Πρόταση για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2024



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 20-5-2024

Κινούμενη με τη γνωστή της τακτική και μακριά από τους εργαζόμενους η πλειοψηφία συμφώνησε με ΟΑΣΘ και Υπουργείο πίσω από κλειστές πόρτες για την ΣΣΕ του 2024 την οποία παρουσίασε στο Δ.Σ. της Παρασκευής 17 Μάη.

Αυτή την περίοδο η κυβέρνηση τριπλασιάζει το ποσό της αποζημίωσης για τους παρόχους συγκοινωνιακού έργου από τα 24 εκ. ευρώ στα 64 εκ., παρουσιάζει πλεονάσματα 3,4 δις για το πρώτο τρίμηνο του 2024 και εξοφλεί δανειακές υποχρεώσεις της χώρας ύψους 5,3 δις ευρώ δυο χρόνια πριν λήξουν τα ομόλογα, ξοδεύει 500.000 ευρώ τη μέρα για τη φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα και στέλνει εκατομμύρια βλήματα, τεθωρακισμένα και άλλο πολεμικό υλικό στην Ουκρανία για να σφάζονται οι λαοί.

Αυτή την περίοδο η πλειοψηφία του Συνδικάτου αφού αφαίρεσε ότι αυξήσεις μισθών περιείχαν προηγούμενα σχέδια της για την ΣΣΕ του 2024 άφησε τα γνωστά «Τροφεία» και τις «Δωροεπιταγές» προσθέτοντας το «Γάλα» και ένα ετήσιο «Επίδομα Ασφαλούς Οδήγησης» για τους οδηγούς. Τη συγκεκριμένη πρόταση για τη συνέχιση της φτωχοποίησης των εργαζομένων του ΟΑΣΘ στηρίζουν από κοινού οι παρατάξεις ΕΝΟΤΗΤΑ, ΔΡΟΜΕΑΣ, ΟΔΕΟ και ΔΑΚΕ.

Ως ΔΑΣ καταψηφίσαμε την πρόταση της πλειοψηφίας που αφήνει χωρίς αυξήσεις τους εργαζόμενους, κρατάει ομήρους τους νέους συναδέλφους ως εργαζόμενους Β΄ Κατηγορίας, δεν περιλαμβάνει άρθρο για την απόδοση των κλεμμένων αναδρομικών της προσωπικής διαφοράς, και παραπέμπει στις «Καλένδες» εκκρεμότητες του παρελθόντος (εκατομμυρίων ευρώ προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ) που όταν λήξει η εκκαθάριση του Οργανισμού θα γίνουν «καπνός».

Επίσης καταψηφίσαμε τον ισολογισμό των Ταμείων αφού αυτά είναι είτε κλειστά (όπως ο Συνταξιοδοτικός Λογαριασμός), είτε με ελλείμματα -1,5 εκ. ευρώ !!

Η πρόταση της ΔΑΣ για τη ΣΣΕ του 2024 δεν κινείται στην λογική της κυβέρνησης αλλά στη λογική των συμφερόντων των εργαζομένων καταγράφοντας και βάζοντας στο τραπέζι όλες τις βασικές τους ανάγκες.

Ορισμένες από τις προτάσεις που καταθέσαμε είναι :
Nα μπει στη ΣΣΕ άρθρο για την απόδοση των αναδρομικών που προέκυψαν μετά τον επαναυπολογισμό της προσωπικής διαφοράς.
Να δοθεί αύξηση 10% σε όλους τους εργαζόμενους.
Να δοθεί βοήθημα 400 ευρώ κάθε τρίμηνο σε όσους δεν αναγνωρίζεται προϋπηρεσία.
Να δίνονται 20 ευρώ επιπλέον για κάθε αργία/εξαιρέσιμη ημέρα που δουλεύει ο εργαζόμενος.
Να αυξηθεί το ποσό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στα 15.000 για όλους.
Να δίνεται έκτακτη οικονομική ενίσχυση 500 ευρώ τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και με την Καλοκαιρινή Άδεια.
Να επιστραφούν τμηματικά τα περίπου 7 εκ. ευρώ που χρωστά ο ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους για να διασωθεί ο Συνταξιοδοτικός Λογαριασμός.
Να επιστραφούν τα χρήματα από τα παράτυπα πρόστιμα για τα rapid test.
Να δοθεί το Ανθυγιεινό Επίδομα των 150 ευρώ σε όσους εργάζονται στην «Κίνηση» και στη «Συντήρηση».
Να διασφαλιστεί το 5ημερο,7ωρο,35ωρο με απαγόρευση απασχόλησης του προσωπικού του ΟΑΣΘ σε ημέρες ανάπαυσης και κανονικής άδειας.
Οι ετήσιες αναπαύσεις να επιστρέψουν στις 119 για όλους τους εργαζόμενους.
Ο χρόνος παραλαβής και παράδοσης λεωφορείου να αυξηθεί από 20΄σε 40΄της ώρας στην παραλαβή και από 20΄στα 30΄της ώρας στην παράδοση.

Συνάδελφοι-σσες, οι Συλλογικές Συμβάσεις δεν κλείνονται στα γραφεία των Υπουργείων και της εργοδοσίας αλλά στο πεζοδρόμιο. Ιστορικά ότι κατακτήθηκε, κατακτήθηκε με αγώνες και θυσίες.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στη Γ. Συνέλευση την Τετάρτη 29-5 και να στηρίξουν την πρόταση της ΔΑΣ για ΣΣΕ με αυξήσεις και αποκατάσταση των αδικιών.

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός