Επίθεση της διοίκησης του ΟΑΣΘ εναντίον των εργαζομένων



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    5-7-2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βγήκε στο «μεϊντάνι» ξανά η διοίκηση του Οργανισμού για να επιτεθεί στους εργαζόμενους με αφορμή τις αιτιολογημένες κινητοποιήσεις τους.
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων δεν γίνονται για να ταλαιπωρείται ο κόσμος και η πόλη όπως αναφέρει η διοίκηση, το αντίθετο μάλιστα.

Τους επιβάτες και τον κόσμο τον ταλαιπωρούν εδώ και τουλάχιστον 8 χρόνια διαχρονικά οι πολιτικές όλων των διοικήσεων του ΟΑΣΘ και όλων των κυβερνήσεων που άφησαν ρημάδι και παρόπλισαν τον ιδιόκτητο στόλο του Οργανισμού, εκχώρησαν συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες (ΚΤΕΛ), νοίκιασαν πανάκριβα οχήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές για να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους και όλα αυτά με κόστος άνω των 35 εκ. ευρώ το χρόνο ενώ με τα ίδια λεφτά και χωρίς την εμπλοκή των ιδιωτών ο Οργανισμός θα μπορούσε να προσφέρει πολύ καλύτερες υπηρεσίες στο λαό της πόλης.
Εμείς οι εργαζόμενοι στις συγκεντρώσεις και τις πορείες που πραγματοποιήσαμε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το προηγούμενο διάστημα έχουμε προβάλει πλαίσιο διεκδικήσεων για να έχει ο λαός της Θεσσαλονίκης καλή συγκοινωνία, σύγχρονα οχήματα, επάρκεια οδηγών με προσλήψεις, μείωση των αναμονών στις στάσεις, καθαριότητα, συνθήκες ψύξης-θέρμανσης-αερισμού και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας μέσα στα λεωφορεία.
Ας διορθώσει πρώτα τα χάλια της συγκοινωνίας που παρέχει στους επιβάτες της Θεσσαλονίκης η διοίκηση του ΟΑΣΘ και μετά ας πει –αν έχει να πει- και για τους εργαζόμενους που μέσα στην πανδημία σήκωσαν μόνοι τους στις πλάτες τους τη συγκοινωνία της πόλης και πλήρωσαν βαρύ τίμημα !

Ας απαντήσει η διοίκηση του Οργανισμού :
-Γιατί αυτή την περίοδο κυκλοφορούν λεωφορεία χωρίς κλιματισμό τα οποία οι οδηγοί -σύμφωνα με το νόμο- είναι υποχρεωμένοι κατά τις πιο θερμές ώρες της μέρας να αποσύρουν από την κυκλοφορία με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν περισσότερη ώρα στις στάσεις ;;
-Γιατί τώρα το καλοκαίρι κάποιες μέρες υπάρχουν γραμμές στις οποίες για κάποιες ώρες κυκλοφορεί μόνο 1 (ΕΝΑ) λεωφορείο (π.χ. 35 Μετέωρα, 17 Τριανδρία κλπ) ενώ σε γραμμές κορμού (π.χ. 10 Χαριλάου) από 16 λεωφορεία με το χειμερινό ωράριο κυκλοφορούν με το θερινό σε μέρα με ανοιχτή την αγορά (Σάββατο) μόνο 5 ανεβάζοντας το χρόνο αναμονής σε 25 λεπτά ;;
Την Τρίτη 5-7-2022 ώρα 19:00 κάτοικοι των Μετεώρων, σωματεία και φορείς πραγματοποιούν στην πλατεία Μετεώρων κινητοποίηση για τα χάλια της συγκοινωνίας, τι έχει να απαντήσει σε αυτό τον κόσμο η διοίκηση του ΟΑΣΘ ;; (Επισυνάπτεται η ανακοίνωση των κατοίκων)
-Γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί να επανδρώσουν τα λεωφορεία και ποιος φταίει για αυτό, οι οδηγοί ή οι διοικήσεις του ΟΑΣΘ και οι κυβερνήσεις που δημιούργησαν τοξικό εργασιακό περιβάλλον και άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων για να φύγουν 300 άτομα ;;
-Δεν φτάνει που δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και αναλώσιμα για τα λεωφορεία, δεν φτάνει που ο Ελληνικός λαός πληρώνει κοντά στα 3.000 ευρώ για κάθε ενοικιαζόμενο λεωφορείο κάποια από τα οποία έχουν καταγράψει 1.000.000 χιλιόμετρα πριν ενταχθούν στον ΟΑΣΘ, ο Οργανισμός έχει δώσει εντολή και υποχρεώνει τους τεχνίτες να επισκευάζουν τα λεωφορεία της εταιρίας leasing που θα έπρεπε η ίδια να συντηρεί !
Φρόντισαν βέβαια αυτοί και οι προηγούμενοι να “σκοτώσουν” τον ιδιόκτητο στόλο του ΟΑΣΘ.

Για όλα αυτά θα απαντήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ και το Υπουργείο ;;
-Μήπως θα απαντήσει για το ότι σε αυτές τις ακραίες συνθήκες ακρίβειας και φτώχειας που ζει η κάθε Ελληνική οικογένεια ο ΟΑΣΘ αναίτια και αδικαιολόγητα τους τελευταίους 4 μήνες κόβει 150 ευρώ (αθροιστικά 600 ευρώ) κάθε μήνα από τους μισθούς των εργαζομένων επειδή διαχρονικά τα Υπουργεία εδώ και 5 χρόνια δεν έχουν εκδώσει ΚΥΑ για το “Ανθυγιεινό Επίδομα” και το επίδομα “Θέσης Ευθύνης” όπως υποχρεούνταν και όπως προβλέπει ο νόμος ;;
Εσχάτως για να συκοφαντήσει το σύνολο των εργαζομένων και ενόψει των κινητοποιήσεων οι διοικούντες ξέθαψαν και διέρρευσαν στον ηλεκτρονικό τύπο μια υπόθεση με ασθένειες 45 εργαζομένων από το 2015 μέχρι το 2018 δηλ. από την εποχή της διοίκησης των μετόχων !

Τους υπενθυμίζουμε ότι με τα σχεδόν ανύπαρκτα μέτρα προστασίας το 2020-2021 χάσαμε 9 συναδέλφους από τον κορονοϊό ενώ καταγράφηκαν ως κρούσμα κοντά στο 25% από τους 2.000 συναδέλφους ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με αντίστοιχους εργασιακούς χώρους (π.χ. ΟΣΥ) ενώ τώρα σε συνθήκες ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων οι διοικούντες είχαν τη φαεινή ιδέα να αφαιρέσουν από τα λεωφορεία ακόμα και αυτές τις κορδέλες που υπήρχαν για να τηρείται μια ελάχιστη απόσταση επιβατών και οδηγού για την υποτυπώδη προστασία του εργαζόμενου.

Διεκδικούμε:

 Επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία όσων παροπλισμένων ιδιόκτητων λεωφορείων του ΟΑΣΘ είναι επισκευάσιμα.
 Άμεση επισκευή των κλιματιστικών μηχανημάτων που δεν λειτουργούν για να υπάρχουν κατάλληλες συνθήκες ψύξης-θέρμανσης-αερισμού μέσα στα λεωφορεία
 Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για όλες τις απαραίτητες ειδικότητες (και όχι εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή «ενοικιαζόμενων») και ιδιαίτερα στις κρίσιμες ειδικότητες των οδηγών και τεχνιτών για την άμεση κάλυψη επειγουσών αναγκών του Οργανισμού.
 Νέος συγκοινωνιακός χάρτης για την καλύτερη εξυπηρέτηση περιοχών που σήμερα δεν καλύπτονται επαρκώς από τις υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές.
 Ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων (70 Νέος Σταθμός-Επανομή και 71 Νέος Σταθμός Μηχανιώνα) που τους καλοκαιρινούς μήνες εξυπηρετούν τις κοντινές παραλίες.
 Μείωση τους εισιτηρίου στο μισό.
 Υπογραφή της ΣΣΕ των εργαζομένων με αυξήσεις τουλάχιστον στο ύψος του επίσημου πληθωρισμού ο οποίος έχει «σκαρφαλώσει» στο 12% !
 Άμεση έκδοση ΚΥΑ επιδομάτων «ανθυγιεινού» και «θέσης ευθύνης» που κόπηκαν μονομερώς από την εργοδοσία και αναδρομική επιστροφή των χρηματικών ποσών που παρακρατήθηκαν το προηγούμενο διάστημα.
 Απαίτηση επιστροφής όλων των χρημάτων που οφείλει ο Οργανισμός στους εργαζόμενους που ανέρχονται περίπου στα 12 εκ. ευρώ.
 Κατάργηση του άρθρου 32 του ν. 4903 που ζητά από τους εργαζόμενους να επιστρέψουν αναδρομικά το 10% «αχρεωστήτος καταβληθέντων» ποσών από το 2016 !
 Κατάργηση των προγραμματισμένων υπερωριών των οδηγών με αλλαγή βάρδιας στα τέρματα.
 Επιστροφή των παράτυπα παρακρατηθέντων προστίμων από τον ΟΑΣΘ για τα rapid test

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός