ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΔΑΣ-ΟΑΣΑ για την υπογραφή Σ.Σ.Ε.



ΔΑΣ - ΟΑΣΑ logo

Αθήνα 7/11/16

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΟΧΙ ΣΕ Σ.Σ.Ε. ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΟΣΩΝ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΨΕΙ!
ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ!

Συνάδελφοι-σσες
Με την υπογραφή των σωματείων ολοκληρώθηκε η διαδικασία σύναψης Σ.Σ.Ε. στη ΣΤΑ.ΣΥ.
Μια Σ.Σ.Ε. που τα σωματεία έφεραν προς έγκριση σε γενικές συνελεύσεις αφού έβαλαν πρώτα την υπογραφή τους καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο τις συνελεύσεις τυπική και διεκπεραιωτική διαδικασία.

Ως παράταξη καταγγέλουμε την πλειοψηφία των Δ.Σ. που με την υπογραφή τους στη Σ.Σ.Ε. και στο όνομα (τάχα) κάποιον ελάχιστων παραχωρήσεων εξακολουθούν να βάζουν πλάτη στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που υλοποιούνται με συνέπεια και αφορούν τη λειτουργία των Μ.Μ.Μ. με ιδιωτικο-οικονομικό κρητήριο.

Στόχος τους είναι η εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών ομίλων είτε με τα Μ.Μ.Μ. να βρίσκονται απ’ευθείας στην ιδιοκτησία του κεφαλαίου είτε με τα Μ.Μ.Μ. να βρίσκονται στην ιδιοκτησία του κράτους που υπηρετεί την κερδοφορία των μονοπωλίων.
Αυτό άλλωστε προκύπτει και από την έως τώρα διαχείριση των Αστικών Συγκοινωνιών. 
Η ίδια μας η εμπειρία ως εργαζόμενοι του κλάδου, μας δείχνει πως έχουν στόχο Μ.Μ.Μ. που θα λειτουργούν με ελάχιστη ή και καθόλου κρατική επιχορήγηση με το κόστος να μετακυλύεται στα φτωχά λαϊκά στρώματα που κατά κανόνα τα χρησιμοποιούν.

Με εργαζόμενους που έχουν υποστεί έως τώρα μειώσεις μισθών έως και 50% χωρίς αυτό να σημαίνει πως η κατρακύλα μισθών και συντάξεων θα σταματήσει εδώ.

Μπροστά σε αυτή τη αρνητική κατάσταση, οι πλειοψηφίες των Δ.Σ. προκειμένου να δικαιολογήσουν τη συμβολή τους στην αδρανοποίηση των συναδέλφων, αντιτάσσουν την αύξηση ενός ευρώ στα τροφεία των σουπερμάρκετ, ή τις επιπλέον δύο ημέρες άδειας σε περίπτωση αυτοκτονίας επιβάτη!!!!

Τέτοιου τύπου παροχές σαν των παραδειγμάτων που αναφέραμε, παρουσιάζονται ως επιτυχίες της διαπραγματευτικής τους τακτικής.

Ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που οι εργαζόμενοι θα αρχίσουν να δικαιούνται σταδιακά από την αρχή του ’17 έως και την μέση του έτους δίνονται ως «τυράκι» από τη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. προκειμένου οι εργαζόμενοι να συναινέσουν στη σύνδεση του μισθού τους με την αύξηση των εσόδων της εταιρίας που θα οδηγήσει σε κυνήγι κατά των ασθενέστερων οικονομικά επιβατών.

Αυτοί που έβαλαν την υπογραφή τους σε αυτό άρθρο της Σ.Σ.Ε. οφείλουν να εξηγήσουν στο κλάδο τι θα συμβεί στους μισθούς σε περίπτωση μείωσης εσόδων.

Από όποια πλευρά λοιπόν και να εξεταστεί η νέα Σ.Σ.Ε. όχι μόνο δε μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες, αλλά ανοίγει το δρόμο για νέες μισθολογικές ανατροπές, ένταση της εκμετάλλευσης και της επιπλέον επιδείνωσης των συνθηκών εργασίας.

Αυτή την αρνητική προοπτική προσπαθούν να κρύψουν οι πλειοψηφίες των σωματείων «πασπαλίζοντας» τη Σ.Σ.Ε. με ψίχουλα. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες γιατί καλλιέργησαν χαμηλές απαιτήσεις στους εργαζόμενους, δηλαδή να βολεύονται με λίγα.

Η υποκρισία ορισμένων είναι χαρακτηριστική όπως για παράδειγμα της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του ΣΕΛΜΑ που δεν είχε κανένα πρόβλημα απ’τη μια να υπογράψει το κάλεσμα του Π.Α.ΜΕ. σε αγώνες για Σ.Σ.Ε. που να αναπληρώνουν τις απώλειες της εργατικής τάξης, και απ’την άλλη δεν είχε κανένα πρόβλημα να συμφωνήσει με τα ψίχουλα εξαγοράς των διαθέσεων του κλάδου, λέγοντας στους εργαζόμενους ότι «έσπασε μόνο το ενιαίο μσθολόγιο».

Η Δ.Α.Σ. από τη πρώτη στιγμή της διαπραγμάτευσης κατέθεσε ξανά πλαίσιο διεκδίκησης στη κατεύθυνση κάλυψης των απωλειών που έχουν οι εργαζόμενοι από το 2010.

Με αυτό το πλαίσιο πάλης οργανώσαμε πολύμορφα την δράση μας όλο το προηγούμενο διάστημα προσπαθώντας να το κάνουμε πλαίσιο πάλης του κλάδου, η προσπάθεια μας δεν σταματάει εδώ, λόγω υπογραφής Σ.Σ.Ε.

Οι πλειοψηφίες των σωματείων που καλλιεργούν στην συνείδηση των εργαζομένων τον κανόνα του εφικτού, γίνονται οι καλύτεροι βαστάζοι της εκάστοτε κυβέρνησης.

Σιγά – σιγά, χρόνο με το χρόνο, μας μαθαίνουν να ζούμε με όλο και λιγότερα.
Πώς άλλωστε εξηγείται το γεγονός, πως με μία κυβέρνηση Ν.Δ. πανηγύριζε για την Σ.Σ.Ε. η πλειοψηφία της Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει η διοίκηση των εργαζομένων στο ΤΡΑΜ που πρόσκειται στη Ν.Δ.

Με τέτοιου τύπου αλισβερίσια «δώσε μου, να σου δώσω» δε μπορεί σε καμία περίπτωση να ικανοποιηθεί ακόμα και το άμεσο, δηλαδή να μπει φρένο στη συνεχή κατρακύλα προς τον ανύπαρκτο πάτο του πηγαδιού. Πολύ δε περισσότερα δε μπορεί με αλισβερίσια να κερδηθούν εργασιακά δικαιώματα, μισθοί με τους οποίους να μπορεί να ζει κανείς, αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Απαιτείται άλλης κατεύθυνσης κίνημα, με άλλα χαρακτηριστικά. Αυτή την επισήμανση την απευθύνουμε σε όλο το κλάδο και στη Σταθερή Τροχιά όπου η υπογραφή Σ.Σ.Ε. είναι ακόμα νωπή, αλλά και στους συναδέλφους της Ο.ΣΥ. όπου εκκρεμεί η διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Η κόντρα μεταξύ διοίκησης Ο.ΣΥ. και σωματείων γύρω από την Σ.Σ.Ε. δεν έχει στο επίκεντρο την επανάκτηση των απωλειών των εργαζομένων και γι’αυτό το λόγο είναι διαμάχη άνευ ουσίας για τους συναδέλφους. Ας μην ελπίζουν πως τα σωματεία αντιστέκονται και πως κάτι καλό θα βγει στο τέλος.

Δεν νομιμοποιούμε στη συνείδηση μας τις Σ.Σ.Ε. της φτώχεις, τα κουπόνια φαγητού, τις υποσχέσεις για δήθεν «συμμετοχή» στα κέρδη.

Παλεύουμε, οργανώνουμε την πάλη, ώστε η απόρριψη των Σ.Σ.Ε. να μην μείνει μόνο στη συνείδηση, αλλά να μετατραπεί σε ανυποχώρητους, αποφασιστικούς, μαζικούς αγώνες του κλάδου με στόχο την υπογραφή Σ.Σ.Ε. που θα αποσπούν πίσω τις απώλειες σε μισθούς και δικαιώματα που είχαμε τα τελευταία εφτά χρόνια.

ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ το πλαίσο πάλης του Π.Α.ΜΕ. που διεκδικεί να επανακτήσει τις απώλειες!
ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ η συμμετοχή στους αγώνες μέσα από συλλογικές μαζικές διαδικασίες!

Με αγωνιστικούς ταξικούς χαιρετισμούς
ΔΑΣ-ΟΑΣΑ

Τελευταία άρθρα

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός