Επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση ψάχνει νησί του Αιγαίου για νέα ΝΑΤΟική βάση



ΝΑΤΟ«Σταθερή στρατηγική επιλογή» της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ η συμμετοχή της χώρας στη ΝΑΤΟική λυκοσυμμαχία, υπογραμμίζει ο Π . Καμμένος.«Η χώρα μας εξετάζει την πιθανότητα να μεταφέρει μέρος των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα με επίκεντρο τη ναυτική και αεροπορική βάση της Σούδας, σε έτερο νησί του ανατολικού Αιγαίου (…) Η ενεργή συμμετοχή της χώρας μας στο ΝΑΤΟ αποτελεί μια σταθερή εθνική και στρατηγική επιλογή που συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των εθνικών μας στόχων και ουδέποτε τέθηκε υπό αμφισβήτηση».

 Αυτά έγραψε ο υπουργός Αμυνας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, Π. Καμμένος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς τους βουλευτές  , Θ. Παφίλη, Λ. Κανέλλη, Γ. Μαρίνο και Στ. Τάσσο, σε απάντηση Ερώτησης που κατέθεσαν, ζητώντας ενημέρωση για το «συγκεκριμένο σχεδιασμό της κυβέρνησης, που εμπλέκει παραπέρα τη χώρα στα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ».

Η αλήθεια πίσω από τα περί «μεταφοράς δραστηριοτήτων»

Στην έγγραφη απάντησή του, ο αρμόδιος υπουργός έγραψε ότι «η χώρα (βλ. η κυβέρνηση) εξετάζει την πιθανότητα να μεταφέρει μέρος των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα με επίκεντρο τη ναυτική και αεροπορική βάση της Σούδας, σε έτερο νησί του Ανατολικού Αιγαίου, πρακτική που αφενός δύναται να αποσυμφορήσει το επιχειρησιακό έργο των ανωτέρω βάσεων, αφετέρου, να ενισχύσει έτι περαιτέρω το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου».

Στην πραγματικότητα, πίσω από τα περί «μεταφοράς δραστηριοτήτων», ο υπουργός Αμυνας επιχειρεί να συγκαλύψει το γεγονός ότι ο ίδιος έχει επανειλημμένως δεσμευτεί για ενίσχυση της βάσης της Σούδας και ταυτόχρονη δημιουργία ΝΑΤΟικής βάσης σε νησί του Αιγαίου.

Συγκεκριμένα, ο ίδιος ο Π . Καμμένος σε σειρά προηγούμενων δηλώσεών του έχει πει επί λέξει ότι στη συνάντησή του με τον Αμερικανό ομόλογό του, τέλη Μάη στις ΗΠΑ, ανάμεσα στα προς συζήτηση θέματα θα ήταν «η ενίσχυση της Σούδας και παράλληλα η πρόταση της Ελλάδος για τη δημιουργία μιας σημαντικής ΝΑΤΟικής αεροπορικής βάσεως στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο».

Αντίστοιχα, από την Κρήτη που είχε επισκεφτεί πρόσφατα διαβεβαίωνε: «Οι ΝΑΤΟικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν στη Σούδα, στο νομό των Χανίων, παραμένουν και επεκτείνονται».

Αλλωστε, ο ίδιος είχε προηγούμενα εξάρει τη …«χρησιμότητα» της Κρήτης στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς: «Η Κρήτη, με τις εκτεταμένες υψηλής ποιότητας και επιχειρησιακής αξίας αεροναυτικές της εγκαταστάσεις και τις μοναδικές, σε συμμαχικό επίπεδο, εγκαταστάσεις ναυτικής εκπαίδευσης, υποστήριξης και επισκευών ναυτικών μονάδων και οπλικών συστημάτων, αποτελεί ένα, κομβικά τοποθετημένο, «γιγάντιο αεροπλανοφόρο». Ελέγχει τις θαλάσσιες εμπορικές και ενεργειακές οδούς που συνδέουν τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα και αποτελεί την αιχμή του δόρατος του δυτικού κόσμου έναντι ενός διευρυνόμενου πεδίου αστάθειας, που περικλείει όλο και εντονότερα την ευρωπαϊκή ήπειρο».

Ολο το Ανατολικό Αιγαίο μπλεγμένο στους επικίνδυνους σχεδιασμούς

Σημειωτέον, πρόσφατα ο Π. Καμμένος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα – ο οποίος προφανώς καλύφθηκε από τον υπουργό του 100%, αφού μίλησε τρεις φορές χωρίς να πει ούτε μια λέξη για το θέμα! – κατονόμαζε και συγκεκριμένο νησί που έχουν στις σκέψεις τους: «Προτείναμε τη μεταφορά αεροπορικών δραστηριοτήτων από το αεροδρόμιο της Σούδας στην Κάρπαθο».

Μάλιστα σε επίσκεψή του στην Κάρπαθο, εμμέσως πλην σαφώς καλούσε τους νησιώτες ότι αν θέλουν να έχουν ιατρική περίθαλψη, θα πρέπει να δεχτούν να έχουν και ΝΑΤΟική βάση (!), μιλώντας για «δημιουργία εγκαταστάσεων που θα φιλοξενήσουν τις οικογένειες που θα διαμένουν εδώ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με τη δημιουργία υποδομών που έχει ανάγκη η Κάρπαθος, όπως νοσοκομεία».

Πάντως, η περίπτωση της Καρπάθου νομικά συναντά «δυσκολίες», καθώς βάσει της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων του 1947 εντάσσεται στα νησιά που περιγράφονται ως «αποστρατιωτικοποιημένα». «Δυσκολία», βέβαια, που μπορεί πιθανότατα να ξεπεραστεί, στο βαθμό που θα πρόκειται για δημιουργία ΝΑΤΟικής, «συμμαχικής» βάσης.

Σε κάθε περίπτωση, η τωρινή – πιο αόριστη – τοποθέτηση του Π. Καμμένου περί «έτερου νησιού του ανατολικού Αιγαίου», σημαίνει ότι η «καμπάνα» των επικίνδυνων σχεδιασμών βαρά πιθανότατα για όλα τα νησιά της περιοχής.

Υπάρχει, μάλιστα, ένα ερώτημα αν στις σκέψεις της κυβέρνησης υπάρχουν και η Λήμνος και η Σαμοθράκη, που ήταν αποστρατιωτικοποιημένα νησιά, βάσει της Σύμβασης της Λοζάνης (1923), αλλά η αποστρατιωτικοποίησή τους καταργήθηκε βάσει της Σύμβασης του Mοντρέ (1936).

Ωστόσο, από το 1965 η Τουρκία προσπαθεί να επιτύχει μέσω του ΝΑΤΟ τον αποκλεισμό των Λήμνου, Σαμοθράκης και Αϊ-Στράτη, από τον στρατηγικό σχεδιασμό της λυκοσυμμαχίας. Ισχυρίζεται ότι μπορεί να καταργήθηκε ρητά η Σύμβαση της Λοζάνης, δεν καταργήθηκαν όμως οι περιορισμοί που αφορούν την αποστρατιωτικοποίηση των υπό ελληνική κυριαρχία νησιών.

Σε κάθε περίπτωση, σε τέτοιες υποθέσεις ισχύει ό,τι διαβάσουν οι ΝΑΤΟικοί ως έγκυρο για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους…

Στρατηγική επιλογή της συγκυβέρνησης η ενεργός συμμετοχή στη ΝΑΤΟική λυκοσυμμαχία

Παραπέρα, στην απάντησή του προς τους βουλευτές του ΚΚΕ, ο Π. Καμμένος εκφράζει επισήμως και αρμοδίως τη θέση της συγκυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι «η ενεργή συμμετοχή της χώρας μας στο ΝΑΤΟ αποτελεί μία σταθερή εθνική και στρατηγική επιλογή (σ.σ: του κεφαλαίου βεβαίως) που συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των εθνικών στόχων μας και ουδέποτε τέθηκε υπό αμφισβήτηση. Πολλώ δε μάλλον κατά την παρούσα χρονική στιγμή, που η εξάπλωση της διεθνούς τρομοκρατίας, της ακραίας φονταμενταλιστικής βίας και των ασύμμετρου χαρακτήρα απειλών, όπως η ραγδαία διόγκωση των κατευθυνόμενων προς την Ευρώπη μεταναστευτικών ροών, καθιστούν την Ελλάδα προπύργιο σταθερότητας στην περιοχή και αξιόπιστο πυλώνα για τη νότια πτέρυγα της Συμμαχίας».

Αλλη μια επιβεβαίωση της πρεμούρας της συγκυβέρνησης να παίξει ενεργό ρόλο στους επικίνδυνους για το λαό ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, στηρίζοντας πολεμικά σχέδια και επεμβάσεις στον άξονα από Λιβύη έως Συρία και Ιράκ, με γνώμονα τα συμφέροντα του ντόπιου κεφαλαίου και τις βλέψεις του για γεωστρατηγική του αναβάθμιση στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός