Αθήνα 11/3/2016
Συνάδελφοι -ισσες όπως έχουμε σημειώσει, η τεχνολογία ανήκει στα βασικότερα μέσα προόδου της κοινωνίας. Η επιστήμη και η τεχνολογία γεννιούνται μέσα από την παραγωγική διαδικασία με αποστολή να εξελίξουν την ίδια την παραγωγή, λύνοντας προβλήματα μικρά η μεγαλύτερα και κάνοντας την ζωή του ανθρώπου ευκολότερη. Σε μια κοινωνία όπου ο λαός θα κάνει κουμάντο στην παραγωγή, η τεχνολογία και η επιστήμη, θα βρίσκονται σε πλήρη αρμονία και θα αναπτύσσονται ολόπλευρα με επίκεντρο τις ανάγκες του ανθρώπου, τις ανάγκες του λαού. Σε μια καπιταλιστική κοινωνία και μάλιστα σε φάση κρίσης, η εφαρμογή της τεχνολογίας στην παραγωγή έρχεται να εξοικονομήσει κεφάλαια τα οποία θα αξιοποιηθούν για την ανάκαμψη της κερδοφορίας των λίγων.
Η τεχνολογία της τηλεματικής που μπαίνει στην εργασία μας και στην καθημερινότητα μας, ποια χρησιμότητα και ποια οφέλη έχει;
Από τα στοιχεία που συλλέξαμε, αλλά κι από την 10χρονη λειτουργία της τηλεματικής στον ΟΑΣΘ, προκύπτουν κάποια στοιχεία που αξίζει να τα γνωρίζουμε.
Με την τηλεματική γίνετε απόλυτη καταγραφή των πιο διαφορετικών στοιχείων που αφορούν τον οδηγό και το λεωφορείο και αξιοποιούνται ανάλογα και βγαίνουν και στατιστικά στοιχεία, ακολουθώντας ενδεχομένως την εργασιακή εικόνα και την αξιολόγησή τους.
Η ταχύτητα, η θέση, η διαδρομή, οι στάσεις, η λειτουργία του κινητήρα, η λειτουργία του κλιματιστικού, το άνοιγμα των πορτών του λεωφορείου, κάθε παρατυπία κατά την εκτέλεση του δρομολογίου, η εκφώνηση και αναμετάδοση μηνυμάτων προς τους επιβάτες, πόσα εισιτήρια κόβονται κάθε μέρα στο λεωφορείο και πολλές ακόμη δυνατότητες που δεν έχουν εφαρμοστεί όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι μερικές από τις δυνατότητες και λειτουργίες που έχει.
Πέρα από την διόρθωση κάποιων παθογενειών , με την εφαρμογή της τηλεματικής ο ΟΑΣΘ ξεκίνησε αμέσως το «σφίξιμο» των δρομολογίων και των ωραρίων των οδηγών.
Η υπηρεσία προγραμματισμού των δρομολογίων χρησιμοποίησε διάφορα «κόλπα» της τεχνολογίας για να αποδείξει ότι οι οδηγοί «κάθονται». Έπεται συνέχεια με το ΗΣΕΚ (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Κομίστρου) όπου εκεί η τηλεματική θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο λειτουργίας του όλου συστήματος. Θα λειτουργήσει εις βάρος των επιβατών με την χρέωση ανά οχηματοχιλιόμετρο (που θα παρουσιαστεί ως το «δικαιότερο» σύστημα χρέωσης) ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα – αν εφαρμοστεί σύστημα με μπάρες – να αναγνωρίζονται και να «πετιούνται» συλλήβδην έξω ως «τζαμπατζήδες» όσοι υφίστανται τις επιπτώσεις της κρίσης και δεν έχουν άλλη επιλογή μετακίνησης.
Εκτίμησή μας είναι ότι τα στοιχεία αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να συρρικνωθούν περαιτέρω οι αστικές συγκοινωνίες καταργώντας δρομολόγια «ασύμφορα». Θα αυξηθεί η πίεση, ο έλεγχος και η εντατικοποίηση της δουλειάς των οδηγών, χωρίς ουσιαστικά οφέλη για το επιβατικό κοινό. Βάζουν τα προβλήματα κάτω απ’το χαλί αποπροσανατολίζοντας και συσκοτίζοντας τον επιβάτη που έβλεπε το λεωφορείο με το κιάλι, και τώρα θα το βλέπει από το Smartphone.
Το επιβατικό κοινό θα ωφεληθεί από την ενημέρωση που θα λαμβάνει για την ώρα άφιξης του μέσου, έτσι ώστε να επιλέγει τον τρόπο μετακίνησης του. Με λίγα λόγια δεν θα έχει στη κίνηση το σύνολο του αναγκαίου στόλου, ώστε να δημιουργηθεί συχνή και αξιόπιστη συγκοινωνία σε πλήρη ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα του συστήματος συγκοινωνιών, αλλά θα διαχειριστεί τα λιγοστά οχήματα, και την ψυχολογία του επιβάτη που θα βρίσκονται στο δρόμο.
Η καθημερινότητα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες θα επηρεαστεί με καινούργια στοιχεία που θα μπαίνουν σε διάφορες φάσεις, αφού η τηλεματική θα μπορεί να αναβαθμίζει και να προσθέτει λειτουργίες στην πορεία. Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι είναι ένα «σπουδαίο εργαλείο» στη συλλογή στοιχείων για την επιβατική κίνηση σε συγκεκριμένες μέρες, ώρες, στην καταγραφή χρόνων των δρομολογίων, αλλά και λεπτομερή στοιχεία που αφορούν τον οδηγό. Σε επόμενο στάδιο θα συνδεθούν τα στοιχεία με την μισθοδοσία και το χτύπημα της κάρτας με την έναρξη και τη λήξη της βάρδιας άρα και τους εργαζόμενους αντιμέτωπους με διάφορες αντεργατικές πρακτικές της εργοδοσίας όπως (διαχωρισμός του χρόνου εργασίας σε ενεργό –ανενεργό με τον ανενεργό χρόνο να αφαιρείται, η να κόβονται ποσά από τυχόν νωρίτερη λήξη βάρδιας).
Συνάδελφοι-ισσες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται με φόρα να εφαρμόσει, ότι οι άλλοι δεν πρόλαβαν, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ και του ΟΣΥ θέλει να φορτώσει τον έλεγχο των εισιτηρίων στον οδηγό με το πρόσχημα του να βάλουμε πλάτη για ακόμα μια φορά. Οι σχέσεις κόστους κέρδους με τους οποίους λειτουργεί η εταιρεία, έχουν φέρει τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό αντιμέτωπους με πρωτόγνωρες καταστάσεις, που μόνο δημόσια επιχείρηση κοινής ωφελείας δεν θυμίζει. Ο οδηγός λειτουργεί σαν κυματοθραύστης στα προβλήματα της εταιρείας με μεγάλη επιβάρυνση στο έργο, και την υγεία του. Οι πολιτικές επιλογές κυβερνήσεων και των διοικήσεων επιδιώκουν να φέρουν τον εργαζόμενο οδηγό (με το κατάλληλο τυράκι στη φάκα) ,σε αντιπαράθεση με τον εργαζόμενο, τον άνεργο, τον σπουδαστή, τον συνταξιούχο που μετακινείται με τις συγκοινωνίες.
Οι αστικές συγκοινωνίες είναι όρθιες από την δουλειά κάτω από δύσκολες και ιδιαίτερες συνθήκες των εργαζομένων, δεν θα επιτρέψουμε να μας κάνετε χωροφύλακες.
Απαιτούμε:
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
100% ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΏΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΝΑ ΑΛΛΗΛΟΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ, ΓΙΑ ΣΥΧΝΗ, ΦΘΗΝΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑ 50% ΤΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ, ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΧΑΜΗΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ
ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΣΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΟ 2009
ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ του Π.Α.ΜΕ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ