ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 21-5-2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ακόμα μια προεκλογική φιέστα-πανηγύρι της κυβέρνησης με ηλεκτρικά λεωφορεία αυτή τη φορά στο αμαξοστάσιο Σταυρούπολης του ΟΑΣΘ.
Το κυβερνητικό «show» στήθηκε σε διαφορετικό χώρο του αμαξοστασίου γιατί αυτός που στην πραγματικότητα προορίζεται και θα φιλοξενήσει τα ηλεκτρικά λεωφορεία και την υποδομή των φορτιστών βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή και είναι σε μορφή «χωραφιού». (βλ. φωτό από το συγκεκριμένο χώρο που τραβήχτηκε στις 10 Μαΐου)
Οι ιθύνοντες γνωρίζοντας ότι η ολοκλήρωση των εργασιών αργεί και δεν θα προλάβουν την προεκλογική περίοδο μέχρι τις 9 Ιούνη χρησιμοποιήσαν τεχνικές κινηματογραφικών studio με «στημένα» σκηνικά και φόντο τα ηλεκτρικά λεωφορεία για τη δημιουργία εντυπώσεων με τη «δύναμη» της εικόνας.
Είπαν και δήλωσαν πολλά. Τι όμως δεν είπαν ;
Δεν είπαν ότι ακόμη και σήμερα 5 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να προσφέρει άθλιες συγκοινωνιακές υπηρεσίες στο λαό της πόλης με λεωφορεία ασυντήρητα που μένουν κάθε μέρα από βλάβες (και ορισμένα από αυτά καίγονται), με αναμονές των 20’-30’ λεπτών ή και περισσότερο, με ελλείψεις τεχνικού προσωπικού και οδηγών, με εργαζόμενους Β΄ ταχύτητας συμβασιούχους που παίρνουν 850 ευρώ.
Δεν είπαν ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν είναι κατάλληλα για όλες τις λεωφορειακές γραμμές γιατί δεν επιλέχτηκαν με βάση τη μορφολογικές και άλλες κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης και τις ανάγκες του λαού για συγκοινωνία.
Αντίθετα, επιλέχτηκαν με κριτήρια τις «διεθνείς συμμαχίες», την «πράσινη ανάπτυξη» κλπ. με βασικούς κερδισμένους τους επιχειρηματικούς ομίλους που πουλάνε και εισάγουν «πράσινα» οχήματα που κοστίζουν 400.000 ευρώ (πλην ΦΠΑ) το ένα (!) και τα χρήματα για την αγορά τους προέρχονται από το λεγόμενο Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φυσικά θα φορτωθούν στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού.
Δεν είπαν ότι η πολιτική τους για τη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι πολύ παλιά και αραχνιασμένη και δεν άλλαξε καθόλου από το 1957 και εδώ.
Τότε με νόμο για την ίδρυση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ενώ σήμερα εφαρμόζοντας τους «σύγχρονους» Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεχίζουν να διατηρούν τους ιδιώτες παρόχους των οποίων το επιχειρηματικό κέρδος το επιδοτεί το κράτος μέσα από τον προϋπολογισμό.
Με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης να έχει ήδη παραδοθεί σε ιδιωτικό επιχειρηματικό σχήμα και τους διεθνείς διαγωνισμούς του ΟΣΕΘ για την παράδοση του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες να είναι σε εξέλιξη, ο λαός της πόλης τη «νέα εποχή» στη συγκοινωνία με τα ηλεκτρικά λεωφορεία που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση θα την πληρώσει πολύ ακριβά με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το επόμενο διάστημα όταν θα έχουν σβήσει τα φώτα και οι κάμερες.
Ο λαός της πόλης που ξεροσταλιάζει στις στάσεις περιμένοντας το λεωφορείο ή που χρησιμοποιεί το Ι.Χ. του επειδή η συγκοινωνία είναι απαράδεκτη πρέπει να καταδικάσει τα στημένα «show» της κυβέρνησης και την πολική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την συγκοινωνία.
Οι σύγχρονες ανάγκες του για ασφαλή, ποιοτική, σύγχρονη και φθηνή συγκοινωνία μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο με τον αγώνα του απέναντι στις πολιτικές ιδιωτικοποίησης των μέσων μεταφοράς.