ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Ανοίγουν νέα πεδία κερδοφορίας για τα μονοπώλια Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων



trenoΩς «κατεπείγουσες» ψήφισαν χτες στην Ολομέλεια της Βουλής τα κόμματα της κυβέρνησης, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ενωση Κεντρώων, τις διατάξεις του νομοσχεδίου που προβλέπουν την παραπέρα διείσδυση των μονοπωλίων στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών και τακτοποιούν …«εκκρεμότητες» για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι η διαγραφή των χρεών της. Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε για δημαγωγικούς λόγους, αφού δεν φάνηκε να αμφισβητεί την ουσία.

 Το νομοσχέδιο το οποίο η κυβέρνηση χαρακτήρισε κατεπείγον με τη σύμφωνη γνώμη και των άλλων αστικών κομμάτων, προβλέπει την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις», στην οποία ενσωματώνεται η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την εξασφάλιση νέων πεδίων κερδοφορίας στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Συνοπτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει το διαχωρισμό της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου από το μεταφορικό έργο. Ο ΟΣΕ γίνεται πλέον διαχειριστής του δικτύου, ενώ δεν θα έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο. Επίσης προβλέπονται συμπράξεις του ΟΣΕ με ιδιωτικές επιχειρήσεις (τα γνωστά ΣΔΙΤ) για την εκπλήρωση του «έργου» του.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται για τον ΟΣΕ, θα παρέχει κάθε δυνατότητα για την ελεύθερη πρόσβαση στο δίκτυο, σε κάθε σιδηροδρομική μεταφορική εταιρεία και μάλιστα χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η αδειοδότηση των εταιρειών αυτών θα γίνεται από την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα λειτουργεί εντελώς ανεξέλεγκτα. Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου, ανάλογα με τις ανάγκες των μονοπωλίων, όλα βέβαια με κρατικό χρήμα.

Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, τόσο σε άτυπη ενημέρωση που έκανε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες όσο και κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή, δεν έκρυψε λόγια για τα όσα επιδιώκει η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο. «Η διάνοιξη στη διώρυγα του Σουέζ», ανέφερε, «αύξησε κατακόρυφα τις εμπορευματικές μεταφορές. Το γεγονός αυτό φέρνει τα ελληνικά λιμάνια και τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο διεθνή σχεδιασμό των συνδυασμένων μεταφορών. Πρόσθετα, η γεωγραφική θέση της χώρας μας δίνει σημαντικά πλεονεκτήματα για να αποτελέσουμε το σημαντικότερο πόλο των συνδυασμένων μεταφορών στη Μεσόγειο».

Πρόκειται για τους διακηρυγμένους σχεδιασμούς της αστικής τάξης όσον αφορά την αναβάθμιση του ρόλου της στην ευρύτερη περιοχή, τους οποίους σπεύδει να ικανοποιήσει κατεπειγόντως η κυβέρνηση, καθώς αποτελούν γι’ αυτήν, όπως είπε ο υπουργός, «εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό».

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός