ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



 

 

Τρίτη 30/07/2024

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι μέσα από το νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή και αφορά αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε εταιρείες εισηγμένες στο Υπερταμείο, μεταξύ των οποίων η ΣΤΑ.ΣΥ. και η Ο.ΣΥ., η κυβέρνηση θέλει να «τρέξει» τις αρνητικές εξελίξεις της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.

Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης βασίζεται πάνω σε οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σειρά νόμων όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα που έχουν προωθήσει την ιδιωτικοποίηση-απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών και πλέον μέσα από τα άρθρα του έρχεται να σημειώσει πολλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, με τραγικές συνέπειες και για τους εργαζόμενους στη ΣΤΑ.ΣΥ. και για το λαό που χρησιμοποιεί τα Μ.Μ.Μ.

  Μεταξύ άλλων προβλέπει τις προσλήψεις διευθυντικών στελεχών με ψηλούς μισθούς που θα προέρχονται από την ιδιωτική αγορά για να επιταχύνουν την ιδιωτικοποίηση, κατάρτηση κανονισμού προσωπικού μονομερώς από τη διοίκηση, χωρίς συλλογικές διαπραγματεύσεις, απελευθέρωση των μετακινήσεων των εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών, χωρίς τη συγκατάθεση του εργαζόμενου, προσλήψεις προσωπικού και με επισφαλείς και ορισμένου χρόνου σχέσεις εργασίας , διευκόλυνση της επιβολής  ποινών και των απολύσεων χωρίς εκπροσώπηση του εργαζόμενου από εκλεγμένο συνδικαλιστή. Σε ότι αφορά τους μισθούς συνεχίζεται η καθήλωσή τους και προβλέπει την επικίνδυνη σύνδεση μισθού και παραγωγικότητας, με την εισαγωγή του όρου «κίνητρο επίτευξης στόχων». Προβλέπει δηλαδή, ότι μπορεί να δίνεται ένα ετήσιο «ψίχουλο» στους εργαζόμενους αν η εταιρεία είναι κερδοφόρα και πιάνει τους στόχους της. Βάζει δηλαδή τους εργαζόμενους να κυνηγούν τα κέρδη και τους στόχους της διοίκησης μέσα από την υπερωρία και την εντατικοποίηση της εργασίας. Μέσα σ’ αυτό το άθλιο πλαίσιο υποβαθμίζεται η ασφάλεια και στην εργασία και στις συγκοινωνίες γενικά.

Άλλωστε, οι εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργού για λειτουργία των συγκεκριμένων εταιρειών, συνεπώς και της ΣΤΑ.ΣΥ. με πρότυπο το μοντέλο εξυγίανσης της ΔΕΗ, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο παρερμηνείας για τους σκοπούς της κυβέρνησης: Επέκταση της ιδιωτικοποίησης, αλλαγή προς το χειρότερο των σχέσεων και των συνθηκών εργασίας για τους εργαζόμενους, χειρότερες και πιο ακριβές υπηρεσίες συγκοινωνιακού έργου για το φτωχό λαό της Αττικής.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, απέναντι σ’ αυτή την αντεργατική – αντιλαϊκή καταιγίδα, τα προεδρεία των περισσοτέρων σωματείων του χώρου δεν έχουν βγάλει κουβέντα, ενώ κάποια άλλα έχουν αρκεστεί σε διαπιστώσεις και «κούφια», ανέξοδα λόγια. Για άλλη μια φορά, ούτε σκέψη από τις πλειοψηφίες των σωματείων για σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων, ώστε να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι και να παρθούν αποφάσεις σε αγωνιστική κατεύθυνση για να μπουν εμπόδια και να αποτρέψουμε αυτές τις αντεργατικές εξελίξεις. Για μια ακόμα φορά πετάνε τους εργαζόμενους στο περιθώριο, αντί να είναι πρωταγωνιστές των εξελίξεων που αφορούν τη ζωή τους. Για άλλη μια φορά καλλιεργούν τη συσκότιση και τη μοιρολατρία. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνουν το ρόλο που παίζουν: αυτόν , της στήριξης και προώθησης της αντεργατικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, χωρίς την οργάνωση του αγώνα και της αντίστασης των εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση και ετοιμότητα απέναντι σ’ αυτές τις επικίνδυνες εξελίξεις στον κλάδο μας. Να ασκήσουν πίεση στα προεδρεία των σωματείων, για να απαντηθεί αυτή η αντιλαϊκή επίθεση που εξαπολύει η κυβέρνηση μέσα από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, με αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

  Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, συσπειρωμένοι στις δυνάμεις της Δ.Α.Σ. – ΣΤΑ.ΣΥ. , να απαιτήσουμε να παρθούν αγωνιστικές πρωτοβουλίες και δράσεις για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας και να τα διευρύνουμε. Να βάλουμε φρένο όχι μόνο στην περαιτέρω αλλά συνολικά στην ιδιωτικοποίηση της ΣΤΑ.ΣΥ.

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός