Απαιτείται εδώ και τώρα Γενική Συνέλευση.



5-10-2022

Συνάδελφοι, σσες
Στις 21 Σεπτέμβρη ο κλάδος μας έδωσε δυναμική απάντηση στη κυβέρνηση απέναντι στο νομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών, έδωσε απάντηση στον απεργοκτόνο νόμο ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ, έδωσε απάντηση στα στημένα ΜΜΕ. Ήταν μια σημαντική μάχη με μαζική συμμετοχή στην οποία εκφράστηκε παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης η αλληλεγγύη του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων όλων των κλάδων στην απεργία μας.

Αποτελεί παρακαταθήκη για να συνεχίσουμε χωρίς να περιμένουμε, αξιοποιώντας τη δυναμική της απαντώντας σε κυβέρνηση και εργοδοσία. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να περιμένουν σωτήρες ούτε από εναλλαγή των κυβερνήσεων ούτε από την στάση αναμονής του συνδικάτου που δίνει χώρο και χρόνο στη κυβέρνηση να υλοποίει την αντιλαϊκή πολιτική.

Στο συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ αντί να αξιοποιήσουν αυτή τη δυναμική, και να δοθεί συνέχεια, το προεδρείο μας κάλεσε σε συνεδρίαση του Δ.Σ. που πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτώβρη 2022. Έφεραν «πρόταση» για Σ.Σ.Ε με κουπόνια, ενώ περιμένουν νομοθετική ρύθμιση (ΕΡΑΝΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΠΑΝ ) που είναι απαραίτητη όπως είπαν, για να δοθούν σε μετρητά μόνο 40€ ως ποσοστό επί του επιδόματος θέσης του σταθμάρχη σε όσους είναι από 15 χρόνια και πάνω στην εταιρεία

ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ

Η ενημέρωση ήταν προφορική και δεν δόθηκε καμία γραπτή πρόταση ώστε να μελετήσουμε τη πρόταση της διοίκησης, με τι όρους τα βάζει μέσα στην ΣΣΕ, γιατί υπάρχει κίνδυνος να τα περάσουν ως αλληλεγγύη και να χρειάζεται συνεχώς απόφαση του Δ.Σ. της εταιρίας και κάθε μήνα να είμαστε όμηροι τις διοίκησης αν θα τα πάρουμε η όχι.

Έχει σοβαρές ευθύνες η πλειοψηφία του Συνδικάτου γιατί όταν μετά από 12 χρόνια που έχουμε χάσει το μισό μισθό μας και με τον πληθωρισμό να καλπάζει στο 12% δεν απαιτεί αυξήσεις. Πάει στις διαπραγματεύσεις με τη λογική ότι προαιρείσθε, τι να κάνουμε αυτά δίνουν, είμαστε στο ενιαίο μισθολόγιο. Πάει με τη λογική της αποδοχής των κυβερνητικών αποφάσεων και όχι απαιτώντας την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών των εργαζομένων.

Συζητούν χωρίς την παρουσία στις διαπραγματεύσεις των υπόλοιπων σωματείων και κυρίως χωρίς την ενημέρωση και την καθοριστική συμβολή και αξιοποίηση της γνώμης και της θέλησης των εργαζομένων που την αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι.

Έχουν κάνει το καταστατικό του Συνδικάτου και τις συλλογικές διαδικασίες κουρελόχαρτα. Γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τους εργαζόμενους και τη γνώμη τους. Η στάση αυτή της πλειοψηφίας του Συνδικάτου οδηγεί τους εργαζόμενους στην απογοήτευση, το συμβιβασμό, στο να περάσει η πολιτική της κυβέρνησης που θέλει τους εργαζόμενους στα νύχια του ιδιωτικού κεφαλαίου, με μισθούς των 600 ευρώ, με δουλειά από το πρωί ως το βράδυ, πάνω σε επικίνδυνα οχήματα, χωρίς ωράριο και άλλα δικαιώματα, χωρίς συλλογική σύμβαση ή σύμβαση αδειανό πουκάμισο. Γνωρίζουμε όλοι, εργαζόμενοι και επιβατικό κοινό τι γίνεται στα ΚΤΕΛ, εκεί που θέλουν να μας οδηγήσουν σαν τα πρόβατα επί σφαγή.

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Να κατατεθούν οι προτάσεις – σχέδια για Σ.Σ.Ε., όσων έχουν πρόταση και να αποφασίσουν οι εργαζόμενοι ποιους όρους συλλογικής σύμβασης θα διαπραγματευτεί το προεδρείο. Να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για την συνεχή ιδιωτικοποίηση της εταιρίας και να πάρουν αποφάσεις για να φύγουν τα κοράκια –ιδιώτες από την Αστική Συγκοινωνία.

ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΙ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Να υπενθυμίσουμε ότι η Δ.Α.Σ. – Ο.Α.Σ.Α. έχει καταθέσει πρόταση – σχέδιο Σ.Σ.Ε. με ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και δικαιώματα, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από την έκρηξη της ακρίβειας.

Η εργοδοσία και το προεδρείο του συνδικάτου θέλουν να «ξεπετάξουν» τους εργαζομένους πετώντας τους ένα κολατσιό.

Εμείς λέμε ξεκάθαρα:
Εκτός από το κολατσιό οι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη από χρήματα. Τόσα όσα χρειάζονται για να πληρώσουν το αυξημένο νοίκι ή τη δόση του στεγαστικού, τα τρόφιμα και τα είδη πλατιάς κατανάλωσης που έχουν γίνει απλησίαστα, τα πανάκριβα καύσιμα, τον εξωφρενικό λογαριασμό του ρεύματος, για να ζήσουμε τις οικογένειές μας και να μην αναγκάζονται πολλοί συνάδελφοι να κάνουν δυο δουλειές.

Χρειάζονται ουσιαστικές αυξήσεις στο μισθό που θα επιφέρει αυξήσεις και στα επιδόματα, που θα υπολογίζονται στις συντάξιμες αποδοχές και που θα αποτελέσουν τη νέα αυξημένη βάση διαπραγμάτευσης για την επόμενη Σ.Σ.Ε.

Τώρα είναι ανάγκη να παλέψουμε για να σπάσουμε τα δεσμά που μας έχουν επιβληθεί με τα ενιαία μισθολόγια, και τη ζωή κόλαση που μας επιφυλάσσουν.
Η κυβέρνηση αύξησε και το πετρέλαιο κίνησης, κάτι που θα παρασύρει τα βασικά αγαθά σε νέα αύξηση, προχωρά με σχεδιασμό την ιδιωτικοποίηση. Η δημόσια Αστική Συγκοινωνία έχει αρχίσει και ξηλώνετε. Δίνει επιπλέον έργο στα ΚΤΕΛ, ενώ ένα μέρος του στόλου πλέον ανήκει σε ιδιώτες.

Για αυτό είναι μονόδρομος, οι συνάδελφοι να παραμερίσουμε αυτούς που μας λένε να περιορίσουμε τις ανάγκες μας και να σκύβουμε το κεφάλι.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους μαζί να οργανώσουμε την πάλη μας. Να πάρουμε τη ζωή μας στα δικά μας χέρια, να μπούμε μπροστά να διεκδικήσουμε τη ζωή που αξίζουμε να έχουμε εμείς και τα παιδιά μας.

Απαιτείται κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων όπως η στάση εργασίας που έχουμε προτείνει για τις 12 Οκτώβρη. Ήδη οι εργαζόμενοι στον ΗΛΠΑΠ μέσα από την Γενική τους Συνέλευση αποφάσισαν στάση εργασίας την ημέρα εκείνη.

Για να το καταλάβουν διοίκηση και κυβέρνηση ότι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες είναι περήφανοι και δεν συμβιβάζονται με ένα κολατσιό αλλά απαιτούν γενναίες αυξήσεις στο μισθό.
Για να το καταλάβουν διοίκηση και κυβέρνηση ότι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες πλέον ξέρουν πολύ καλά τη δύναμη που κρατούν στα χέρια τους και τη δείχνουν.

ΟΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΔΕΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 9 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΠΟΥ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΉ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ.

ΣΤΙΣ 9 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΤΑ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΔΕΜΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός