Αθήνα 4/12/13
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η κυβέρνηση προχωρώντας τον στρατηγικό σχεδιασμό της για πλήρη απελευθέρωση των μεταφορών εναρμονισμένη με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξήγγειλε πριν λίγες ημέρες απολύσεις στον Σιδηρόδρομο – Αστικές Συγκοινωνίες.
Τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις προσαρμόζουν το σύνολο των μεταφορών (χερσαίες- εναέριες- θαλάσσιες) στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου με κριτήριο την δημιουργία νέων επενδυτικών τοπίων, την αύξηση της κερδοφορίας στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας.
Παρά τις ήδη δραματικές εξελίξεις η διαδικασία αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί, σε αυτά τα πλαίσια η κυβέρνηση προχωρά σε νέα μέτρα.
Το επόμενο διάστημα θα έχουμε ακόμα πιο δυσμενείς εξελίξεις στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, της μείωσης δικαιωμάτων των εργαζομένων, (κατάργηση ΣΣΕ- αυταρχικοί κανονισμοί- απολύσεις). Ήδη έχουν ενταχθεί στο ΤΑΥΠΕΔ για πώληση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΕΕΣΤΥ και έχουν ανακοινώσει την κατάργηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2014, οι απολύσεις, η κατάργηση υποδομών, δικτύων, γραμμών, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, οι νέες αυξήσεις στα διόδια προσαρμόζουν ακόμα περισσότερο τις συγκοινωνίες στις ανάγκες των πολυεθνικών.
Αποτέλεσμα αυτών των παρεμβάσεων είναι η συγκέντρωση των μεταφορών στο μεγάλο κεφάλαιο και οι ανατροπές σε εργασιακές σχέσεις.
Οι χερσαίες επιβατικές μεταφορές αστικές και υπεραστικές γίνονται έτσι πανάκριβες για τα λαϊκά στρώματα, χαμηλώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.
Οι αντιστάσεις των εργαζομένων σε όλα αυτά δεν ήταν ικανές να αναιρέσουν, να παρεμποδίσουν αυτήν την πολιτική.
Βασικός υπεύθυνος γι αυτό είναι ο εργοδοτικός, κυβερνητικός συνδικαλισμός (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ), αφού προβάλλει ενστάσεις στα σημεία και όχι στην κεντρική πολιτική της κυβέρνησης. Κρατά στάση αρωγού στην κυβερνητική πολιτική, αποτελεί κομμάτι του μηχανισμού παραπληροφόρησης, αποπροσανατολισμού των εργαζομένων και των διαθέσεών τους.
Από κοντά οι δυνάμεις της Αυτόνομης Παρέμβασης εγκλωβίζουν και εκτονώνουν τις όποιες αγωνιστικές τάσεις του κλάδου, καλλιεργούν την ηττοπάθεια και την μοιρολατρία.
Κινούνται στην κατεύθυνση της πολυδιάσπασης του χώρου (με την ύπαρξη δεκάδων σωματείων) καλλιεργώντας την λογική «να σωθεί το μαγαζάκι μου» «Δεν αφορά τη ΣΤΑΣΥ, δεν θα απολυθούν οδηγοί» κ.λ.π. Αυτός είναι ο εκφυλισμός του εργατικού κινήματος.
Αυτή η πολιτική μπορεί και πρέπει να ανατραπεί. Προϋπόθεση γι αυτό η δημιουργία Ενιαίου Μετώπου των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πιο πλατύ μέτωπο με όλα τα λαϊκά στρώματα που βιώνουν την αντεργατική πολιτική.
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΛΙΤΩΝΕΙ ΜΕΝΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ.
Οι γραμματείες του ΠΑΜΕ (Συγκοινωνιών- Σιδηροδρόμων) με ενιαία γραμμή και δράση σφυρηλατούμε την ενότητα και καλούμε όλους τους εργαζόμενους να στηρίξουν το πρόγραμμα πάλης που έχουμε προτείνει και έχει γίνει δεκτό στην σύσκεψη των σωματείων στο Ε.Κ.Α.
Ταυτόχρονες Γενικές Συνελεύσεις ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ (ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ – ΣΤΑΣΥ – ΟΣΥ) την ίδια μέρα, την ίδια ώρα (αυτό συμφωνήθηκε στην σύσκεψη του Ε.Κ.Α) .
Στις Γενικές Συνελεύσεις το θέμα που θα συζητηθεί να είναι ως ελάχιστο πλαίσιο αιτημάτων:
– ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.
– ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΣΤΑΣΥ.
– ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ– ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ- ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΜΕΤΡΟ.
– ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΥΤΑΡΧΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ.
– ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΣΕ-ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΜΙΣΘΩΝ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ.
– ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
– ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
– ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΚΑΤΑ 50 %.
– ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
– ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ, ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ, ΑΜΕΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.
– ΠΛΗΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ
ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΣΥΣΚΕΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ
ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ