Την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ζητούν οι ταξικές δυνάμεις



ΟΑΣΘ ΕΠΙΣΧΕΣΗΤην άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, ζητά η παράταξη της ΔΑΣ που στηρίζει το ΠΑΜΕ.

Όπως τονίζει, είναι η τέταρτη φορά που οι εργαζόμενοι προχωρούν σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους. Καταγγέλλει την πλειοψηφία της διοίκησης του Συνδικάτου που στήριξε τις αντεργατικές αποφάσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ και της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

«Είναι η 4η φορά τα τελευταία 2-3 χρόνια που οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ προχωρούν σε επίσχεση εργασίας για τη μη πληρωμή των δεδουλευμένων τους.

Σε ανακοίνωσή της στις 18/9 η πλειοψηφία της διοίκησης του Συνδικάτου αναφέρει ότι:

«…η Διοίκηση του Συνδικάτου, γνωρίζοντας την οικονομική κατάσταση και προβλέποντας την αδυναμία του Οργανισμού (εκ νέου) να καταβάλει τους μισθούς των εργαζομένων στις προγραμματισμένες ημερομηνίες, ξεκίνησε -σε συνεργασία με την Διοίκηση του ΟΑΣΘ- μια νέα προσπάθεια εξεύρεσης λύσης».

Στις προηγούμενες επισχέσεις η διοίκηση του Οργανισμού δεν αντιδρούσε καν, προσβλέποντας στην πίεση που ασκούσαν οι εργαζόμενοι με την επίσχεση εργασίας.

Στο ΔΣ του Συνδικάτου όπου πάρθηκε η απόφαση για την επίσχεση τονίσαμε ως ΔΑΣ ότι το συνεχιζόμενο και επαναλαμβανόμενο πρόβλημα είναι απόρροια της συμφωνίας ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου (νόμος 4313/14) στη βάση του «Πορίσματος» της επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών που η ΔΑΣ διαφώνησε. Η πλειοψηφία του Συνδικάτου, αλλά και άλλοι που σήμερα είναι στην αντιπολίτευση στήριξαν το «Πόρισμα» και κατ’ επέκταση όλα όσα απορρέουν από αυτό, όπως η μείωση του μισθολογικού κόστους, η αύξηση στα εισιτήρια για τους επιβάτες, η αύξηση της ηλικίας του στόλου των λεωφορείων, το σπάσιμο της μονιμότητας με την ιδιωτική εταιρεία στον έλεγχο κομίστρου.

Τα αποτελέσματα της δραστικής μείωσης της κρατικής επιδότησης βιώνουν καθημερινά οι επιβάτες του Νομού Θεσσαλονίκης με καθυστερήσεις στη δρομολόγηση, με τα δεκάδες λεωφορεία εκτός λειτουργίας, τις καθημερινές βλάβες λόγω της υποσυντήρησης των οχημάτων, την αύξηση των εισιτηρίων κλπ. ενώ από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι βιώνουν τη μείωση στους μισθούς, οι οδηγοί τα πιεστικά ωράρια, οι τεχνίτες την αδυναμία να αντεπεξέλθουν στο έργο τους λόγω έλλειψης προσωπικού, μέσων – ανταλλακτικών και βέβαια κάθε μήνα να υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές.

Είναι γνωστό ότι η συγκοινωνία δεν είναι μια απλή υπόθεση και εδώ η εκάστοτε κυβέρνηση έχει την κύρια ευθύνη. Δεν μπορεί οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται, οι εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι και από την άλλη να μοιράζονται μερίσματα μετόχων…

Το ιδιωτικό μοντέλο της «υγιούς επιχειρηματικότητας», αλλά με κρατική επιδότηση, έχει αποδειχθεί στην πράξη ασύμφορο και αναχρονιστικό από την πλευρά των λαϊκών συμφερόντων.

Απαιτούμε:

  • Να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και να σταματήσουν οι συνεχείς καθυστερήσεις στις πληρωμές.

  • Να επισκευαστούν όλα τα παροπλισμένα λεωφορεία και να μπουν στην κυκλοφορία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

  • Να υπάρξει πρόσληψη τεχνικού προσωπικού για τις ανάγκες της συντήρησης και της ασφάλειας των οχημάτων.

  • Να μη γίνει καμία αύξηση των εισιτηρίων.

  • Να υπάρξει μέριμνα για τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα όπως οι άνεργοι.

  • (Υπάρχει Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1293, 30 Ιουνίου 2015) για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων από τον ΟΑΣΘ η οποία δεν εφαρμόζεται)

  • Να αναλάβει την ευθύνη η κυβέρνηση για δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Συγκοινωνιών και στη Θεσσαλονίκη».

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός