ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ: Καταδικάζει τον προπηλακισμό επιβάτη που δεν είχε ακυρώσει εισιτήριο



oasthh

Την καταδίκη του περιστατικού, που διαδραματίστηκε το βράδυ της Πέμπτης 1 Σεπτέμβρη, στο σταθμό μετεπιβίβασης Χαριλάου του ΟΑΣΘ με ελεγκτή – υπάλληλο να προπηλακίζει κοπέλα που δεν είχε ακυρώσει εισιτήριο, έχοντας και τη βοήθεια του οδηγού που κλείδωσε τις πόρτες του λεωφορείου εκφράζει η Γραμματεία Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας του ΠΑΜΕ.

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει:

«Ευθύνες έχει και η πλειοψηφία του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ που δεν έχει καταδικάσει ακόμα το γεγονός. Στο πλαίσιο του «Οργανισμού-επιχείρηση» διαμορφώνεται η στάση κάποιων ελεγκτών ως άλλων «μπράβων είσπραξης», την ίδια στιγμή που η εταιρεία έχει μονιμοποιήσει και την παρουσία των εταιρειών security στα λεωφορεία.

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ πρέπει να καταδικάσουν τέτοιες πρακτικές.

Αυτή η συμπεριφορά αποτελεί απόρροια του γεγονότος πως ο ΟΑΣΘ λειτουργεί ως μετοχική επιχείρηση, με κριτήριο και γνώμονα τα κέρδη των μετόχων του, τα οποία προσπαθεί να εξασφαλίσει σε κάθε συνθήκη.

Ο λαός πληρώνει δίπλα και τρίδιπλα το ήδη ακριβό εισιτήριο, αφού ο οργανισμός επιδοτείται από το κράτος δηλαδή από την ολοένα αυξανόμενη φορολογία του λαού και την ίδια στιγμή η τιμή του εισιτηρίου είναι υψηλή, αν αναλογιστεί κανείς το συνολικό αριθμό του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και πόσα από αυτά δρομολογούνται, την ποιότητα και τη συχνότητα της μεταφοράς, το ύψος των μισθών των εργαζομένων, αλλά και τον αριθμό των ανέργων που έχουν μηδενικό εισόδημα.

Το 2010 το απλό εισιτήριο ήταν 0,50 ευρώ και σήμερα η τιμή του έχει διπλασιαστεί.

Τα βάρη αυτών των αδιεξόδων φορτώνονται στα συνήθη υποζύγια: Σε μας και τις οικογένειές μας. Την ίδια στιγμή που οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι ενοχλούνται από ένα κορίτσι που δεν έχει “χτυπήσει” εισιτήριο αξίας 1 ευρώ, δεν ενοχλούνται καθόλου από την κερδοφορία του ΟΑΣΘ με τους 424 μετόχους και τους 1.900 μικρομέτοχους αυτοκινητιστές να έχουν συνολικά ετήσια κέρδη περί τα 16,5 εκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη οι μισθοί των 2.300 υπαλλήλων μειώθηκαν δραστικά, ενώ στα σκαριά είναι νέο σχέδιο κυβέρνησης – ΟΑΣΘ για περαιτέρω περικοπές δαπανών – μισθών.

Η κατάσταση με την κάλυψη των αναγκών του λαού για μεταφορές οξύνεται ακόμα περισσότερο. Τα σημερινά προβλήματα για τα λαϊκά στρώματα που πρέπει να μετακινηθεί με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, δεν αφήνουν περιθώρια για αναμονή και εφησυχασμό.

Το ότι η συγκεκριμένη κοπέλα όπως και η πλειοψηφία του λαού δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώνουν τα εισιτήρια για τη μεταφορά τους είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που εντείνει τα αντιλαϊκά μέτρα απέναντι στον λαό και ιδιαίτερα απέναντι στους νέους εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, των μισθών πείνας.

Τέτοια περιστατικά θα πολλαπλασιάζονται ειδικά σήμερα, σε περίοδο που το πενιχρό εισόδημα της λαϊκής οικογένειας βαίνει διαρκώς μειούμενο και αυξάνεται η φοροληστεία στα λαϊκά νοικοκυριά. Δεν μπορεί να κοστίζει παραπάνω από μισό μισθό η μετακίνηση, τη στιγμή που ο εργαζόμενος και ο άνεργος δεν έχουν να βάλουν ψωμί στο τραπέζι.

Διεκδικούμε τώρα:
◾Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση για κάθε άνεργο για όσο διαρκεί η ανεργία του.
◾Να εκδοθούν κάρτες απεριορίστων διαδρομών, όχι μόνο στους ανέργους, αλλά και σε μαθητές, φοιτητές, σε εργαζόμενους για τις ώρες που μετακινούνται για τη δουλειά τους.
◾Μείωση της τιμής του εισιτηρίου για όλους.

Καλούμε τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα της πόλης να δώσουν βροντερό παρών στις 10 Σεπτέμβρη στις 18.00 στην πλατεία Αριστοτέλους, στο συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ για τη ΔΕΘ.

Μόνο μέσα από αγώνες που στοχεύουν ενάντια στον πραγματικό εχθρό, τα μονοπώλια και τις κυβερνήσεις που τα στηρίζουν, μπορούμε να βάλουμε φρένο στην αντιλαϊκή επίθεση, να αποσπάσουμε κατακτήσεις, να συγκεντρώσουμε δυνάμεις για πιο ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος».

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός