέο συγκοινωνιακό χάρτη προωθούν παραπέρα τις βασικές επιλογές στον τομέα των μεταφορών, όλων όσων κυβέρνησαν και κυβερνούν την χώρα, επιλογές που έχουν να κάνουν με την απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση των μεταφορών, την ικανοποίηση επιταγών του τουριστικού κεφαλαίου.
Στα πλαίσια αυτής της διαχείρισης βλέπουμε τα παιχνίδια με τις πράσινες μπίζνες (ηλεκτρικά της ΟΣΥ, ηλεκτρικά με λίζινγκ, ίντριγκες και ανταγωνισμοί μεταξύ εργολάβων) χωρίς υποδομές φόρτισης που θα επέτρεπαν να είναι όλα τα λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους, αλλά και να διαχειριστούν ένα μικρό στόλο με αντίστοιχα λίγους οδηγούς.
Όλο αυτό δημιουργεί προβλήματα που έρχονται στη συνέχεια να “λύσουν” διάφοροι συνδικαλιστές που πατάνε πάνω στις ανάγκες των εργαζομένων και προβάλουν ως δική τους κατάκτηση την μία ή την άλλη ενέργεια της εταιρείας (που ποτέ δεν έλαβε υπόψη της τις διαχρονικές ανάγκες για καλύτερες συνθήκες εργασίας των οδηγών) και βλέπουμε το τελευταίο διάστημα να “σφάζονται” παλικάρια στης ιδιοτέλειας την ποδιά…
Ως παράταξη έχουμε πάγια θέση όλα τα αμαξοστάσια να διαθέτουν όσο το δυνατόν περισσότερους τύπους λεωφορείων (18μετρα, 12μετρα, 8μετρα) ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα όλες οι περιοχές και να καλύπτονται όσο το δυνατόν και οι ανάγκες των εργαζομένων γιατί θα βρίσκονται πιο κοντά στην εργασία τους.
Τώρα χρειάζεται να απαιτήσουμε:
1. Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα
2. Ανανέωση στόλου που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών και όχι απλά αντικατάσταση των παλιών οχημάτων.
3. Να επιστρέψουν τώρα οι γραμμές που έχουν δοθεί στους ιδιώτες στην ΟΣΥ. Να μην προχωρήσει ο σχεδιασμός για παραχώρηση νέων γραμμών σε ιδιώτες.
Σήμερα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για σύγχρονη, ασφαλή, τακτική, φθηνή και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Δημόσια συγκοινωνία.
Όλοι και όλες στην 24ωρη πανεργατική απεργία στις 28 Φλεβάρη, μέρα μνήμης και καταδίκης της εγκληματικής πολιτικής κυβερνήσεων και Ε.Ε που οδήγησε στα Τέμπη.
Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας.