11/08/2024
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν τα δημοσιεύματα, οι συνεντεύξεις και οι δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν το επόμενο διάστημα στις αστικές συγκοινωνίες. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα διοικητικά στελέχη της ΣΤΑ.ΣΥ., της Ο.ΣΥ. και του Ο.Α.Σ.Α. που από κοινού με την κυβέρνηση σχεδιάζουν την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση, την εντατικοποίηση της εργασίας και τη γενίκευση της εργασιακής ανασφάλειας, με ορισμένου χρόνου συμβάσεις, χαμηλούς μισθούς, ανεπαρκή μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας, απελευθέρωση της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
Θέλοντας να παραπλανήσει η κυβέρνηση τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και τους επιβάτες ότι δήθεν νοιάζεται για την καθημερινότητά τους, επιδίδεται σε μια σειρά περιοδειών του νέου υφυπουργού Μεταφορών σε σταθμούς αλλά και αμαξοστάσια της ΣΤΑ.ΣΥ.. Η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει μια πλαστή εικόνα που δεν έχει καμία σχέση με την ανυπόφορη κατάσταση που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. και οι επιβάτες.
Ξεχνάνε βέβαια όλοι αυτοί, συνειδητά, να αναφέρουν τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες που δημιουργεί εντατικοποίηση της εργασίας, ακόμα και με 31 μέρες δουλειά το μήνα.
Δεν λένε κουβέντα για τρένα που έχουν ξεπεράσει τα όρια χρήσης και είναι επιβαρυμένα με εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Αποκρύπτουν ότι αυτό είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια αλλά δημιουργεί ταυτόχρονα καθημερινή ταλαιπωρία σε εργαζόμενους και επιβάτες.
Δεν βγάζουν άχνα για τους καθηλωμένους και ήδη τσακισμένους εδώ και πολλά χρόνια μισθούς των εργαζομένων, που δεν φτάνουν ούτε για τις πρώτες μέρες μετά την πληρωμή. Ενώ ταυτόχρονα αρνούνται οποιαδήποτε ουσιαστική αύξηση στους μισθούς.
Δεν έχουν να πουν ούτε μια λέξη για τους εκατοντάδες συναδέλφους με το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ “55 ετών και άνω” αλλά και άλλους που εργάζονται με επισφαλείς σχέσεις εργασίας στη ΣΤΑΣΥ και που όλοι αυτοί αγωνιούν αν τους επόμενους μήνες θα έχουν δουλειά. Το γεγονός μάλιστα ότι τον Ιούλιο απολύθηκαν οι πρώτοι από το παραπάνω πρόγραμμα ΔΥΠΑ, των οποίων έληξε η σύμβαση, αποδεικνύει ότι για τις κυβερνήσεις και τις διοικήσεις είναι προτιμότερο να έχουν στη δούλεψή τους εργαζόμενους χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.
Και βέβαια εκεί που κάνουν το μαύρο άσπρο είναι όταν αναφέρονται στον πρόσφατο νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση για τις αναδιαρθρώσεις των εταιριών των αστικών συγκοινωνιών. Μιλάνε για εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη αλλά αποκρύπτουν ότι αυτά αφορούν τα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα που ήδη δραστηριοποιούνται και θα δραστηριοποιηθούν μέσα στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και την κερδοφορία τους και όχι την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων και των επιβατών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Τόσο εμείς που εργαζόμαστε κάτω από δυσχερείς συνθήκες στη ΣΤΑΣΥ όσο και οι επιβάτες που βιώνουν μια ανυπόφορη κατάσταση καθημερινά, γνωρίζουμε πολύ καλά τούς υπεύθυνους που δεν είναι άλλοι από όλους όσοι μας έχουν κυβερνήσει μέχρι σήμερα και οι οποίοι με την πολιτική τους υλοποιούν τις επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου και της Ε.Ε. Την πολιτική δηλαδή, που επιβάλει τη λειτουργία των συγκοινωνιών με το κριτήριο του κόστους – οφέλους και προωθεί την ιδιωτικοποίησή τους. Η αγανάκτηση που αναπόφευκτα προκαλεί αυτή η πολιτική, πρέπει να βρει πραγματική διέξοδο και να μετατραπεί σε συλλογικό οργανωμένο αγώνα. Καμιά κυβερνητική προπαγάνδα δεν μπορεί να ωραιοποιήσει τη δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες από όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά.
Απέναντι στα αντιλαϊκά σχέδιά τους εργαζόμενοι και επιβάτες είναι απαραίτητο τώρα να παλέψουμε για αυτά που δικαιούμαστε, για αυτά που επιβάλλουν οι σύγχρονες ανάγκες.