Εξοικονόμηση χώρων και πόρων στις πλάτες εργαζομένων και επιβατών.



15-5-2023

Συνάδελφοι-σσες .
Η διοίκηση έδωσε εντολή και βγήκαν τα προστατευτικά νάιλον από τα leasing λεωφορεία του αεροδρομίου στο αμαξοστάσιο της Π. Ράλλη. Η δικαιολογία που χρησιμοποιεί είναι ότι τώρα που δεν είναι σε ισχύ τα μέτρα κατά του covid, αφαιρεί το νάιλον για να αυξήσει τη χωρητικότητα και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Πολλά leasing οχήματα δεν έχουν μπάρα που οριοθετεί την απόσταση ασφάλειας από το παρ μπριζ, και υπάρχει κίνδυνος οι επιβάτες να χτυπήσουν το κεφάλι τους. Ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχει πρόβλημα στην ορατότητα του οδηγού στη δεξιά πλευρά και στο καθρέπτη.

Πρόκειται για απόφαση που το μόνο αποτέλεσμα που επιφέρει μια τέτοια ενέργεια από πλευράς της διοίκησης είναι η επιδείνωση της εργασιακής καθημερινότητας και των συνθηκών δουλειάς των οδηγών. Καθώς και έκθεση σε κίνδυνο των επιβατών.

Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση της Δ.Α.Σ. – Ο.Α.Σ.Α. εδώ και χρόνια, είναι η πλήρης προστασία με σταθερό υλικό της καμπίνας του οδηγού. Ειδικά στις πρώτες μέρες της πανδημίας , τον Απρίλη του 2020, η Δ.Α.Σ. πραγματοποίησε παρέμβαση στη διοίκηση με ένα από τα αιτήματά μας , να είναι η παραπάνω διαχρονική θέση μας. Ο διευθύνων, τότε είχε απαντήσει ότι το σταθερό υλικό είναι ακριβό και θα τοποθετούσε νάιλον.

Η τοποθέτηση, έστω και του νάιλον βοήθησε στην προστασία του οδηγού , από την πανδημία καθώς και από πολλούς παράγοντες κινδύνων.

Χαρακτηριστικά μειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι προπηλακισμοί και οι επιθέσεις κατά συναδέλφων. Η αφαίρεση του προστατευτικού νάιλον εκτός από τον κίνδυνο των επιθέσεων, επιφέρει επιπλέον άγχος στον οδηγό με τους επιβάτες <<κρεμασμένους>> πάνω του, ενώ, ταυτόχρονα, αυξάνει θεαματικά τον κίνδυνο ασθενειών για τους συναδέλφους από επιδημίες και ιώσεις.

Αν θέλει η διοίκηση της Ο.ΣΥ. να εξυπηρετούνται οι επιβάτες, να υλοποιήσει τα αιτήματα της Δ.Α.Σ. και των εργαζομένων , (πύκνωση δρομολογίων ) με τις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού και για επισκευή όλου του υπάρχοντος και αγορά νέου, σύγχρονου <<στόλου>> λεωφορείων. Δεν θα εξυπηρετηθούν οι χιλιάδες των επιβατών που ταλαιπωρούνται καθημερινά με το 1 τ.μ. που θα απελευθερωθεί σε κάθε όχημα.

Καλούμε το προεδρείο του Συνδικάτου μας, να πάρει άμεσα θέση. Να μπει μπροστά και να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στους συναδέλφους. Να μην επιτρέψει την αφαίρεση του προστατευτικού νάιλον και να απαιτήσει την απομόνωση της καμπίνας και του χώρου γύρω από τον οδηγό με μόνιμο, σταθερό υλικό.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός