Το «2ο οκταήμερο Μαθητικό Φεστιβάλ Πολιτισμού και Τέχνης Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας», ανοίγει τις πύλες του σήμερα Παρασκευή 17 Ιούνη, στο χώρο του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου.
Οι εκδηλώσεις, οι οποίες χωρίζονται σε δύο ενότητες (παραστάσεις – συναυλίες και εκθέσεις) με την είσοδο να είναι ελεύθερη για το κοινό, θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 24 Ιούνη και θα πραγματοποιούνται από τις 20.00 έως τις 23.00.
Οι εκδηλώσεις είναι ενταγμένες και φέτος στο θεσμό του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας και θα φιλοξενηθούν στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, όπου θα γίνουν θεατρικές παραστάσεις, μουσικοχορευτικά δρώμενα και ψηφιακές παρουσιάσεις πολιτισμού και τέχνης και σε αίθουσα μέσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, στην οποία θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική έκθεση Εφηβικής Δημιουργικότητας, με μαθητικά έργα τέχνης και πολιτισμού (φωτογραφία, εικαστικές δημιουργίες, αφίσες, κόμικς, κατασκευές, δημιουργική γραφή ποίησης και παραμυθιού, μαθητικός τύπος και περιοδικό, έντυπες ερευνητικές εργασίες, τεχνολογικές δημιουργίες).
Σκοπός του 2ου Μαθητικού Φεστιβάλ Πολιτισμού και Τέχνης είναι η ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα Πολιτιστικά Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, καθώς και η διάχυση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από την υλοποίησή τους κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016 στην τοπική κοινωνία, ενισχύοντας έτσι την ταυτότητα του πολιτισμικού και κοινωνικού σχολείου.
Το 2ο Μαθητικό Φεστιβάλ διοργανώνεται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μέσω της υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας και τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων.
Πρόγραμμα παρουσιάσεων (στον αύλειο χώρο του Μουσείου)
◾Παρασκευή 17 Ιούνη (ώρες 8 μ.μ. – 11 μ.μ.):
-15ο Γυμνάσιο Πατρών: «Δημιουργώντας μέσα από τη Γεωμετρία»
-Γυμνάσιο Βραχναιΐκων: Θεατρική παράσταση «Μονόπρακτα του Δημήτρη Ψαθά»
– 1ο ΓΕΛ Πατρών: Θεατρική παράσταση «Γυναίκες του ξεριζωμού, γυναίκες του πολέμου: Αρχαίες και σύγχρονες Τρωάδες»
Εκπαιδευτική Έκθεση Εφηβικής Δημιουργικότητας
◾(Φωτογραφία, εικαστικές δημιουργίες, αφίσες, κόμικς, κατασκευές, δημιουργική γραφή ποίησης και παραμυθιού, μαθητικός τύπος και περιοδικό, έντυπες ερευνητικές εργασίες, τεχνολογικές δημιουργίες)
-21ο Γυμνάσιο Πατρών: «Από τα βοτσαλωτά της Χίου στα ψηφιδωτά του Gaudi»
-Γυμνάσιο Οβρυάς και 6ο Γυμνάσιο Πατρών: «Η δύναμη της έκφρασης, της δημιουργίας και της επιρροής»
-Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών: «Αποτυπώματα της ζωής»
-ΓΕΛ Κάτω Αχαΐας: «Ο κόσμος μου μέσα από το φακό», «Σχολική εφημερίδα «ΧΑΜΟΓΕΛΑ»
-1ο ΓΕΛ Αιγίου: «Η φωτογραφία….πάει σχολείο»
-5ο ΓΕΛ Πατρών: «Με τη δική μας…..ματιά: Το σχολείο μας, η πόλη μας, Μαθητικά Λογοτεχνάσματα»
-Γυμνάσιο Μαζαρακίου: «Φωτογραφία και φυσικό τοπίο»
-ΓΕΛ Καμαρών: «Εικόνες του κόσμου στον τόπο μου»
-14ο Γυμνάσιο Πατρών: «Πατρινό Καρναβάλι, διαχρονικός θεσμός παιδείας και ψυχαγωγίας»
-15ο Γυμνάσιο Πατρών: «Δημιουργώντας μέσα από τη Γεωμετρία», «Περί μύθων»
-Γυμνάσιο Καστριτσίου: «Η Λογοτεχνία μέσα από τα Κόμικς»
-1ο Γυμνάσιο Πατρών: «Η ζωή στο Βυζάντιο. Εκπαίδευση, κοινωνική και θρησκευτική ζωή»
-8ο Γυμνάσιο Πατρών: «Οι βυζαντινές εκκλησίες της Θεσσαλονίκης από τον 4ο αιώνα μ.Χ. μέχρι την άλωσή της το 1430 μ.Χ.»
-1ο Γυμνάσιο Αιγίου: Ηλεκτρονικό περιοδικό «Ελεύθερη σκέψη» – Κόμικς: «Οι περιπέτειες του Νώντα του μαθητή» – «Τα παιδία πρέπει να παίζει» – «Ταξίδι στα χνάρια της γνώσης – 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, 1932-2015»
-2ο Γυμνάσιο Αιγίου: Λέσχη Ανάγνωσης «Διαβάζουμε βιβλία για τα βιβλία»
-4ο Γυμνάσιο Αιγίου: «Αντιδρώ στη Βία – Χαίρομαι τη ζωή»
-Γυμνάσιο Λακκόπετρας: Κινηματογραφική Λέσχη Γυμνασίου Λακκόπετρας «Ταξίδια του Μυαλού»
-3ο ΓΕΛ Πατρών: «Ποιητών Χώρα» αναζητήσεις και δημιουργίες
-Εσπερινό ΓΕΛ Πατρών: «Οι παραστάσεις στους αρχαιοελληνικούς αμφορείς πηγή έμπνευσης για σύγχρονα Graphic Novels»
-5ο ΕΠΑΛ Πατρών: «Πάτρα: Μία λέξη, χίλιες εικόνες», «Παγκάκι για τους φίλους»
-2ο ΕΠΑΛ Πατρών: «GRAFFITI: Φαντάζομαι, δημιουργώ, φωτογραφίζω»
-9ο ΕΠΑΛ Πατρών: «Διακόσμηση χώρου με τεχνολογία ηλεκτρονικών στοιχείων»
-ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής: «Η Οδύσσεια του Ομήρου»
-ΕΕΕΕΚ Αχαΐας: «Παραμύθι για τη διαφορετικότητα», «Παραδοσιακά μουσικά όργανα».