ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ: Κυβέρνηση και ΟΑΣΘ κρατούν σε ομηρία τους εργαζόμενους του Οργανισμού και το λαό της Θεσσαλονίκης



Φωτό ΑρχείουΚυβέρνηση και ΟΑΣΘ κρατούν σε ομηρία τους 2.300 εργαζόμενους του Οργανισμού και το λαό της Θεσσαλονίκης, που για άλλη μια φορά έχει μείνει χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισημαίνει η Γραμματεία Μεταφορών Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ με αφορμή την επίσχεση εργασίας στην οποία βρίσκονται από τις 17 Σεπτέμβρη οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, καθώς παραμένουν απλήρωτοι εδώ και δυο μήνες.

Η Γραμματεία Μεταφορών Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ στην ανακοίνωσή του αναφέρει:

«Το υπουργείο Υποδομών αρνείται να καταβάλει στον ΟΑΣΘ τα χρήματα που είχε δεσμευθεί ότι θα δώσει για την πληρωμή των εργαζομένων και ζητά τους ατομικούς λογαριασμούς των εργαζομένων για να τα καταβάλει απευθείας. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ αρνείται να δώσει τους ατομικούς λογαριασμούς των εργαζομένων επικαλούμενος ότι πρόκειται για προσωπικά δεδομένα.

Την ίδια στιγμή η διοίκηση του ΟΑΣΘ απειλεί με κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων για να σταματήσει τις κινητοποιήσεις και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζητά από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε επιστράτευση των εργαζομένων.

Η δήλωση Μπουτάρη για επιστράτευση των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, που από το Σάββατο 17 Σεπτέμβρη βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας γιατί παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 2 μήνες, είναι επικίνδυνη και προκλητική. Δεν είναι όμως κεραυνός εν αιθρία. Ο κ. Μπουτάρης “έχει διαλέξει προ πολλού με ποιους θα πάει και ποιους θ’ αφήσει”, με τους επιχειρηματίες και τα συμφέροντά τους, την άρχουσα τάξη.

Αυτών τα συμφέροντα εξυπηρετεί και αυτή του η επιλογή είναι που τον οδηγεί στην ένταση του αυταρχισμού.

Επί δικής του δημαρχίας οι εργαζόμενοι του δήμου μειώθηκαν από 5.000 σε 3.500. Ένθερμος και σταθερός οπαδός της στρατηγικής της ΕΕ που υπηρετεί με χίλιους τρόπους τις ανάγκες του κεφαλαίου, πάντα συνεργάτης πιστός όλων των κυβερνήσεων, έτρεξε από τους πρώτους να παραδώσει τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου Θεσσαλονίκης -κοντά 11 εκατομμύρια- για να πληρωθούν οι δανειστές από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ταυτόχρονα φόρτωσε στο δήμο δάνειο 9 εκατ. ευρώ με ενέχυρο τα δημοτικά τέλη!

Διαθέτοντας, λοιπόν, ο κ. Μπουτάρης την ταξική συνείδηση του καπιταλιστή, γνωρίζει πολύ καλά να ξεχωρίζει τον πραγματικό του αντίπαλο, το εργατικό – λαϊκό κίνημα. Για αυτό και δηλώνει ότι «Δεν μπορείς να κάνεις απεργία επειδή σου χρωστάνε δύο μήνες λεφτά». Έχει πλάτες σε αυτές του τις δηλώσεις τις γενικές κατευθύνσεις της ΕΕ και της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που στοχοποιούν το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία και ετοιμάζουν να φέρουν νόμο για να βάλουν πρόσθετα εμπόδια στην προκήρυξη των απεργιών των εργαζομένων.

Οι σημερινές ραγδαίες εξελίξεις έχουν δρομολογηθεί αρκετά χρόνια πριν από την καπιταλιστική κρίση. Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών γίνεται από την ίδρυσή τους με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Βασικός άξονας είναι η σχέση κόστους – κέρδους. Αυτή η σχέση δημιουργεί τα ελλείμματα, γιατί αντί να έχει ως βάση τις ανάγκες για μετακίνηση του λαού, έχει ως βάση τα κέρδη των μετόχων. Την υποχρέωσή του το κράτος για φθηνή, συχνή, ασφαλή, αξιόπιστη συγκοινωνία τη μετακυλά μέσω της ανταποδοτικότητας (τιμή εισιτηρίου – παροχή έργου) στις τσέπες του λαού. Γι’ αυτή την πορεία απαξίωσης έχουν ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική που εφάρμοσαν και που συνεχίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Οι κινητοποιήσεις μας για να έχουν προοπτική και επιτυχία χρειάζονται τη μαζική συμμετοχή του κλάδου, ανάδειξη των προβλημάτων στην κοινωνία (δηλαδή στους χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς) που και αυτοί είναι εργαζόμενοι, άνεργοι, χαμηλόμισθοι, που πλήττονται το ίδιο από τα αντιλαϊκά μέτρα των κυβερνήσεων και του κεφαλαίου. Χρειάζεται κοινή πάλη ενάντια στα αντεργατικά μέτρα και στα προβλήματα που μας δημιουργούν οι αντιλαϊκοί νόμοι.

Χρειάζεται πρώτα απ’ όλα κοινή συμπόρευση του κλάδου ενιαία, γιατί ενιαία είναι η επίθεση. Με γραμμή σύγκρουσης σε ταξική κατεύθυνση ενάντια στην πολιτική που χτυπάει μισθούς και δικαιώματα.

Διεκδικούμε:

  • Άμεση καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων.
  • Άμεση πρόσληψη προσωπικού με πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, μαθητές, φοιτητές.
  • Υπογραφή ΣΣΕ με βάση το μισθολόγιο του Δεκέμβρη 2009».

 http://www.902.gr

                          
  Π.Ε.Ι. Λεωφορείου              Π.Ε.Ι. Φορτηγού                                    Kαταστατικό                          ΚΟΚ     Συνδικάτου ΟΑΣΑ
      
        Συνοπτικός
   Εργασιακός Οδηγός