ΔΑΣ ΟΣΜΕ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αύξηση των ορίων ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών



10-11-2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα : Αύξηση των ορίων ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών

Ενώ η πλειοψηφία της ομοσπονδίας έχει να καλέσει σε συνεδρίαση το Δ.Σ πέντε μήνες και όπως δείχνει θα περάσουν άλλοι τόσοι μήνες για να καλέσει σε συνεδρίαση, βγάζει ανακοίνωση και πανηγυρίζει ως μεγάλη ΝΙΚΗ ότι η κυβέρνηση άκουσε την πλειοψηφία της ομοσπονδίας και το όριο εξάσκησης του επαγγέλματος του οδηγού θα είναι τα 67 χρόνια… και πέρασε η κυβέρνηση την πρόταση της ομοσπονδίας να δουλεύουν οι οδηγοί στα σχολικά λεωφορεία ως τα 65 έτη.

Κλείνουν μάλιστα την ανακοίνωση με τη φράση ο αγώνας συνεχίζεται.
οι εργαζόμενοι με αυτά που διαβάζουν τρομάζουν γιατί θυμούνται από την πλειοψηφία της ομοσπονδίας τη στήριξη που έδωσε στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο νόμο Κατρούγκαλου, στον απεργιακό νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και στην διάλυση των δημοσίων συγκοινωνιών με το νόμο Σπίρτζη.

Δεν ξεχνάμε ότι μπαινοβγαίναν στα υπουργικά γραφεία και είχαν καταντήσει φερέφωνο του ΣΥΡΙΖΑ υλοποιώντας στο εργατικό κίνημα την αντιλαϊκή πολιτική.

Με το νόμο που ψήφισε πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση της ΝΔ αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας των οδηγών λεωφορείων και φορτηγών στα 67 έτη !

Συγκεκριμένα η αντιπροσωπευτικότερη συνδικαλιστική Ομοσπονδία των συνδικάτων του κλάδου (ΟΣΜΕ) κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στις επιτροπές της βουλής κατέθεσε την πρόταση τα όρια ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών να είναι τα 65 έτη.
Δεν γνωρίζει η Ομοσπονδία ότι υπάρχουν μέλη της που εργάζονται μέχρι τα 62;;
Το γνωρίζει αλλά τι κάνει, βάζει πλάτη ώστε τα 62 έτη να γίνουν 65 (όπως αυτή προτείνει) και μετά να πάνε στα 67 όπως νομοθέτησε η κυβέρνηση με το συγκεκριμένο νόμο.

Η ΟΣΜΕ με την πρόταση της στρώνει το έδαφος για να εξαιρεθούν οι επαγγελματίες οδηγοί από τα ΒΑΕ ! Μάλιστα με Δελτίο Τύπου της (8-11) η ΟΣΜΕ πανηγυρίζει για «ΝΙΚΗ», προφανώς εννοεί της κυβέρνησης……
Εάν οι εργαζόμενοι στις μεταφορές έχουν τέτοιους «φίλους» (εκπροσώπους) τότε τι να τους κάνουν τους εχθρούς ;;

Ήδη οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων από το Μάρτιο του 2020 πετάχτηκαν έξω από τα ΒΑΕ με απόφαση της σημερινής κυβέρνησης που στηρίχτηκε σε υπουργική απόφαση του 2011 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Αυτό δείχνει τη συνέπεια -και τη συνέχεια- όλων των κυβερνήσεων «δεξιών», «κεντρώων», «αριστερών» στο ξύλωμα των εργασιακών δικαιωμάτων.
Η κυβέρνηση στην ουσία προετοιμάζει το επόμενο βήμα στον αποχαρακτηρισμό της ειδικότητας του οδηγού από την λίστα των ΒΑΕ.

Στην ουσία με την αύξηση των ορίων ηλικίας η κυβέρνηση φθηναίνει ακόμα περισσότερο την τιμή της εργατικής δύναμης σε όφελος των εργοδοτών θυσιάζοντας για το κέρδος των λίγων τις ζωές και την ασφάλεια των πολλών αφού οι οδηγοί σε μεγάλη ηλικία έχουν χαμηλότερα αντανακλαστικά και χειρότερη φυσική κατάσταση για να ανταποκριθούν σε όλες τις καιρικές και άλλες συνθήκες που απαιτεί η οδήγηση βαρέων φορτηγών, επικίνδυνων φορτίων, η μεταφορά προσώπων κλπ

Οι επαγγελματίες οδηγοί ήταν διαχρονικά σκληρά εκμεταλλευόμενοι εργαζόμενοι.

Η οδήγηση σε υπέρβαρα και ασυντήρητα οχήματα, τα χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς ωράρια, τα σοβαρά ατυχήματα με άγνωστο αριθμό τραυματιών και νεκρών, οι απλήρωτες υπερωρίες, τα ατέλειωτα ξενύχτια μακριά από το σπίτι, οι αβαρίες στο δρόμο χειμώνα καλοκαίρι, οι χρόνιες μυοσκελετικές παθήσεις, τα εγκεφαλικά και οι καρδιοαγγειακά προβλήματα, είναι μόνο μερικά χαρακτηριστικά του επαγγέλματος.

Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές έχουν τεράστια δύναμη να διεκδικήσουν και να κερδίσουν όλα όσα μισθολογικά δικαιώματα τους έχουν αφαιρεθεί τα προηγούμενα χρόνια και επιπλέον καλύτερες συνθήκες εργασίας, και παροχές ασφάλισης.

Το πρόσφατο παράδειγμα με τους εργαζόμενους-μεταφορείς της e food δείχνει το δρόμο.
Είναι υπερώριμο αίτημα για όλο τον κλάδο το 7ωρο 5ημερο 35ωρο όπως και η συνταξιοδότηση μετά από 30 έτη εργασίας χωρίς όριο ηλικίας.

Μετά τα μεγάλα συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν στις 4/11 καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία να προετοιμάσουν απεργιακή απάντηση απέναντι στην κυβερνητική πολιτική.

Αγωνιζόμαστε για αυξήσεις στους μισθούς για κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων.

Διεκδικούμε υπογραφή κλαδικών συμβάσεων από την Ομοσπονδία για τις αστικές συγκοινωνίες, για τα φορτηγά, τα πούλμαν και τα ταξί.

Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης σε όλους τους εργαζόμενους στις μεταφορές στα 55 οι άνδρες στα 50 γυναίκες.

7ΩΡΟ-5ΗΜΕΡΟ-35ΩΡΟ με πλήρη δικαιώματα για όλους

Μειώσεις στο κόστος ανανέωσης , διπλώματος, ΠΕΙ , ADR, ηλεκτρονικού ταχογράφου.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός